Neiskorištena investicija

Na Brajdici po starom: Nova zgrada i spoj s D-404 još na čekanju

Darko Pajić

Ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak naglašava kako je zgrada predana na korištenje koncesionaru, odnosno tvrtki Jadranska vrata, koja će shodno svojim poslovnim planovima odlučiti kada je najbolji trenutak za otvaranje tzv. istočnog izlaza s Brajdice



RIJEKA Iako je još u ožujku uspješno završen tehnički pregled nove zgrade i ulazno-izlaznog punkta na kontejnerskom terminalu Brajdica, prometni spoj terminala s cestom D-404 nitko ne koristi, pa je tako već gotovo pet mjeseci neiskorištena i investicija vrijedna oko 17 milijuna kuna.


Ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak naglašava kako je zgrada predana na korištenje koncesionaru, odnosno tvrtki Jadranska vrata, koja će shodno svojim poslovnim planovima odlučiti kada je najbolji trenutak za otvaranje tzv. istočnog izlaza s Brajdice. 


   – U ovom trenutku se još uvijek posao punjenja i pražnjenja kontejnera obavlja unutar područja riječke luke, pa je i zbog toga logično korištenje starog ulaza. Za nas je najvažnije da se na gradskim ulicama ne stvaraju gužve na prilazu kontejnerskom terminalu niti zbog toga imamo bilo kakve pritužbe, rekao je Mezak, koji je odgovorio i na novinarski upit o mogućem nedostatku projektiranog prometnog čvora na prilazu terminalu, gdje se u budućnosti može pokazati kao prekratak zaustavni trak za šlepere, koji će čekati na ulaz u Brajdicu s ceste D-404. 



Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak otkriva kako projektiranje i priprema za početak gradnje novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali napreduje u skladu sa zacrtanim rokovima, što znači da je nedavno predan zahtjev za lokacijsku dozvolu, te se radi na ishodovanju građevinske dozvole.    – Mi početkom naredne godine planiramo imati sve potrebne dozvole, te bi izgradnja terminala trebala započeti krajem veljače ili u ožujku naredne godine. Prethodno ćemo u listopadu raspisati natječaj za koncesionara na Zagrebačkoj obali. Obavili smo tu istraživanje tržišta, pa očekujemo ponude najmanje nekoliko vodećih lučkih operatera, koji bi trebali kandidirati za opremanje i upravljanje na novom terminalu. Izbor će na natječaju biti proveden u razdoblju od šest mjeseci, što znači da bismo tijekom proljeća naredne godine mogli imati koncesionara za Zagrebačku obalu, kazao je Mezak.


   – U ovom trenutku gužve nema i taj problem ne postoji, a vjerojatno ga neće ni biti prije negoli u funkciji bude pozadinski terminal na Škrljevu, gdje će se izmjestiti posao pražnjenja i punjenja kontejnera. Ako se taj problem pojavi imamo spremno rješenje, jer je moguće izmještanje rampe u dogovoru s carinom, pored čega predviđamo i širenje zaustavne trake kad se za to pokaže realna potreba, zaključuje Mezak. 


   Kako ističe Iva Roman, koordinatorica prodaje u tvrtki Jadranska vrata, nova zgrada još uvijek nije otvorena zato što nisu ostvareni svi tehnički uvjeti, iako su sve službe praktično uselile u zgradu. 


   – U tijeku su završne pripreme za početak rada carine, policije i ostalih službi, te su i pojedini špediteri uzeli prostor u zgradi, pa očekujemo da će uskoro i novi ulazno-izlazni punkt biti otvoren. Ne možemo precizirati točan datum, ali očekujemo da će se to dogoditi u najkraćem roku, kazala je Roman.