U pogonu za četiri godine

LNG terminal u Omišlju počet će se graditi sredinom 2016.

Hina

ilustracija

ilustracija

"Razmišljamo da u blizini terminala napravimo visoko učinkovitu kogeneracijsku elektranu, možda manjeg kapaciteta od 40 megavata. Upravo idemo sa tehnološkim razrađivanjem jednog takvog rješenja, budući da je to europska praksa", kazao je direktor Mladen Antunović



ZAGREB – Omišaljski LNG Terminal počet će se graditi sredinom 2016. godine, gradnja će trajati tri godine, tako da terminal u pogon ulazi 2019. godine, kazao je u ponedjeljak Mladen Antunović, direktor LNG Hrvatska, u radio emisiji Poslovni tjedan, dodavši istovremeno kako se ozbiljno razmišlja da se u neposrednoj blizini terminala napravi i plinska elektrana visoke učinkovitosti.


“Razmišljamo da u blizini terminala napravimo visoko učinkovitu kogeneracijsku elektranu, možda manjeg kapaciteta od 40 megavata. Upravo idemo sa tehnološkim razrađivanjem jednog takvog rješenja, budući da je to europska praksa”, kazao je Antunović.


Zadovoljan je kako se razvijaju stvari oko spomenutog terminala koji će, po njemu, jednog dana osigurati energetsku sigurnost ovog dijela Europe. Ne sumnja da će doći do gradnje terminala.




“LNG Terminal na Krku postao je europski strateški projekt, uvršten je na europsku listu projekata od strateškog interesa i dodatno apostrofiran u europskoj energetskoj sigurnosnoj strategiji, gdje su svega 33 projekta iz plinskog poslovanja. Naš LNG terminal ima apsolutno sve prioritete na razini Europske unije”, rekao je Antunović, dodavši kako je ovo treća sreća jer je izgradnju terminala prvi put spriječio rat, a drugi put ekonomska kriza. S druge strane, po njegovim riječima, sada iza sebe imamo i i Europsku uniju i njezine fondove, ali i investitore koji su spremni uložiti u jedan takav projekt.


Hrvatska, istaknuo je, neće ulagati u taj projekt, ona će ga samo pripremiti prema najboljim svjetskim standardima tako da bude privlačan privatnom kapitalu.


Antunović je, međutim, naveo kako mu prvi korak u realizaciji nije traženje investitora već da će prije svega nastojat prodati konačni proizvod – kapacitete terminala.


“Ako imamo prodane kapacitete u većoj ili manjoj mjeri, tada ćemo mnogo lakše i pod puno boljim uvjetima dovest investitore. Do kraja ovog mjeseca tvrtke imaju mogućnost iskazati neobvezujući interes, a potom ide postupak pregovaranja sa ciljem sklapanja ugovora”, naveo je Mladen Antunović, ponovivši kako je zadovoljan ukupnim interesom.


Otkrio je kako će kapacitet terminala bit šest milijardi prostornih metara plina, no ako se u početku iskažu manje potrebe, moguće je i da će se graditi samo jedan spremnik, umjesto planirana dva.