Nove zadaće

Nova gradska odluka – nove ovlasti riječkih komunalnih redara: Odsad vas i legitimiraju

Ljiljana Hlača

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Komunalni redari od sada mogu zatražiti i pregledati isprave od fizičkih osoba, ali čak i naplatiti novčanu kaznu na mjestu prekršaja



RIJEKA Nova Odluka o komunalnom redu stupila nedavno je na snagu, a s njom su se proširile ovlasti riječkih komunalnih redara. Veliki bi se pomak mogao osjetiti osobito u dijelu uklanjanja nepropisno postavljene komunalne opreme po građevinama kao što su tende, reklame, plakati, spomen-ploče ili pak klima uređaji. Od sada to će biti zadaća komunalnih redara.


Prije su se ovom problematikom bavili konzervatori, odnosno Konzervatorski odjel u Rijeci, a sami postupci uklanjanja bili su dugotrajni. Rezultat toga su i dalje pročelja zasićena raznom takvom opremom, koja ih svojom neujednačenošću, zapravo nagrđuje. No, ophodnja redara gradom i pokretanje postupaka uklanjanja ovakve opreme najavljena je tek nakon što Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem definira uvjete za postavljanje takve opreme, a u skladu s novim propisima u komunalnom sektoru.


– Komunalni redari od sada mogu zatražiti i pregledati isprave od fizičkih osoba, uzimati izjave radi pribavljanja dokaza o činjenicama koje se ne mogu izravno utvrditi, zatražiti pisanim putem od stranke točne i potpune podatke i dokumentaciju potrebnu u nadzoru, prikupljati dokaze, ali čak i naplatiti novčanu kaznu na mjestu prekršaja – ukazuje Odjel gradske uprave za komunalni sustav. Nadležnost im se proširila i na provođenje reda i mjera na zemljišta namijenjena gospodarstvu, na parkirališta, odnosno na prostor nerazvrstanih cesta. Prije se, naime, kontrola obavljala samo nad javnim gradskim zemljištem.




Na upit znači li sve ovo i povećanje broja zaposlenih u Direkciji, u Gradu Rijeci odgovaraju negativno.


– Broj komunalnih redara neće se povećavati. Trenutno u Direkciji za komunalno redarstvo radi 17 redara, a četiri su službenika novom sistematizacijom prešla u Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom – ističe se u odgovoru iz Grada Rijeke.


– Naime, radi se o četiri komunalna redara koji sada obavljaju poslove kontrole korištenja stanova i poslovnih prostora u vlasništvu Grada danih u najam i zakup, te provode deložacije stanova i poslovnih prostora u vlasništvu Grada. Naime, tu je obvezu od siječnja 2019. godine preuzeo Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom – istaknuto je.