Pobijedili Šuran i Perišić

Pogledajte tko će dizajnirati Rijeku kao kandidata za EPK 2020.

Portal Novilist.hr

Na natječaj su pristigla 24 rada, a odluku o nagradama jednoglasno je donio ocjenjivački sud u sastavu: Damir Gamulin, Jelena Fiškuš, Feđa Vukić, Plamena Šarlija i Idis Turato



Oleg Šuran i Jelena Perišić pobijedili su na Natječaju za vizualni identitet Rijeke kao Europske prijestolnice kulture 2020. godine – objavilo je danas Hrvatsko dizajnersko društvo.


Na natječaj su pristigla 24 rada, a odluku o nagradama jednoglasno je donio ocjenjivački sud u sastavu: Damir Gamulin, Jelena Fiškuš, Feđa Vukić, Plamena Šarlija i Idis Turato. Prvonagrađeni rad Šurana i Perišić ima naziv “26.1.”. U obrazloženju stoji kako “nudi identitetski sustav umjesto fiksne grafičke forme, a ideja je projekt uspostave identiteta koji je proces s uključivanjem dionika grada a na temelju razumijevanja osnovnih komunikacijskih elemenata koji su ujedno i sastavnice vizualnog jezika koji bi se formirao onako kako nalaže logika života i prilike u kontekstu”

– Ističući činjenicu da, kako je definirano u natječaju, Grad Rijeka neovisno o stjecanju naslova EPK želi identitet koji će dugoročno definirati vizualni identitet kulturnog i kreativnog sektora, rješenje je ocijenjeno pozitivnim obzirom na širinu mogućnosti sustava, odnosno potencijale njegova razvoja i sposobnost prilagođavanja vibrantnom kreativnom tkivu koje će se progresivno razvijati u procesu kandidature, i kasnije. Time identitet ima priliku dinamički rasti usporedno s razvojem projekata, a da pritom ne gubi primarnu vizualnu i komunikacijsku upečatljivost, nastavlja se u obrazloženju.





Drugu nagradu osvojio je rad autora Nike Crnčevića, Antonia Karače, Nenada Malića i Eve Pavić, pod nazivom “Prostor transformacije”.


“Drugoplasirani natječajni rad nudi jasno estetičko promišljanje identiteta Rijeke kao EPK, a to je fluidnost forme s asocijacijom na vodu i tranzitnost luke kao kulturne metafore. Formalni jezik natječajnog prijedloga je vezan uz tradiciju secesijskog likovnog oblikovanja a nadasve u ideju o metaforičkom potencijalu tipografskih oblika. Ocjenjivački sud je nešto manje uspjelim ocijenio aplikacije temeljnog identiteta”, piše u obrazloženju.



Trećeplasirani je rad “Kulturni terminal” Maše Milovac i Jana Pavlovića.


“Trećeplasirani natječajni rad nudi modularnu semantičku koncepciju s alternacijama elemenata u svrhu označavanja pojedinih segmenata programa. Vizualni jezik rada zasnovan je na derivaciji grafičkog označavanja teretne brodske robe i na izmjenjivom kolorističkom kodu”, stoji u obrazloženju.



Više o radovima možete pročitati na sljedećem LINKU.