Nastavljena sanacija

OTKRIVEN POČINITELJ EKO INCIDENTA Porto Baroš zagađen uljem s afričkog broda

Marinko Glavan

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Sve troškove nastale tijekom akcije čišćenja mora platiti brodovlasnik, a zapovjedniku, koji je u međuvremenu priznao da je s njegovog broda onečišćeno more u Porto Barošu, bit će izrečena kazna od trideset tisuća kuna



RIJEKA – Inspekcijske službe Lučke kapetanije utvrdile su da je more u Porto Barošu u riječkoj luci onečišćeno uljem i otpadom s broda „Jaohar Adam“, koji plovi pod zastavom Toga, potvrdio je lučki kapetan Darko Glažar.


Do onečišćenja je došlo u petak navečer, nakon čega su na mjesto događaja izašle sve nadležne službe i inspekcija Lučke kapetanije, te djelatnici, plovila i vozila Dezinsekcije koji su Porto Baroš zatvorili plutajućim i upijajućim branama i već u petak započeli s čišćenjem površine mora. Kako su u Porto Barošu u trenutku onečišćenja bila privezana dva broda, inspektori su odmah ispitali posade oba broda, te uzeli uzorke goriva, maziva i drugih tekućina kako bi utvrdili s kojeg od njih je onečišćeno more.


Brod, odnosno brodovlasnik, dužan je, prema Glažarovim riječima, nadoknaditi sve troškove akcije čišćenja Porto Baroša, koje je jutros još uvijek bilo u tijeku, a zapovjednik broda bit će dodatno novčano kažnjen.




–  Sve troškove nastale tijekom akcije čišćenja mora platiti brodovlasnik, a zapovjedniku, koji je u međuvremenu priznao da je s njegovog broda onečišćeno more u Porto Barošu, bit će izrečena kazna od trideset tisuća kuna. Važno je da se onečišćenje nije proširilo dalje, manja količina ulja proširila se površinom mora i izvan Porto Baroša, ali bez posljedica, a ostatak je zadržan unutar lučkog bazena te je u tijeku sanacija onečišćenja. Jednako važno je da su sve službe reagirale promptno, od djelatnika Dezinsekcije, koji su odmah postavili brane i krenuli u čišćenje, do inspektora Lučke kapetanije koji su u najkraćem roku utvrdili tko je počinitelj, rekao je Glažar.


Tijekom dana nastavljeno je čišćenje Porto Baroša, uz pomoć plovila i druge mehanizacije Dezinsekcije, te četiri cisterne. Ulaz u Mrtvi kanal, kao i u sam Porto Baroš i dalje su bili pregrađeni branama, koje će, kako je kazao Glažar, tamo i ostati do završetka sanacije zagađenja.