Priznanje Ružici Kamenjašević

Kod mojih učenika nastojim pobuditi znatiželju i maštu

Ingrid Šestan Kučić

Tržište jednostavno nema sluha za inovativna rješenja – Ružica Kamenjašević  / Foto V. KARUZA

Tržište jednostavno nema sluha za inovativna rješenja – Ružica Kamenjašević / Foto V. KARUZA

Nagrade i priznanja profesorici koja za svoje zanimanje kaže da je najljepše koje se može odabrati, nisu nepoznanica, jer u proteklih šesnaest godina, koliko radi u Srednjoj školi za elektrotehniku i računalstvo, dobila je cijeli niz nagrada



RIJEKA U društvu osmero dobitnika državne nagrade »Faust Vrančić« ove se godine našla profesorica Srednje škole za elektrotehniku i računalstvo Ružica Kamenjašević, a prestižno joj je priznanje uručeno za razvoj i unapređivanje inventivnog rada, iznimne rezultate ostvarene u području inventivne djelatnosti te poticaj tehničkog stvaralaštva među mladima. Nagrade i priznanja profesorici koja za svoje zanimanje kaže da je najljepše koje se može odabrati, nisu nepoznanica, jer u proteklih šesnaest godina, koliko u Srednjoj školi za eletrotehniku i računalstvo vodi praktičnu nastavu elektrotehničke struke, dobila je cijeli niz nagrada, i na gradskoj i na županijskoj razini. Posljednja je nagrada, kaže, priznanje za do sada sav uloženi trud i rad.


– To znači da netko prati što radite, a u ovom slučaju je to riječka Zajednica tehničke kulture koja me predložila za nagradu i kojoj sam zahvalna na tome. Činjenica da ljudi izvan škole prate i cijene moj rad daje mi poticaj za dalje, jer biti priznat u okolini velik je poticaj – kaže Kamenjašević.


Ekogrijanje


Ta priznanja kao poticaj riječkoj profesorici i njenim učenicima pristižu gotovo na mjesečnoj razini, jer pod njenim mentorstvom riječki srednjoškolci do sada su osvojili više od sto prvih mjesta na različitim izložbama i natjecanjima, a godišnje im u ruke dođe desetak medalja i priznanja. Kao mentorica i voditeljica izvannastavnih aktivnosti sekcije Elektrotehničari-inovatori Kamenjašević svake godine okupi desetak najboljih učenika škole, a rezultat toga niz je inovacija, novih softwera, kao i poboljšanja postojećih prozvoda. Navodeći kako upravo s učenicima radi na projektu ekogrijanja, Kamenjašević pojašnjava da je riječ o pomoćnom grijanju putem prozorskog stakla, a uspije li sa svojim učenicima ideju provesti u djelo, očekuje nova priznanja, ali i tržišni plasman njihovog inovativnog rješenja.



Tri diplome


Ružica Kamenjašević uz mnogobrojna priznanja posjeduje i tri različite diplome, jer pored toga što je nastavnica praktične nastave elektrotehničke struke, ona je i inženjer odjevne tehnologije te diplomirani inženjer prometne tehnologije, smjera telekomunikacije, a posjedavanje toliko zvanja objašnjava svojom znatiželjom.– Volim znati i učiti, a tu znatiželju nastojim poticati i kod učenika. Nastava mora biti zanimljiva, a ne dosadna. Nastava mora zaokupiti učenika – navodi Kamenjašević.


– Trenutno je projekt u fazi ispitivanja i tražimo modus kako da dobijemo grijanje zimi, ali ne i ljeti. Ako uspijemo u tome, nadamo se da ćemo pobuditi zanimanje tržišta jer vrijeme je da se i kod nas nešto počne proizvoditi. Do sada smo osmislili niz inovativnih rješenja, ali nikada ništa nije dospjelo na tržište jer jednostavno nema sluha za to. Uvijek kažem učenicima da ne očekuju previše, jer onda je manja mogućnost da će se razočarati. Kod učenika nastojim pobuditi znatiželju i maštu i uvijek im kažem da ništa ne moramo raditi na silu, ako bude bude, ako ne – isto dobro. Sam plasman na neku izložbu ili natjecanje je uspjeh – kaže Kamenjašević.


Bežični videonadzor


Pod njenim mentorstvom u Srednjoj školi za elektrotehniku i računalstvo osmišljen je bežični videonadzor s kojim su učenici u Moskvi osvojilo srebro, kao i e-dosje koji im je prije 16 godina u SAD-u donio zlato, a našla se tu i elektronska petarda koja daje potpuno isti efekt kao i klasična.


– Bilo je tu svakakvih rješenja i ideja. Primjerice e-dosje je preteča današnjeg e-dnevnika koji se koristi u školama, s tom razlikom što je naša verzija obuhvaćala kompletne podatke o korisniku, a ne samo školski uspjeh. Naš bežični videonadzor zamišljen je, pak, za više korisnika koji se spajaju putem frekvencije na njega i mogu, primjerice, pratiti situaciju u svojoj ulici, pojašnjava Kamenjašević.


Dodajući kako ima sreće što predaje tehničke vježbe na kojima najbolje može odabrati nadarene učenike Kamenjašević kaže da za njenu grupu Elektrotehničara vlada velik interes, međutim broj učenika je ograničen, a svi oni kasnije nastavljaju školovanje i uspješni su u svom poslu. Za projekte njene sekcije Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta ove joj je godine prvi put dodijelilo sredstva u iznosu od 14 tisuća kuna, a financijski, kaže, iza njenih projekata redovno stoji riječka Gospodarska komora, kao i razne tvrtke.