Rok do lipnja 2017.

Nakon 45 godina počela sanacija vijadukta Svilno, mještani ogorčeni radovima zbog prašine

Darko Pajić

Snimio Roni BRMALJ

Snimio Roni BRMALJ

Zbog prašine su mještani alarmirali i našu redakciju, a postojanje problema priznali su i u državnoj tvrtki »Autocesti Rijeka-Zagreb«, koja provodi projekt sanacije vijadukta Svilno vrijednog ukupno 6,6 milijuna kuna



Nakon 45 godina od izgradnje vijadukta Svilno i pripadajućeg dijela autoceste na dionici Orehovica-Grobnik, započela je sanacija lukova i kolnika vijadukta, a to je izazvalo i negodovanje mještana Svilnog zbog onečišćenja prašinom koja se spušta prema poslovnim prostorima i dijelu stambenog naselja na Svilnom.


Zbog prašine su mještani alarmirali i našu redakciju, a postojanje problema priznali su i u državnoj tvrtki »Autocesti Rijeka-Zagreb«, koja provodi projekt sanacije vijadukta Svilno vrijednog ukupno 6,6 milijuna kuna. Kako se planira da bi radovi trebali potrajati do sredine iduće godine, zbog uočenih nedostataka na zaštiti gradilišta bit će postavljene dodatne mjere i barijere kako bi se onečišćenje barem donekle umanjilo.


Dodatna zaštita


– U tijeku je sanacija vijadukta Svilno na način da se oštećeni i degradirani dijelovi betonske konstrukcije stupova i naglavnica vijadukta uklanjaju vodom pod visokim tlakom (hidro demoliranje). Popratna pojava ovakvih radova je vodena maglica, djelomično pomiješana sa sitnim česticama prašine, koja se širi okolo nošena vjetrom i nema nikakvo štetno djelovanje. Sama pozicija radova je zaštićena kako bi se širenje vodene maglice i prašine ograničilo, no obzirom na vaš upit i informaciju, pozicija radova će se zaštititi dodatno kako bi se smanjio na najmanju moguću mjeru navedeni efekt. Hidro demoliranje će trajati tijekom rujna i listopada ove godine, a izvodi ih nominirani podizvođač vodećeg člana poslovne udruge Sitolor d.o.o. iz Slavonskog Broda.




Dovršetak svih radova se očekuje do sredine lipnja 2017. godine, navodi se u odgovoru ARZ-a na upit naše redakcije. Kako iz navedenog proizlazi pritužbe mještana Svilnog itekako su utemeljene, pa preostaje tek vidjeti hoće li se u narednom razdoblju negativni efekti umanjiti ili sasvim nestati, kao i hoće li tome pomoći i vremenski uvjeti s dosta kiše, koja se očekuje u predstojećem razdoblju.


Izostala sanacija


Zanimljivo je također da je vijadukt Svilno bio prvi značajniji objekt na autocesti Rijeka-Zagreb u vrijeme kada se ona započinjala graditi, kao i da do danas nije bilo značajnijih ulaganja u sanaciju vijadukta. Izuzetak su tek radovi izvedeni prije dvanaest godina na dijelu kolničke konstrukcije, ali nikada nije bilo kompletne sanacije vijadukta. Ugovor za sanaciju sklopljen je između ARZ-a i poslovne udruge Spegra Inženjering d.o.o. (vodeći član), Split i Colas Hrvatska d.d., Varaždin. Vijadukt Svilno se nalazi u horizontalnoj krivini radijusa 225 metara, a sastoji se od dvaju vijadukata od kojih svaki ima ukupan raspon od oko 210 metara.


Predviđena je sanacija kompletnog donjeg ustroja vijadukta, odnosno stupova, naglavnica, djelomično i ležajeva, te gornje plohe gornjeg ustroja u dijelu kompletne zamjene kolnika u smjeru Zagreba, zamjene svih prelaznih naprava te sanacije pješačkih staza.