Završni radovi

Novi prometni režim u središtu grada: Ulica Dolac postat će pješačka zona

Marinko Glavan

Počelo uređenje Trga Grivica / Snimio M. Gracin

Počelo uređenje Trga Grivica / Snimio M. Gracin

Prema gradskim urbanističkim planovima, u gotovo svim ulicama oko garaža Zagrad predviđena je ili pješačka zona, ili zona smirenog prometa, uz postupno ukidanje parkirnih mjesta uz kolnik 



 Nakon nedavno završenih radova na obnovi asfaltnog sloja u Ulici Dolac u središtu grada, na snazi je novi prometni režim u toj ulici, kao i u Strohalovoj, koja je sada dvosmjerna.


U Strohalovoj su novim prometnim rješenjem ukinuta sva parkirna mjesta uz kolnik, a u Ulici Dolac ona uz sjeverni rub kolnika, a obje su ulice postale dijelom zone smirenog prometa koja se proteže do Trga Riječke rezolucije. Ulica Dolac pritom je u svom zapadnom dijelu ostala jednosmjerna u smjeru zapada, dok je od spoja sa Strohalovom do Hotela Bonavia dvosmjerna.


Ovakav prometni režim ostaje na snazi do daljnjega, no kako je potvrđeno iz Rijeka prometa, u bližoj budućnosti Ulica Dolac postat će dijelom pješačke zone koja će se protezati do Korza.





U tijeku su radovi na uređenju Trga Grivica i dijela Ulice Gornja vrata, zbog čega je onemogućen pristup dostavnim i službenim vozilima prema Šporerovoj i Medulićevoj ulici, a alternativni pristup osiguran je preko Agatićeve. Predviđenim manjim sanacijskim radovima obuhvatit će se zamjena završnog sloja na dijelu asfaltirane površine, te uređenje postojećeg kamenog popločenja, odnosno čišćenje i fugiranje spojeva. Na prometnici istočno od katedrale sv. Vida ugradit će se i nova barijera od hidrauličnih podiznih stupića (pilomata) radi kontrole ulaska u zonu Staroga grada.



– Sukladno Generalnom urbanističkom planu grada Rijeke, cijeli prostor od Ulice Dolac, preko Trga 128. brigade Hrvatske vojske, do Trga Riječke Rezolucije i Korza, planiran je kao pješačka zona. Izgradnjom dviju garaža, Zagrad i Zagrad B, omogućena je alternativa parkiranju i prometovanju ovim ulicama, gdje se dobiva kvalitetan prostor za javne manifestacije i druge gradske sadržaje. Novi prometni režim je u biti prijelazno rješenje do potpunog micanja prometa vozila s navedenih prostora u centru grada – rekao je Robert Maršanić iz Rijeka prometa.


Inače, prema gradskim urbanističkim planovima, u gotovo svim ulicama oko garaža Zagrad predviđena je ili pješačka zona, ili zona smirenog prometa, uz postupno ukidanje parkirnih mjesta uz kolnik. Takvim režimom prometa zasigurno će najviše profitirati obje garaže Zagrad u Ulici Ivana Pavla II, od kojih je jedna u vlasništvu gradskog trgovačkog društva Rijeka promet, a druga u privatnom vlasništvu. Nešto manje zadovoljni bit će stanari okolnih zgrada koji će, prema neslužbenim informacijama, dobiti pravo povlaštene cijene parkiranja u Zagradu B, ali će cijene povlaštenih mjesečnih karata ipak biti znatno više od onih za parkiranje na sadašnjim otvorenim parkiralištima.