Predsjednik Uprave vozit će "audi" od 80.000 €?

Ministrima preskupi, Jadroliniji nisu: Klancu i ekipi naručeni auti vrijedni 4 milijuna kuna

Damir Cupać

Za čelnika Jadrolinije Alana Klanca naručen  »audi« od 80.000 eura, a za ostala dva člana Uprave, Miljenka Antića i Marka Čičina Šaina, naručit će se dva automobila maksimalne zapremine 2.100 cm3 i snage motora minimum 100 KW. Za nižerangirane radnike naručeno je 17 manje luksuznih automobila  



RIJEKA  Predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac nastavit će s navikama njegovog prethodnika na tom mjestu Slavka Lončara kada je riječ o vožnji u luksuznom službenom automobilu pa će svoje poslovne obveze izvršavati u novom »audiju A6« čija se vrijednost, s obzirom na opremu, procjenjuje na 80.000 eura. Iako u natječaju za zakup 20 novih službenih automobila koji je vrijedan četiri milijuna kuna bez PDV-a nigdje nije navedena marka automobila za predsjednika Uprave, oni koji su upućeni iz specifikacije zaključuju da je riječ o luksuznoj A6-ici.


Naime, navedeno je da tvrtka koja ponudi zakup mora osigurati jedan automobil minimalne zapremine 2.900 cm3 do maksimalne zapremine 3.500 cm3 i snage motora minimum 210 KW. Automobil treba biti pokretan benzinskim motorom i s automatskim mjenjačem, crne ili tamno sive ili tamno plave metalik boje. 


Precizirana oprema


Pogon mora biti na sva četiri kotača, dimenzije su: dužina – najmanje 4.800 mm, širina – najmanje 1.800 mm bez retrovizora, visina – najmanje 1.400 mm, a kao oblik karoserije navedeno je da je riječ o limuzini s četvero vrata. Što se tiče obvezne opreme, novi automobil predsjednika uprave Alana Klanca mora imati klima uređaj s automatskom regulacijom, ABS – sustav protiv blokiranja kotača kod kočenja, ASR – sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača, ESP – eletronski program stabilnosti automobila, zračni jastuk za vozača i suvozača, senzor za svjetla, senzor za kišu, bočne zračne jastuke i bočne zračne zavjese, daljinsko centralno zaključavanje, električno podizanje stakala, prednjih i stražnjih, električno podesiva i grijana vanjska osvrtna zrcala, aluminijske naplatke, električno ili hidraulično podešavanje vozačkog i suvozačkog  sjedala, putno računalo, svjetla za maglu sprijeda, radio uređaj s CD-playerom i MP3, parkirne senzore, prednje i stražnje, tempomat, xenon ili full led svjetla, navigacijski uređaj (Europa+Adria ruta), senzor za tlak u gumama, rezervni kotač, a boja automobila, naravno direktorska, crna ili tamno siva ili tamno plava metalik boja. 


 Vlada odustala




Riječ je o automobilu istih karakteristika kakav su članovi Vlade svojedobno odbili preuzeti jer smatraju da je to u ovom teškom i kriznom vremenu neprimjereno. No, ono što su shvatili članovi Vlade, iako pod pritiskom javnosti, a shvatila je i nesretnica županica Marina Lovrić Merzel koja u miru istražnog zatvora razmišlja…, očito nisu shvatili čelni ljudi Jadrolinije, tvrtke u 100-postotnom državnom vlasništvu.



Budući da je riječ o državnoj tvrtki, zanimalo nas je postoji li pravilnik o korištenju službenih automobila i ako postoji, na koji je način regulirano njihovo korištenje, odnosno tko ih kada i u koje vrijeme smije voziti. 


– Jadrolinija primjenjuje Pravilnik o korištenju službenih vozila Društva. Prema njemu pravo na korištenje automobila imaju Predsjednik i članovi Uprave Društva, te zaposlenici Jadrolinije po odobrenom putom nalogu. Preko GPS sustava prati se kretanje svih vozila 24 sata dnevno kako bi se utvrdilo koriste li se u skladu s Pravilnikom, navedeno je u očitovanju Jadrolinije. 


No, na koji način je pravilnikom riješeno korištenje službenog automobila, odnosno u koje vrijeme se smije, a u koje ne smije voziti o državnom trošku, odnosno trošku građana Republike Hrvatske, nije navedeno.



Za ostala dva člana Uprave, Miljenka Antića i Marka Čičina Šaina naručit će se dva automobila minimalne zapremine 1.800 cm3 do maksimalne zapremine 2.100 cm3 i snage motora minimum 100 KW. Automobili trebaju biti pokretani turbodiesel motorom i s automatskim  mjenjačem, crne ili tamno sive odnosno tamno plave metalik boje. Oprema uključuje lima uređaj ABS – sustav protiv blokiranja kotača kod kočenja, servoupravljač, zračni jastuk za vozača i suvozača, daljinsko centralno zaključavanje, električno podizanje stakala prednjih, svjetla za maglu sprijeda, radio uređaj s CD playerom, rezervni kotač, a boja automobila treba biti bijela. 


Za nižerangirane radnike Jadrolinije i njihove službene potrebe naručeno je 17 automobila minimalne zapremine 1.600 cm3  do maksimalne 1.900 cm3 i snage motora minimalno 60 Kw bez elektromotora plus elektromotor snage ovisno o proizvođaču, bijele boje.


Zanimalo nas je koliko je koštao zakup automobila po dosadašnjem ugovoru i za koliko njih, a u Jadroliniji navode da je dosadašnji ugovor o zakupu automobila iznosio 380.520 eura u dužini trajanja od tri godine, od 15. siječnja 2012. godine do 15. siječnja 2015. godine, te da se radi o ukupno 21 vozilu. U Jadroliniji naglašavaju da se ne radi o kupnji, već o najmu vozila koji osim najma uključuje sve troškove osiguranja, registracije i održavanja vozila.


»Najzeleniji« u prometu


U Jadroliniji se ne slažu da je ovaj put riječ o financijski težem aranžmanu. 


– Procijenjena vrijednost za zakup automobila u narednom trogodišnjem razdoblju prema raspisanom javnom natječaju iznosi maksimalno 4.000.000 kuna, što je jednak iznos onom iz prethodnog javnog natječaja iz 2011. godine. Jadrolinija, kao »najzeleniji« sudionik prometnog sustava Republike Hrvatske, danas za svoje brodove koristi najčišće gorivo, eurodisel s manje od 0,1 posto sumpora, čime zadovoljava u svijetu najstrože ekološke standarde. Iz tog razloga smatramo kako bi se ekološki aspekt prijevoza trebao primjenjivati i na naš vozni park. Upravo zato, 17 vozila bit će na hibridni pogon, a procjenjujemo da ćemo zbog toga smanjiti godišnju emisiju stakleničkih plinova za 300 tona. Također, analize isplativosti pokazuju kako će najam ovih vozila ostvariti značajne uštede goriva u odnosu na dosadašnji vozni park. Jadrolinija ovim šalje poruku da prepoznaje važnost »zelenog« transporta kao važnog elementa gospodarskog razvoja bez štete za okoliš, pojašnjavaju u Jadroliniji.


Na pitanje koje automobile je do sada Uprava imala na raspolaganju, a koji automobil predsjednik Uprave, u ovoj državnoj kompaniji navode da su u 2011. godini, kada je Uprava Društva brojila pet članova, uz vozilo marke »volvo« u vlasništvu, unajmljena kroz postupak javne nabave četiri vozila. Od toga, tri »audija A4« i jedan »audi A6« koji pretežno koristi Predsjednik Uprave. 


– Kako od svibnja 2013. godine Uprava Jadrolinije broji tri člana, dva vozila dana su u podnajam, zaključili su u Jadroliniji.