Rekordna sezona

Mehaničari Autokluba Rijeka odradili čak 800 intervencija pomoći na cestama

Marinko Glavan

Mehaničari Autokluba Rijeka u pravilu stižu u roku od 40 minuta / Snimio Sergej DRECHSLER

Mehaničari Autokluba Rijeka u pravilu stižu u roku od 40 minuta / Snimio Sergej DRECHSLER

U srpnju smo imali 490 intervencija, a u kolovozu već 300. Koliko je posla ljeti, govori podatak da u prosječnim mjesecima imamo do 300 intervencija, kaže Marin Miculinić, tehnički rukovoditelj u AK Rijeka



RIJEKA  Gotovo osamsto intervencija pomoći na cesti tijekom srpnja i u prva tri tjedna kolovoza odradili su mehaničari Autokluba Rijeka, koji djeluje u sastavu Hrvatskog autokluba (HAK), čime bi ova turistička sezona za njih mogla postati rekordna.


Timovi AK Rijeka koji raspolažu s pet kamiona za prijevoz oštećenih i pokvarenih vozila te tri takozvane mobilne radionice, odnosno vozila opremljenih za popravljanje jednostavnijih kvarova na cesti, u ljetnim mjesecima imaju pune ruke posla, jer na raspolaganju su vozačima 24 sata dnevno, a kako je ove godine tuiristička sezona među rekordnima, tako je i za njih posla bilo još više nego inače, kaže Marin Miculinić, tehnički rukovoditelj u AK Rijeka.


– U srpnju smo imali čak 490 intervencija, a u kolovozu ih već imamo 300, tako da ćemo u dva glavna mjeseca turističke sezone odraditi »debelo« preko osamsto izlazaka na cestu u pomoć vozačima u nevolji. Koliko je posla ljeti, govori podatak da u prosječnim mjesecima imamo do 300 intervencija, no znamo što nas svake godine čeka u ovo vrijeme, pa se tome i prilagođavamo, organizacijom dežurstava, kaže Miculinić.


Nastavak putovanja




Timovi AK Rijeka na raspolaganju su članovima HAK-a, ali i svim ostalim vozačima koji iz bilo kog razloga imaju poteškoća sa svojim vozilima. Već prema opisu problema, dispečerski centar koji se može dobiti 24 sata dnevno, na broj telefona 1987 svaki dan u godini, određuje hoće li na teren biti upućen kamion da odveze pokvareno ili oštećeno vozilo, ili pokretna radionica, kako bi se kvar otklonio na licu mjesta, te vozaču omogućio nastavak putovanja.


– Osim našeg Autokluba, koji pokriva Rijeku i okolicu, od Kraljevice do Liburnije, u županiji djeluje još nekoliko Autoklubova i ugovornih suradnika, tako da je broj intervencija na području cijele županije još daleko veći, posebno na otocima i u priobalju. U kolovozu je, primjerice, u PGŽ odrađeno više od 1.000 intervencija. Naše je pravilo da u roku od 40 minuta moramo biti na mjestu događaja, iako ljeti to zna biti i dulje, što zbog istovremenih poziva na više lokacija, što zbog prometnih gužvi, koje ne možemo izbjeći, kaže Miculinić.



Najčešći kvarovi i pogreške vozača koje zahtijevaju intervenciju mehaničara HAK-a u ljetnim su mjesecima uvijek isti, kaže Ivan Maljavac, iskusni mehaničar AK Rijeka.– Vrlo često nas zovu zbog tankanja krivog goriva. Ljudi su umorni, dekoncentrirani pa je lako pogriješiti. Čest problem je i »zakuhavanje«, odnosno pregrijavanje motora, kao i pucanje guma, te raznih drugih gumenih ili plastičnih cijevi i dijelova, te zaključavanje vozila s ključevima u kontakt bravi, kaže Maljavac.Najlakše su, dodaje, intervencije punjenja ili zamjene akumulatora te puknute gume, dok zna biti i zahtjevnijih kvarova kod kojih je potrebno puno vremena i znanja. O odnosu vozača prema mehaničarima koji ih spašavaju iz nevolja, kaže – sto ljudi, sto ćudi.– Nikome nije drago kada mu se dogodi kvar ili nezgoda, pa je teško očekivati da svi budu dobro raspoloženi. Većina je pristojna i na kraju nam zahvale na pomoći, ali nažalost postoji i dio bahatih, nestrpljivih i nekulturnih vozača. Neki ne razumiju da ne možemo biti na dva mjesta u isto vrijeme, kao ni da ne možemo preletjeti kolonu vozila ako je došlo do zastoja pa svašta vidimo i čujemo, kaže Maljavac 


Visoka učinkovitost


Osim samih vozača, mehaničare HAK-a najčešće alarmiraju druge dežurne službe, s kojima su povezani u slučaju potrebe za intervencijom, kao i matični autoklubovi stranih državljana kojima je potrebna pomoć u Hrvatskoj, s kojim je HAK također umrežen. Najzaposleniji su, kaže Miculinić, kada je loše vrijeme i vikendima u vrijeme kada je najveći broj vozila na cestama.


– Kada padne kiša, velik broj turista svojim vozilima krene u gradove, u obilazak okolice, u trgovačke centre, tako da se, u kombinaciji s kliskim kolnikom, češće događaju i nezgode. Osim toga, vozači su često umorni, dekoncentrirani nakon višesatne vožnje pa im se lako dogodi greška, poput ulijevanja krivog goriva u rezervoar, tako da nam posla ne manjka. Učinkovitost naših ekipa je vrlo visoka, tako da u prosjeku preko osamdeset posto kvarova uspijemo otkloniti na cesti, dobrim dijelom zahvaljujući iskusnim djelatnicima našeg pozivnog centra koji prema opisu kvara što dobiju od vozača već znaju što je potrebno poduzeti, pa na teren šalju ili kamione za odvoz vozila, ili mehaničare, ističe Miculinić.


Članovi HAK-a imaju pravo na besplatnu pomoć, u obujmu koji ovisi o članskom paketu koji su odabrali, dok ostali usluge plaćaju prema cjeniku HAK-a.


– Nažalost, kod nas je još uvijek prilično slabo razvijena svijest o potrebi članstva, za razliku od, primjerice Njemačke, gdje su gotovo svi vozači članovi nekog od autoklubova. Na riječkom području tako imamo 16 tisuća članova, što je relativno skroman broj u odnosu na broj vozila i vozača. Za relativno male iznose, u slučaju kvara ili nezgode na cesti članstvom se može mnogo uštedjeti, no mnogi o tome ne razmišljaju dok im se ne dogodi nekakva nezgoda, zaključuje Miculinić.