Kandidati liste "Rijeka budućnosti"

Koljanin i Jokić: Preluk je debakl, propada najtraktivniji gradski prostor

Andrej Petrak

Morana Jokić i Marinko Koljanin, Foto: M. GRACIN

Morana Jokić i Marinko Koljanin, Foto: M. GRACIN

U što bržem roku pronaći investitora koji bi od Preluka napravio ono što ova lokacija i zaslužuje, a za buvljak, potreban svakom gradu, pronaći adekvatno mjesto blizu gradskom središtu, rješenje je koje predlažu 



RIJEKA Kandidati za zamjenike gradonačelničke kampanje nezavisnog Hrvoja Burića, Marinko Koljanin i Morana Jokić ustvrdili su da je Preluk najatraktivniji gradski prostor koji već godinama stoji neiskorišten, zbog propuštenih šansi i propalih projekata Grada Rijeke, koji je na najam tog područja od Raiffeisen Consultinga, što bi, prema planovima trebao poslužiti za izgradnju turističkog kompleksa, bespotrebno bacio već 18 milijuna kuna.


Tu nije kraj novcima građana Rijeke koji će biti “sprženi” na ovu lokaciju, upozorio je Koljanin, jer bi prema ugovoru Grad za najam prostora trebao potrošiti još sedam milijuna kuna.


Podsjetio je da taj prostor umjesto lijepe turističke priče, koja bi bila na korist svim građanima Rijeke, danas služi za sajam rabljenih automobila, a u blizini, neposredno uz glavnu prometnicu prema Opatiji, samo par stotina metara od novog petozvjezdanog hotela Navis, u totalno neprimjerenim uvjetima svake nedjelje održava se buvljak.




Osim što su uvjeti za buvljak ondje ispod svake civilizacijske razine, dodaje Morana Jokić, ugrožava se i sigurnost prometa, jer prodavači svoju robu razgrću uz samu glavnu prometnicu, dok posjetitelji parkiraju automobile uz rub ceste pa je samo prava sreća, kaže, da ondje još nitko nije stradao.


Njihovo je rješenje: u što bržem roku pronaći investitora koji bi od Preluka napravio ono što ova lokacija i zaslužuje, a za buvljak, potreban svakom gradu, pronaći adekvatno mjesto blizu gradskom središtu, gdje bi i kupci i prodavači, koji na ovaj način osiguravaju skromnu egzistenciju, imali normalne uvjete za rad i trgovanje.


Ujedno, upozorili su na činjenicu da Grad godinama nije bio u stanju završiti obalnu šetnicu u punoj dužini od 3. maja do Opatije, što također stavljaju kao jedan od priroriteta koje će riješiti u kratkom vremenu, dobiju li povjerenje građana da to i učine.


– Vodeći ljudi Grada žale se da je to što se Rijeka prostire na samo 44 četvorna kilometra ograničavajući faktor u razvoju, no to nije točno. I ovako Rijeka ima bar deset atraktivnih lokacija koje cijelo desetljeće pa i više stoje neiskorištene: Preluk, Hartera, Porto Baroš, Delta, skladišta Metropolis, rafinerija Mlaka, Torpedo, Istravino, Gomila i Sušačka draga, a i o Benčiću se cijelo desetljeće puno pričalo i tek sad počelo nešto raditi, napominje Marinko Koljanin.


Osvrčući se na problem Preluka, Koljanin kaže da je Grad još 2006. godine imao mogućnost kupiti tu lokaciju za 2,5 milijuna eura, a umjesto toga ušao je u čudan financijski aranžman, po kojem će još više novca tijekom godina potrošiti na najam, odnosno “čuvanje terena”.



– Čemu čuvati taj teren, kad ga GUP dovoljno čuva, jer je namijenjen turističkom razvitku? Raiffeisen Consulting u međuvremenu je na račun potrošenog gradskog novca isplatio cijelu investiciju, a i dalje su, na kraju priče, vlasnici tog terena. U Gradu se izvlače da zbog preinvestiranja 2006. godine nisu imali novca za kupovinu. Nije ni čudo kad je na bazenski kompleks na Kantridi utrošeno 400 milijuna kuna, a u Vukovaru su ovih dana otvorili fantastičan bazenski kompleks za 60 milijuna kuna.


Na Dvoranu Zamet potrošeno je 250 milijuna kuna, a u Kostreni su lijepu sportsku dvoranu izgradili za 50 milijuna kuna. Usporedbe radi, Rapid je izgradio najmoderniji nogometni stadion u Europi za 28.000 gledatelja za 350 milijuna kuna pa je Rijeka za sve ove potrošene novce mogla dobiti i novi lijepi stadion, napominje Koljanin.


On smatra nedopustivim da Grad u svo ovo vrijeme nije uspio osigurati dovršetak obalne šetnice prema Opatiji.


– Franz Josef 1885. godine obalnom je šetnicom spojio Opatiju i Lovran, a tijekom bivše države izgrađeno je četiri kilometra obalne šetnice od Kantride do Bivija. Preostalo je izgraditi još dva kilometra, a u Gradu se nitko time ne zamara. Umjesto da građanima ovo omoguće, rade planove koji ne poštuju privatno vlasništvo. Naše je rješenje šetnicu izgraditi u što bržem roku, pritom ne zadirući ljudima u njihovo dobro, rekao je Koljanin.


Morana Jokić upozorila je da je Preluk ostao, kako na margini grada, tako i razmišljanja o razvoju, a divlji buvljak uz samu cestu svakako ne priliči gradu koji se ponosi titulom Europske prijestolnice kulture.


Foto: M. GRACIN


Foto: M. GRACIN



– Za buduću prijestolnicu kulture ova je situacija kompletni debakl: ponuda robe na prašnjavom tlu, uz samu cestu u nepreglednom zavoju, s velikom frekvencijom prometa, nije nešto što doliči našem gradu. Pritisak građana natjerao je pročelnika za urbanizam da prije tri mjeseca da obećanje kako će uskoro pronaći prikladnu lokaciju. Od svega se još ništa nije dogodilo.


Još uvijek čekamo, kao i u slučaju niza drugih gradskih projekata. Mi ćemo uspjeti pronaći lokaciju u gradu koja će u potpunosti zadovoljiti potrebe građana, kao i prodavača, koji ondje pokušavaju podebljati svoje skromne kućne budžete, najavila je Morana Jokić.