NASLJEDNIK POLJAKA Prvi čovjek Luke Rijeka postao Duško Grabovac

Darko Pajić

Foto Ivica Tomić

Foto Ivica Tomić



RIJEKA Poljski menadžer Jedrzej Mierzewski od jučer više nije predsjednik Uprave Luke Rijeka d.d., a odlukom Nadzornog odbora na tu poziciju imenovan je Duško Grabovac, koji je prethodno obnašao dužnost člana Nadzornog odbora. Grabovac je formalno imenovan na funkciju zamjenika člana – predsjednika Uprave Društva i mandat mu započinje od 1. svibnja.


Da je on svojevrsno prijelazno ili privremeno rješenje potvrđuje i dio odluke u kojemu se navodi kako Grabovcu mandat najduže može trajati osam mjeseci, odnosno do 31. prosinca ove godine. U tom razdoblju bi trebao biti odabran drugi menadžer za Luku Rijeka d.d. ili bi, što je manje vjerojatno, Grabovac mogao postati dugoročno rješenje na čelu »Luke«. On je inače u Nadzorni odbor bio imenovan iz redova mirovinskih fondova koji zajedno drže više od trideset posto dionica tvrtke.


Ovu kadrovsku promjenu naš je list već najavio i ona je posljedica slabih rezultata poslovanja, kao i pada prometa u mandatu Mierzewskog, koji je bio akvizicija poljske tvrtke OT Logistics, te je za svoje usluge izdašno i nagrađen mjesečnom plaćom od oko 7.000 eura. Odluka o kadrovskim promjenama objavljena je jučer i na Zagrebačkoj burzi, a također je navedeno i da je Nadzorni odbor dao suglasnost na revidirane nekonsolidirane i konsolidirane financijske izvještaje Luke Rijeka d. d. za 2018. godinu, te prihvatio financijske izvještaje za prvo tromjesečje 2019. godine, te je utvrđen prijedlog odluke o pokriću gubitka Luke Rijeka d. d., koji je ostvaren u prošloj godini.




Društvo Luka Rijeka d.d. u 2018. godini ostvarilo je 170,97 milijuna kuna ukupnih prihoda, a ukupni rashodi iznosili su 197,79 milijuna kuna. Iskazani gubitak je 29,97 milijuna kuna, pretežito kao posljedica umanjenja vrijednosti dugotrajne imovine društva. U prvom tromjesečju 2019. godine ukupni prihodi iznose 38.812.452 kuna.


Ukupan promet Luke Rijeka d. d. prošle godine iznosio je 2.534.422 tona i bio je manji za 1 posto, ali je pad prometa zabilježen u najprofitabilnijim segmentima poslovanja, pa je primjerice generalni teret bio manji za 17 posto. Sve navedeno samo pokazuje kako se zasad nisu ostvarila očekivanja od OT Logisticsa, tvrtke koja je preuzela najveći pojedinačni vlasnički udio, ali se nije pokazala sposobnom pokrenuti ozbiljnije investicije ili osigurati dolazak značajnije količine novih tereta u Rijeku.