Poslovna hala »Metalca« u Podhumu nedaleko od autoceste Rijeka – Zagreb / Snimio Silvano JEŽINA
Proizišao iz obrta osnovanog 1988. godine, »Metalac« izrađuje metalne konstrukcije od željeza i inoxa za domaće te tržišta Slovenije i Italije. Posebno se ponose maskirnim antenama za mobilne operatere
RIJEKA Kad BDP pada već 12. kvartal zaredom, onda je svaka vijest da u takvoj gospodarskoj klimi još uvijek ima onih koji uspijevaju opstati itekako dobrodošla. Osobito ako je riječ o malim trgovačkim društvima, obiteljskom poslu. Jedna od takvih tvrtki je Metalac iz Rijeke, s proizvodnim pogonom u Podhumu.
Birokracija problem
»Metalac« izrađuje metalne konstrukcije od željeza i inoxa (razne nosače, zvučnu izolaciju, nadstrešnice, galerije, ograde portune i slično), uvijek po novim projektima, po novim, specifičnim zahtjevima.
Izdvajaju posebno suradnju s HGK – Županijskom komorom Rijeka koja im omogućava sudjelovanje na mnogim seminarima, predavanjima, susretima poduzetnika. To im omogućava da se informiraju o aktualnim događajima, natječajima. Zahvaljujući Komori tvrtka je bila dio projekta SMEPASS 1 (Savjetodavne usluge iz područja Marketinga) i SMEPASS 2 (Konzultantske usluge iz Sustava upravljanja kvalitetom), gdje su te usluge financirane sredstvima EU, a zahvaljujući tomu tvrtka je uvela sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001:2008.
Osobito su ponosni na proizvodnju tzv. maskirnih rješenja koje od njih uglavnom kupuje ViP-net. Riječ je o izradi uglavnom umjetnih stabala (jedno takvo nalazi se, primjerice, na Costabeli) unutar kojeg se smješta antena.
Za takvim rješenjima poseže se kada je potrebno ne narušiti vizuru krajolika (područja uz more, turistička naselja, nacionalni parkovi). Izrada klasičnih antena koje narušavaju vizuru okoliša, danas je prošlost a bez mobitela, htjeli mi to ili ne, više se ne može, smatraju kažu u »Metalcu«. Proizvodnja se odvija u pogonu površine 800 metara četvornih.
Zvučna izolacija
Proizvode gotovo podjednako i za velike i za male privatne tvrtke, orijentirani su uglavnom na domaće tržište, a nekih pet posto posla odrađuju za slovensko i talijansko tržište. Sirovina koju upotrebljavaju je domaćeg podrijekla.
Poslovna želja im je ojačati suradnju s hrvatskim brodogradilištima, osobito s »3. majem«. Također im je želja proširiti poslove u izradi i montaži zvučne izloacije na domaćem i stranom tržištu.
U trenutku našeg posjeta u pogonu se radilo na metalnoj međukatnoj konstrukciji za talijanskog kupca. U pogonu naručeni proizvod se do tančine razrađuje tako da njegova montaža na terenu traje vrlo kratko, čime se smanjuju troškovi.
Na upit kako stoje s radnom snagom, supružnici odgovoraju da do sada nisu imali problema, usprkos tome što se sve manje mladih upisuje u obrtnička zanimanja.
– Naši zaposlenici čak ne moraju ni imati iskustva. Naš je moto da zaposlimo dobrog čovjeka s dobrim karakterom. Onda je od takve osobe lako napraviti dobrog majstora, otkriva nam Ivan Datković, dodajući da je imao namjeru zaposliti mladu osobu koja je tek završila za bravara, no u Rijeci nema takvih kandidata.