Festival 130

Carlo Colombara i Vlatka Oršanić posebni gosti svečanog koncerta u riječkom HNK-u

Svjetlana Hribar

Carlo Colombara / Foto Roni BRMALJ

Carlo Colombara / Foto Roni BRMALJ

Ostali pjevači su Kristina Kolar, Vedrana Šimić, Anamarija Knego, Ivana Srbljan, Marko Fortunato, Robert Kolar i Giorgio Surian. Svirat će orkestar riječke Opere u suradnji s glazbenicima Panonske filharmonije iz Pečuha te će orkestar na ovom koncertu imati više od stotinu članova, najavio je ravnatelj Opere HNK Ivana pl. zajca i zamjenik intendanta Marin Blažević. Dirigirat će Ville Matvejeff iz Finske



RIJEKA Sutra s početkom u 19 sati (zbog dugog trajanja programa) – na sceni riječkog kazališta priređuje se svečani koncert povodom 130. obljetnice otvorenja zgrade teatra.


Finale je to višednevnih događanja koja su započela prije tjedan dana koncertom Riječkih skladatelja i interpreta, pod vodstvom Zorana Juranića. Sutra navečer će pak uz operni orkestar –  pod naslovom „Za sve postoji prvi put“ – nastupiti solisti riječke Opere (Kristina Kolar, Anamarija Knego, Ivana Srbljan, Marko Fortunato i Robert Kolar te gošća Vedrana Šimić), ali i posebni gosti – talijanski bas Carlo Colombara i prvakinja slovenske Opere, hrvatska sopranistica Vlatka Oršanić – pod dirigentskim vodstvom Ville Matvejeffa, a sve pod okriljem nove akustičke školjke koju je za riječku scenu dizajnirao arhitekt Idis Turato.


– Nisam prvi arhitekt koji se bavio akustičkom školjkom, ali meni i nije bila namjera isključivo pojačanje zvuka koji dolazi s pozornice. Želio sam – osim akustičkog efekta – stvoriti elemente koji će se moći koristiti kao dio scenografije u izvedbama opere, drame ili baleta, dakle – tijekom sljedećih sezona prikazivat ćemo ju u različitim inkarnacijama, rekao je arhitekt Idis Turato, napominjući kako školjka omogućava upotrebu svjetla i zvuka na specifičan način.




Vlatka Oršanić je govorila o značaju duge tradicije opernog kazališta u Rijeci i svom zadovoljstvu što će sutra sudjelovati u svečanom koncertu povodom 130-te obljetnice kazališne zgrade:


– Pjevat ću monolog Kostelničke iz „Jenufe“ – u toj sam Janačekovoj operi pjevala naslovnu rolu u četiri produkcije, pa je ovo prilika da izvedem ariju koju sam oduvijek željela pjevati!, rekla je Vlatka Oršanić.


Direktor riječke Opere, Marin Blažević, najavio je posebnog gosta koncerta – talijanskog opernog umjetnika, basa s velikom karijerom na svjetskim pozornicama Carla Colombaru, koji je rekao kako ovim koncertom započinje njegova suradnja s riječkom Operom. Zadivljen našim kazalištem, Colombara je također napomenuo kako u Rijeku stiže izravno iz Milana, gdje je večer prije, u crkvi svetoga Marca a pod dirigentskim vodstvom Zubina Mehte, pjevao basovski part u Verdijevom Requiemu.


Glavni dirigent riječke operne  sezone, finski umjetnik Ville Matvejeff istaknuo je kako koncert donosi zaista obiman i uzbudljiv program kojem se kao dirigent jako raduje:


– Uvriježeno je mišljenje da se operu treba početi slušati muzikom Verdija i Puccinija. Kad bih ja birao repertoar za publiku koja nikada nije slušala operu – izabrao bih upravo ovaj program, jer se radi o nekim od najljepših stranica operne literature ikada napisanim i siguran sam da će mnogi slušatelji ovog koncerta otkriti svoju novu naklonost prema kompozitorima koje ranije nisu imali prilike slušati – Straussu, Bergu, Bartoku, Szymanowskom, Janačeku i Wagneru.


U trećem dijelu koncerta izvodimo Posvećenje proljeća Stravinskog. Ravnam velikim orkestrom s više od stotinu glazbenika – riječkim glazbenicima priključili su se muzičari iz Pečuha, članovi Panonske filharmonije – tako da vjerujem kako ćemo ovo (danas već klasično) djelo dostojno predstaviti, rekao je Ville Matvejeff najavljujući koncert za koji su ulaznice rasprodane, ali će se večeras moći kupiti pomoćna i stajaća mjesta. Franza von Suppea, “Faust” Charlesa Gounoda”, “Ero s onoga svijeta” Jakova Gotovca i “Mefistofele” Arriga Boita. U “Faustu” i “Mefistofelu” će nastupiti Carlo Colombara.