Formula student

Novi uspjeh Riteh Racing Teama: Bolid RRC4 opravdao uloženi trud i znanje

Andrej Petrak

Na natjecanju u mađarskom Gyoru, u najzahtjevnijoj utrci izdržljivosti, riječki studenti ostvarili su 17. vrijeme, a u ukupnom poretku bili su 23., što je najbolji plasman u njihovoj 9-godišnjoj povijesti



RIJEKA Članovi Riteh Racing Teama, koji okuplja studente Tehničkog i ostalih fakulteta Sveučilišta u Rijeci, na utrci Formule Student u mađarskom Gyoru postigli su svoj najveći uspjeh od osnivanja: gumom do gume uz još pedeset bolida iz cijelog svijeta, u najzahtjevnijoj utrci izdržljivosti, ostvarili su 17. najbolje vrijeme.


U ukupnom poretku riječki studenti plasirali su se na 23. mjesto, što je označilo najbolji plasman u njihovoj devetogodišnjoj povijesti. Riteh Racing Team predstavit će svoj bolid Phoenix RRC4, u petak, 4. studenog, u 13 sati na riječkom Tehničkom fakultetu, gdje će se okupiti članovi tima, profesori, stručnjaci i sponzori, kako bi timu pružili zasluženu podršku.


– S obzirom na sve nedaće koje nas prate kroz cijelu sezonu i unatoč vječnoj utrci s vremenom koja je ovoga puta trajala do zadnjeg dana, smatramo da je ovo vrhunski ali i priželjkivan rezultat. Doživljeno nezaboravno iskustvo s natjecanja i nova znanja s kojima smo se vratili iskoristit ćemo kako bismo sljedeće sezone ugrozili sam vrh, i vjerujte nam, mi to možemo, poručili su Denis Lončar i Matija Prpović iz Riteh Racing Teama.




Riteh Racing Team, pod mentorstvom Sanjina Brauta i vodstvom studenata Denisa Lončara i Matije Prpovića bio je jedini hrvatski tim na FS Hungary u Gyoru. U pripreme su uložili više od šest tisuća sati rada u konstruiranje, dizajniranje i samo sastavljanje više od tisuću dijelova novog bolida RRC4.


Članovi RRT-a tijekom cijele sezone marljivo su radili na planiranju, organizaciji i realizaciji projekta, dok su dodatno Mario Batistić, Antonio Čargonja, Dario Fabijančić, Denis Lončar, Matija Momčilović, Matija Prpović i Rene Radojčić cijelo ljeto proveli u garaži radeći i danju i noću na završnom izdanju novog bolida.


Specifičnost bolida RRC4, s konceptnim nazivom Phoenix, upravo je aerodinamički paket, na kojemu se radilo prvi put u povijesti tima, a koristeći se ugljičnim vlaknima radi smanjenja mase, studenti su uspjeli objediniti upotrebljivo znanje, inovativne ideje i izuzetnu upornost cijeloga tima. Njihov trud ocijenili su i suci u Gyoru, cijenjeni stručnjaci iz Audija.



Riteh Racing Team iznimno je zahvalan svima koji su bili uz njih. Konstantnu pomoć i potporu dobili su od strane nekadašnjih voditelja tima Roberta Blazića, Igora Felca i Ivana Barbarića dok je ekipa Lutec Racinga sa svojim iskustvom u utrkama nesebično pomogla oko motora koji je spremno odradio utrku.


Također, Damir Muha radeći na mapi motora omogućio je da RRC4 postane nasnažniji bolid RRT-a, a amortizeri FESB racing teama spasili su »užarenu« situaciju. Mentor Sanjin Braut i ove je godine bio pratnja riječkim studentima, a prijateljsku podršku Riteh Racing Team dobio je od Formula Student timova Drumska Strela – Road Arrow Belgrade (Beograd, Srbija) i Aristotle Racing Team (Grčka).


Naravno, sve spomenuto bilo bi nemoguće bez sponzora i pokrovitelja koji su vjerovali i zaista dali šansu da se ideje i ambicije uspješno provedu u više nego odlične rezultate.



– Nakon završetka statičkih disciplina »State of art« bile su pomno izabrane riječi kojima su se poslužili spomenuti suci iz vrha autoindustrije za riječki RRC4 bolid nakon čega su u timu uslijedili međusobni ponosni pogledi odobravanja pridonoseći kolektivnom osjećaju zadovoljstva, pojašnjavaju u Riteh Racing Teamu.


Kad je osnovan, 2007. godine, Riteh Racing Team brojao je svega devet članova, a svakidašnjim trudom i zavidnim entuzijazmom danas glase za najtrofejniji hrvatski tim s dvadesetak članova.


Iza sebe mogu navesti nadahnjujuća ostvarenja u Formula Student svijetu pa su tako 2010. godine osvojili treće mjesto kao idejni projekt, prvo mjesto u kategoriji najekonomičnije konstrukcije u Njemačkoj na dobro poznatoj stazi Hockenheim, za diferencijal bolida drugo mjesto na Sajmu inovacija u Londonu te 33. mjesto na natjecanju FS Silverstone (Engleska).


Drugim bolidom 2011. godine, odmjeravali su snage s brojnim svjetskim timovima na FS Hungary (Mađarska) gdje su zauzeli 28. mjesto u ukupnom poretku te još pokoji značajniji plasman.