Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
12. prosinca 2019.
Prestižno priznanje strukovne udruge stiglo Riječanima

Kreativni i poduzetni: Surf'n'Fries – najveća nada nove generacije franšizera

Foto V. Karuza
Foto V. Karuza
Autor:
Objavljeno: 6. siječanj 2015. u 11:14 2015-01-06T11:14:22+01:00

Andrija Čolak i Denis Polić aktivno rade na lansiranju branda u SAD-u pa će im putovanje na dodjelu nagrade 15. veljače u Las Vegas biti velika prilika za prezentaciju brenda američkim investitorima

RIJEKA » Riječki Surf'n'Fries, kojega su prije nekoliko godina osnovali praktički golobradi mladići bez ikakve financijsku potpore roditelja ili bogatih rođaka iz Amerike, dobila je prestižnu titulu, i to svjetsku – najbolja mlada nada u franšiznom svijetu. »Odabrani ste između 38 zemalja svijeta i više od 300 franšiza diljem svijeta zahvaljujući vašoj kreativnosti, predanom radu i poduzetničkom duhu«, stoji, dakako na engleskom jeziku, u priopćenju koje je suvlasnik »Surfa« Andrija Čolak dobio na Badnjak od IFA-e (Inernational franshize association), a riječ je o najvećoj udruzi franšizera na svijetu koja je osnovana 60-ih godina prošloga stoljeća u Chicagu.

Radosna vijest

Natjecanje je organizirano da bi se odredile nove velike nade u svijetu franšiziranja, a natjecanje se zove »Sljedeća generacija franšizera«.

  – Sve je počelo tako da me kontaktirala predsjednica Udruge hrvatskih franšizera Ljiljana Kukec i predložila mi da se prijavim na ovo natjecanje. Poslao sam IFA-i svu dokumentaciju o Surf'n'Friesu, brošure, video, povijesne podatke, sve o našim poslovnicama i tehnologiji. I lijepa vijest o pobjedi obradovala me na Badnjak. Dodjela nagrade je 15. veljače u Las Vegasu, meni i mom poslovnom partneru Denisu Poliću pokrit će troškove za putovanje u Las Vegas, a nama će putovanje tamo značiti veliku priliku za prezentaciju Surf'n'Fries brenda američkim investitorima, što mi je godinama bilo u planu, kaže nam Andrija Čolak, koji je na kavu s nama došao pješice, a stari, definitivno demodirani mobitel neprestano mu zvoni.

Stiže novi izum uspješnog dvojca!

Svega čega se ovaj mladi poduzetnički dvojac dotaknuo – uspjelo je. Prije »Surfa« su doslovce u garaži pokrenuli »Info Nekretnine«, prvi ekskluzivni časopis za kuporodaju nekretnina s fotografijama, koji je imao veliku čitanost, ali Čolak i Polić osjetili su kad će stvari krenuti nizbrdo i na vrijeme ga prodali. Podsjetimo, Čolak i Polić prvi su u Rijeci otvorili objekt sa sladoledom od smrznutog jogurta. Ali, Čolak ne ostaje »samo« na Surf'n'Friesu. Već ima novi izum, jedinstven u svijetu, praktički je već u prodaji, no zbog sitnih okolnosti zamolio nas je da još nekoliko dana o tome ne pišemo, pa nećemo.

  Nije škrt, nema zmiju u džepu, to znaju svi koji ga poznaju, njega naprosto ne zanima novac kojim će kupiti nešto čime bi plijenio pažnju okoline. A, on i njegov partner Denis Polić otvorili su više od 40 prodajnih mjesta Surf'n'Friesa u Europi i Aziji. Dakako, riječ je o franšizama u kojima je zaposleno 400 ljudi. Desetog ovoga mjeseca otvaraju franšizu u Vijetnamu, a u posljednja dva mjeseca otvorili su prodajna mjesta u Skopju, Münchenu, Podgorici i Budimpešti.

Pohod na SAD

– U Americi u franšiznoj industriji radi oko 18 milijuna ljudi, zato je franšizna industrija izrazito bitna za gospodarstvo i gospodarski razvoj. Najveća prednost franšize je u njenoj održivosti. Primjerice, 90 posto malih tvrtki u franšiznom poslovanju opstaje, a isti postotak malih tvrtki koje nisu u franšizi propada, kaže Čolak.

  Surf'n'Fries osnovan 2009. godine, s prvim dućanom u Rijeci i najuspješnija je hrvatska franšiza. Surf'n'Fries je prepoznatljiv po ambalaži za koju je međunarodno priznat patent i prvi u svijetu uveo je tehnologiju pomoću koje priprema pomfrit bez kapi ulja.

  – Upiti za druge strane zemlje i dalje dolaze, trenutno imamo oko 600 upita iz stranih zemalja. U pregovorima smo za Italiju i Dubai te aktivno radimo na lansiranju branda u SAD-u, najavljuje Čolak.

  A, izvesti pomfrit i zemlju gdje ga ima na svakom koraku, poput Amerike, zaista se zove uspjehom. Zanimljivo, ideju za pržene krumpiriće dobili su u Americi. Naprosto su 2008. godine sjeli u avion i otišli u Ameriku po ideju, koja im se, naposlijetku, isplatila.
   
 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.