Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 21° 1
Sutra: 21° 21° 1
19. rujna 2019.
Jadranske morske zvijezde Kvarnera

Najpoznatija kvarnerska kupališta prenapučena

Najpoznatije plaže postaju sve više tijesne – ljetna gužva na crikveničkom kupalištu / Foto Vedran KARUZA
Najpoznatije plaže postaju sve više tijesne – ljetna gužva na crikveničkom kupalištu / Foto Vedran KARUZA
Autor:
Objavljeno: 23. siječanj 2014. u 15:37 2014-01-23T15:37:50+01:00

Kvalitetu ponude trebalo bi popraviti kroz tematiziranje plaža iuvođenje više specifičnih ponuda, predlažu turistički eksperti s Hotelijerskog fakulteta

KA  U Primorsko-goranskoj županiji ima nešto više od 300 plaža, od kojih dobar dio nije adekvatno uređen, dok se kod poznatih kupališta uočava da je obzirom na broj kupača, prostor posao limitirajući faktor.

Istaknuto je to jučer na predstavljanju pilot projekta Jadranske morske zvijezde Kvarnera čiji je osnovni cilj brendiranje i tematiziranje plažnih prostora. Pilot projekt, kojeg je naručilo Ministarstvo turizma, a uključila se i Primorsko-goranska županija, predstavili su Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu njegovi stručnjaci koji rade na projektu prof. dr. sc. Dragan Magaš, voditelj tima, dr. sc. Daniela Gračan, doc. dr. sc. Lorena Bašan te mr. sc. Ivana Ivančić.

Projekt je nastao iz potrebe da se plažnim resursima kvalitetnije upravlja što je postalo potreba, uz ostalo, i zbog sve veće napučenosti plaža. 

   – U okviru projekta smo identificirali plažne prostore u našoj županiji, dali njihova obilježja, strategijom diferencijacije ponudili određene teme, izradili kriterije za razvrstavnje plaža po temama, odredili kategorizaciju plaža te predložili upravljački model u okviru destinacijskog menadžmenta. Naime, plažama moramo kvalitetno upravljati, ali i otići korak dalje, treba ih, naime, brendirati i diferencirati prema temama, kazao je prof. dr. sc. Magaš, navodeći kako su se kroz istraživanje i ankete, uz ostalo, i sa samim turistima, iskristalizirale neke prednosti, ali i slabosti ponude plaža na Kvarneru. 

   Magaš je naveo tri primjera poznatih kvarnerskih plaža – Baške, Gradskog kupališta u Crikvenici te opatijske Slatine. Analizirajući površinu plaža te broj gostiju, došlo se do podatka kako je kupačima na crikveničkoj plaži na raspolaganju u prosjeku tek 1,34 metara kvadratnih, dok je standard 8 do 30 »kvadrata«.

Prof. dr. sc. Magaš je također istaknuo kako se danas ne vodi koncesijska politika jer se koncesioniranje svodi samo na cijenu metra kvadratnog.

Čiste i »siromašne«

 Tako turisti u pravilu kao dobre strane kvarnerskih plaža ističu čistoću i ljepotu krajolika, pristupi plaži, raznolikost prostora i dužinu obalne crte, dok se kao nedostaci i dalje ističu, primjerice, rasploživost zabavnih i sportskih sadržaja na plaži, gastroponuda, mogućnost pristupa za invalide, info tabele, ali i prebukiranost prostora.

Stoga bi kvalitetu ponude na plažama trebalo popraviti kroz tematiziranje plaža te se predlaže više specifičnih ponuda.

Stručnjaci predlažu da se definiraju plaže za obitelji s djecom, urbane promenadne plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, romantične plaže, plaže sa sportskim i rekreacijskim sadržajima, plaže za surfere, ronilačke plaže, nudističke plaže, plaže za pse, plaže sa zdravstvenim pogodnostima, party plaže, eko plaže, adrenalinske plaže te resort ili hotelske plaže.

Za pojedinu temu definirani su i posebni standardi koji bi morali biti zadovoljeni da se plaža može prozvati, primjerice plažom za pse. Takav bi kupališni prostor, naime, morao imati mjesta za vezivanje kućnih ljubimaca, rekvizite za igru kućnih ljubimaca, uslugu čuvanja četveronožaca i slično. 

   Isto tako, plaže bi se i kategorizirale i to s tri ili pet morskih zvijezda. Inače, prema suglasnosti Ministarstva turizma, projekt će se proširiti na cijelu Hrvatsku, i tod imenom 1000 hrvatskih plaža.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.