Strateški plan

Novi direktor Kanala Ri Ivan Jerčinović ima scenarij buduće medijske slike Rijeke

Edi Prodan

Želim pripadati cjelini Kanala Ri – Ivan Jerčinović / Foto Vedran KARUZA

Želim pripadati cjelini Kanala Ri – Ivan Jerčinović / Foto Vedran KARUZA

Uvjeren sam da bi Novi list i Kanal Ri zajedno mogli mnogo bolje, lakše bismo prodirali do oglašivača koje današnje medijsko šarenilo "izluđuje" tako da, u samoobrani, bježe od ma kakvog oglašavanja. Da, da ne zaboravim, u našu bismo sinergiju morali odmah uvrstiti i jednu od najslušanijih lokalnih radio postaja i tada nam nitko ne bi bio ravan. K tome – postali bismo vrlo ozbiljnim »igračem« i na nacionalnom teritoriju



Dobno gledano u – top formi. Ivan Jerčinović, novi direktor Kanala Ri. Na tu je funkciju konsenzusom vlasnika primljen prvog dana studenog, a budući da mu je punih 40 godina, te da nosi vrlo pogodno radno iskustvo, nada u renesansu te poznate, mada već neko vrijeme u “predstečajnoj krizi”, lokalne televizijske stanice je ipak realna.


Jerčinović je pak nakon završenog studija na Ekonomskom fakultetu najprije radio u privatnoj tvrtki u čijem je temelju poslovanja bio turizam. No, već se 2003. godine nalazi u tada mladom “dream teamu” marketinga Novog lista. Pa ono najvažnije – od 2006. godine, u najpotentnijem trenutku za tu djelatnost u Hrvatskoj, postaje direktorom tog istog marketinga. Kriza medija, tiskanih poglavito, tjera ga u otvaranje vlastite marketinške agencije da bi ovih dana postao – direktorom Kanala Ri. Zanimljivo, na toj je funkciji naslijedio Nevena Šantića, bivšeg istaknutog kolumnista Novog lista tako da ispada da je jedan od najmoćnijih hrvatskih tiskanih dnevnika uz sve i – pravi generator rukovodećih medijskih kadrova.


– Zaintrigirao me natječaj za direktorsku poziciju u Kanalu Ri. Nakon dosadašnjeg profesionalnog iskustva, osjećao sam se kvalificiranim za tu funkciju. Kako se čini, tako su razmišljali i vlasnici – ponajprije oni većinski – Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija, a onda i tridesetak manjih vlasnika koji uglavnom dolaze iz redova riječke privrede. Ono što me posebno veseli, nisu mi postavljali nikakve ograde, imam, kako se kaže, “slobodne ruke” za oživljavanje Kanala Ri.




Kažete oživljavanje. Znači li to da situacija baš i nije pretjerano dobra?


– Nije. Realno, dolaskom na Kanal Ri zatekao sam loše stanje. Još smo uvijek, do 2018. godine u procesu vraćanju obveza iz predstečaja. Poslujemo pozitivno, no profita nema. Plaće su male, prosječni neto dohodak je po prilici pet tisuća kuna, svojedobno su kadrovski rezovi bili bolni, današnja ekipa s mnogo truda realizira program, no nije lako.


Nedostaje prepoznatljivost


Koliko je zaposlenih u pojedinim sektorima?


– Ukupno je 33 stalno zaposlenih, s honorarnim suradnicima ima nas četrdesetak. Od toga je u redakciji 25 novinara, urednika, snimatelja dok marketing ima četiri djelatnika – mada, realno, u klasičnoj komercijalnoj djelatnosti imamo tek jednu jedinu osobu. Jako je dakle teško tako poslovati, osvježavati program, pratiti sve zahtjevniju medijsku scenu kao i obavezu pojavljivanja na čitavom nizu novih platformi.


Pa kako to promijeniti? Je li rješenje u dovođenju mladih suradnika?


– Je, kako ne bi bilo, no nama su do 2018. godine zbog već spomenutih predstečajnih obaveza, financijske ruke poprilično »vezane«.


Ne možemo se ipak oteti utisku da je potencijal Kanala Ri mnogo veći od ovog što nam danas pruža. Njegov je doseg golem, od Savudrije do Zadra, to je skoro 700 tisuća stanovnika najbogatijeg dijela Hrvatske?


– Doseg o kojem govorite je putem odašiljača. Putem digitalnih mreža naš je teritorij čitava Hrvatska. Tu ste u pravu. Ono što me posebno iznenadilo je saznanje da nakon punih 17 godina djelovanja Kanal Ri nema dovoljnu prepoznatljivost. Malo je toga što je isključivo prepoznatljivo naše, a i u samoj Rijeci stanovnici ne luče razliku između RiTV-a i Kanala Ri, mnogi ga nazivaju Kanal R! Jasno je stoga da, uz oživljavanje programa, moramo snažno poraditi i na vlastitoj promociji. Moramo se naprosto agresivno nametnuti na tržištu kako bi nam se povećala prepoznatljivost, gledanost te na kraju i prihod.


S druge strane, praćenjem vašeg programa uočava se jako dobra tehnička podloga. Kanal Ri je naprosto tehnički vrlo kompetentna TV postaja.


– Je, bio je to na samom početku, ostao je i danas. Ono što s posebnim veseljem ističem je činjenica da ćemo uskoro učiniti nove tehničko-tehnološke iskorake, da ćemo uspjeti unatoč krizi obnoviti “tehniku”. Mada, kad sam napravio svojevrsnu inventuru Kanala, uočio sam nevjerojatnu pojedinost – iako pune dvije godine posjedujemo reportažna kola, Kanal ih je svega nekoliko puta koristio!


Program za mlade


No, sad kad ste to uočili, hoćete li inicirati i pomake u samom programu?


– Neću ja, nego hoćemo zajedno. Ja naprosto želim pripadati cjelini Kanala Ri. Uskoro selim bliže redakciji (dio »kancelarija« Kanala Ri se nalazi na trećem katu zgrade na Trgu Riječke rezolucije, neposredno uz prostore sveučilišta PAR), želim biti u svakodnevnom kontaktu s redakcijom, s gostima koji nam dolaze u program. Pa tako i sa značajnim programskim promjenama koje slijede.


U kojem smislu? Danas, kad se krene iza 22 sata “listati” lokalne riječke i istarske programe – samo tarot. Baš na svim stanicama!


– Tarot, kako ga vi nazivate, je dohodovan. Promjene će uslijediti u nekim drugim terminima.


Da, kojim?


– Najvažnija novost s kojom uskoro krećemo, jer tehničke nam ju mogućnosti itekako dozvoljavaju, je jutarnji program radnog naziva “Rijeka se budi”. On će počinjati u osam sati i to direktnim javljanjem s glavne tržnice. Paralelno će se u studiju izmjenjivati gosti, svi oni koji imaju što najaviti za dan koji slijedi. Taj će dio programa trajati po prilici dva sata, a novi mozaični novitet počinjat će u 16 sati. U njemu će se pretresati sve važnije teme, sve ono što nam je dan donio, uključujući i znatno dinamičnije središnje večernje vijesti. Vrijeme nakon 19 sati nam je problematično jer tada nacionalne televizije, s kojima se za sada ne možemo boriti, donose svoje udarne emisije. Naravno, iza 20 sati će nastaviti svoj život sve one naše poznate i gledane emisije poput, primjerice, “Orlanda” ili “Pressjeka”. Ali, kažem, trenutno za snažniji iskorak u tom dijelu dana nemamo snage. No, zato je program za mlade velika novost koja dolazi iduće godine.


Nešto kao TV Sova?


– Baš tako. Ta je radijska emisija Radio Rijeke jako zanimljiva, a slično ćemo, najvjerojatnije petkom i subotom navečer, pokušati izvesti i mi. K tome, vjerujem da je to i najbolji način za prepoznavanje i stvaranje novih televizijskih ljudi.


Novi kadrovi


Da, Kanal Ri ih je kroz vrijeme mnoge stvorio. No, danas većinom rade na nacionalnim televizijama. Imate li možda u planu nekog od njih vratiti?


– Lako što bih ja to htio, teško da to i mogu. Mislim da je ipak rješenje u generiranju novih kadrova. Nogometnim rječnikom – prisiljeni smo stvarati igrače, no jako ih teško možemo na dulje vrijeme zadržati.



Ono što je također jedna od karakteristika vašeg programa je vanjska produkcija.


– Da, imamo dosta emisija iz vanjske produkcije, poput one Davora Jurkotića “Đir” i “U zdrav mozak” ili pak “Extravagant”, emisije o modi. Na njih gledam dvojako. U načelu sam zadovoljan ovim načinom suradnje jer uz pomoć vanjske produkcije dodajemo kvalitetu našem programu na način da ga obogaćujemo sadržajem koji trenutno ne možemo sami proizvesti ili je jednostavno vrlo originalan i poželjan. Međutim, ono čime nisam zadovoljan je način na koji su trenutno regulirani međusobni odnosi nas kao partnera u smislu prodaje komercijalnog prostora u sklopu tih emisija. To se odnosi na činjenicu da naši partneri iz vanjske produkcije trenutno mogu prodavati samostalno taj prostor, bez da Kanal Ri ima kontrolu nad cijenom po kojoj se taj prostor prodaje. Dakle, bez kontrole smo nad svojim vlastitim prostorom! To ne mogu prihvatiti i uskoro ću predložiti partnerima model koji će, siguran sam, biti stimulativan i zanimljiv za obje strane.



Pa nije baš tako, ima na Kanalu Ri mnogo novinara koji su tu uspješni već godinama.


– Da, naravno, oni su okosnica programa i odlično rade, ali bez stvaranja mladih je nemoguće ići u ma kakve promjene.


Imate vi i vlastiti web portal. Što s njim u razvojnom smislu?


– Bit će znatno bogatiji novinarskim sadržajima. Sad je to video izlog naših snimki, ubuduće će imati i aktualne sadržaje koji nužno ne moraju imati video podlogu. Mada, s druge strane, želimo proizvoditi i video-clipove za druge platforme ili naručitelje. Baš kao što ćemo značajno oblikovati i našu arhivu te ju učiniti dostupnom za vanjske korisnike. Osmislit ćemo i pojedine pakete u kojima će, ovisno o iznosu, korisnici imati pravo i na njihovo povlašteno korištenje. Ma da skratim – nakana nam je vrlo skoro postati regionalnim liderom video produkcije, a u tom ćemo smislu biti otvoreni i za suradnju sa svima onima koji se time bave, a da nužno nisu članovi naše kuće.


E, sad dolazimo do pitanja koje, s obzirom na to da dolazim iz najsnažnije regionalne medijske kuće, nužno moram postaviti: kako vidite riječku, županijsku, regionalnu medijsku sliku. Pitam vas to i zbog toga jer me zanima vidite li u tome mogućnost medijske sinergije?


– Ma apsolutno! Pa to je put koji nam svima predstoji! Teško ćemo opstati razjedinjeni. Da, imam pojedine nacrte, ideje mogućeg udruživanja, sinergijskog djelovanja u kojima je upravo Novi list na prvom mjestu. Svakako, u prvoj je fazi na redu redakcijska suradnja, no vrlo brzo za njom morala bi se dogoditi i ona financijski jako važna – marketinška. Imam ja tu zacrtan i treći stupanj povezivanja, no za sada ne bih o njemu.


Suradnja


Da ne bi! Dajete novinaru informacijsku iskru, a onda ne bi o njoj!


– Medijsku suradnju, iskreno se nadam, morali bismo započeti vrlo brzo. Nama je potreban vaš golemi novinarski servis, u čiju sam se snagu i raznovrsnost uvjerio za desetogodišnjeg rada u Novom listu. Vama, posebno na portalu, naši video uradci. Drugi dio te suradnje je međusobna promotivna aktivnost. Novi list naprosto u našem budućem mozaičnom popodnevnom programu mora imati video javljanja uživo, koja će dakako ponoviti i na samom početku jutarnjeg programa, o najzanimljivijim temama koje donosi. Vi ćete, pak, na svoj “papirnati” način popularizirati naš program i ljude koji ga stvaraju.



Spominjali smo vašu tehničko-tehnološku superiornost kad su lokalne postaje u pitanju. Koliko ste jaki u proizvodnji komercijalnog programa, gospodarskih video spotova i sličnih materijala koji se nužno uopće i ne moraju pojavljivati u programu?


– Malo ili nikako. Ali to će se radikalno promijeniti. Mi smo zapravo najpotentnija tvrtka po tom pitanju, a to izrazito malo koristimo. Da, to mi je jedna od važnijih zadaća, aktivacija tih resursa u kojim se krije mogućnost za zaradu koju ćemo onda pretočiti u kvalitetniji program i bolji standard zaposlenika.



Pa slijedi “marketinška faza”.


– Da, i zajednički nastup na tržištu je neophodan. Mi naprosto zajedno možemo nuditi cijeli paket koji bi se sastojao od produkcije, baš kao i emitiranja pojedinih promo poruka. Uvjeren sam da bismo zajedno mogli mnogo bolje, lakše bismo prodirali do oglašivača koje današnje medijsko šarenilo »izluđuje« tako da, u samoobrani, bježe od ma kakvog oglašavanja. Da, da ne zaboravim, u našu bismo sinergiju morali odmah uvrstiti i jednu od najslušanijih lokalnih radio postaja i tada nam nitko ne bi bio ravan. A uvjeren sam da bismo tako postali vrlo ozbiljnim “igračima” i na nacionalnom medijsko-marketinškom teritoriju.


Ali nismo zaboravili ni “treću fazu”…


– Ma dobro, kad već inzistirate, najsnažniju riječku medijsku grupaciju u nekom ne tako dalekom vremenu volio bih vidjeti u – zajedničkoj kući, u istoj zgradi. Iako imate i vi mnogo prostora, simbolički gledano sigurno nam je bolje zajedničko mjesto u srcu grada, baš tu, nekoliko metara od Korza, na Trgu Riječke rezolucije.


Dakle 2017. redakcije, 2018. marketing, 2019. – zajednički dom?


– Kako god, samo da svi zajedno ostvarujemo permanentni napredak, da “predstečaji” i krize ma koje vrste zauvijek ostanu iza nas.