Novi projekti

Lungomare od “3. maja” do Preluka: Rijeka planira izgraditi obalnu šetnicu dugu šest kilometara

Ljiljana Hlača

Zapadni dio Rijeke dobit će obalnu šetnicu dugu šest kilometara / Snimio Sergej DRECHSLER

Zapadni dio Rijeke dobit će obalnu šetnicu dugu šest kilometara / Snimio Sergej DRECHSLER

Početkom studenog završen je javni natječaj za izradu projektne dokumentacije za »Obalnu šetnicu s plažama – Zapad (dionice A i B)«  dugu šest km, koja bi se protezala od zapadnog ulaza u Brodogradilište pa do zapadne granice grada kod plaže Preluk



RIJEKA Grad Rijeka planira ući u još jednu veliku investiciju – izgraditi obalnu šetnicu dugu šest kilometara, koja bi se protezala od zapadnog ulaza u Brodogradilište »3. maj« pa do administrativne granice grada na krajnjem zapadu, kod plaže Preluk. Doduše, ta je namjera još u povojima, a i pitanje je kakva će biti dinamika cijele te priče s obzirom na trend nezavršenih gradskih projekata.


Ipak, početkom studenog završen je javni natječaj u okviru kojeg su se prikupljale ponude za izradu projektne dokumentacije za ovaj zahvat projektnog naziva »Obalna šetnica s plažama – Zapad (dionice A i B)« za što je u proračunu osigurano 880.000 kuna. Iako se svake godine ulaže dosta proračunskih sredstava u opremanje i obnovu riječkih plaža, Rijeka zapravo još uvijek nema pravi lungomare, barem ne u kontinuitetu.


Postojeće šetalište


Očekivanja su da bi projektna dokumentacija za ovaj projekt trebala biti gotova tijekom sljedeće godine, a paralelno s time dolazi i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i okončanje postupka utvrđivanja granice pomorskog dobra. U ovoj investiciji sudjeluje i Ministarstvo turizma, koje je već lani odobrilo iznos od 300.000 kuna, temeljem programa »Fond za razvoj turizma u 2014. godini«, dok će se ostalo pokriti iz gradske blagajne.




Na upit na što se odnose dvije spomenute dionice, u Odjelu gradske uprave za urbanizam navode da dionica A obuhvaća postojeće Šetalište Milića Jardasa koje je izgrađeno još prije 35 godina, širine je do tri metra te je napravljeno od nabijenog šljunka, dok su rubnjaci betonski. Taj dio ima i metalnu ogradu koja je neujednačena s obzirom da je parcijalno mijenjana, a samo mali dio Šetališta ima javnu rasvjetu.


Spajanje dionica


– Šetnica je vrlo posjećena u svim godišnjim dobima, a naročito je prometna u sezoni kupanja. Posljedice intezivnog korištenja su da je na pojedinim dijelovima hodna površina oštećena, a problem predstavljaju i pojedina mjesta na kojima je širina, odnosno visinska razlika u hodnoj plohi prepreka za kretanje osoba s invaliditetom i interventnih vozila, odnosno za redovno održavanje, čišćenje i opskrbu, navode u Gradu.


Dionica B pak obuhvaća potez obale između plaže Bivio i Kostabele (Skalete). Na toj  dionici postoji betonska staza koja sada povezuje te dvije plaže, no nije adekvatna, među ostalim i zato jer je za vrijeme plima izvan funkcije. Također je neadekvatna s obzirom na visinsku odnosno obalnu konfiguraciju i za invalidne osobe. Staza te dionice se spaja s dionicom A.