Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
21. listopada 2019.
Potrošena godina

Kasni cesta Sv. Kuzam - Križišće: zbog vjere u Žderića na ljeto u kolonama do Krka

Foto Roni BRMALJ
Foto Roni BRMALJ
Autor:
Objavljeno: 19. veljača 2013. u 7:22 2013-02-19T07:22:46+01:00

Vlada je godinu dana potrošila pokušavajući pomoći prezaduženoj tvrtki, a sada je sve izvjesnije da turistički iznimno važna cesta neće biti izgrađena do 31. lipnja, kako je najavljeno jer je Viadukt tek prošlog tjedna podnio zahtjev sudu za preuzimanje gradilišta

RIJEKA Oklijevanje države u raščišćavanju odnosa s građevinskom tvrtkom Konstruktor i njezinim vlasnikom Željkom Žderićem na kraju će kao posljedicu imati i kašnjenje turistički izuzetno važne ceste Sv. Kuzam-Križišće, koja po svemu sudeći ne može biti izgrađena i puštena u promet do 31. lipnja kako se najavljivalo. Iako je tvrtka Viadukt prošlog tjedna dala zahtjev Općinskom sudu u Rijeci za privremeni ulazak u posjed gradilišta na vijaduktu Križišće, do jučer nikakvo sudsko rješenje nije stiglo, pa nema niti zakonske osnove za proboj blokade, koja već punih šest mjeseci ometa gradnju. Hrvatske ceste su još u rujnu prošle godine odlučile izbaciti splitsku tvrtku s gradilišta, jer nije ispunjavala svoje ugovorne obveze, odnosno nije bila u stanju u traženom roku odrađivati plan gradnje. U posao je odlukom Uprave Hrvatskih cesta kao solidaran partner uvedena tvrtka Viadukt, koja je trebala nastaviti posao. 

Potrošili vrijeme

Međutim, do danas se problem na terenu nije riješio, a nije pomogla ni intervencija policije prije gotovo mjesec dana. Stoga je pravo pitanje zašto se sa sudskim zahtjevom o preuzimanju gradilišta čekalo toliko dugo vremena, a odluku je lakše razumjeti ukoliko se pažljivije analiziraju izjave ministra financija Slavka Linića, koji je otvoreno prozvao Željka Žderića zbog neodgovornosti, varanja vjerovnika i radnika, te prave ucjene na nizu gradilištu u Hrvatskoj, gdje se zbog blokade Konstruktora ne može normalno graditi.

Uz tvrdnje kako Žderić duguje više od 500 milijuna kuna dobavljačima i podizvođačima, kako je od države uzeo te novce, a nije plaćao radnike na gradilištima, Linić je kazao i kako je Vlada godinu dana tražila rješenje za Konstruktor od kojeg očito neće biti ništa. U tome je svakako i dio odgovora zašto zahtjev sudu za prisilno preuzimanje gradilišta od tvrtke, koja nije u stanju ispunjavati svoje obveze, stiže tek prošlog tjedna, iako je odluka o njihovom izbacivanju donesena prije više od šest mjeseci. Vlada je godinu dana potrošila pokušavajući pomoći prezaduženoj tvrtki, čiji su najveći vjerovnici banke, među najvećima je Zagrebačka banka. 

Možda, ali mnogo skuplje

Prema neslužbenim izjavama samih građevinara na Križišću, čak i ukoliko odmah danas sud izda odobrenje i Konstruktorovi čuvari odu, bit će izuzetno teško, ako ne i nemoguće, izgraditi cestu na vrijeme. O ugovorenim rokovima više nema nikakvog smisla ni raspravljati, jer je cijeli posao trebao biti gotov 31. travnja nakon čega su Hrvatske ceste planirale do kraja lipnja odraditi sve obveze s predajom dokumentacije, tehničkim pregledima i svemu što je neophodno za izdavanje uporabne dozvole. Željelo se komotno privesti posao kraju, te spremno dočekati turističku sezonu. No, sada je zbog odugovlačenja i krize u Konstruktoru, čiji radnici već sedam mjeseci, a neki i više, nemaju plaću, rok gradnje neslužbeno pomjeren na 31. lipanj u najboljem slučaju. Mnogi ne vjeruju kako će i taj rok biti moguće ispuniti, pogotovo ne uz predviđeni troškovnik. Naime, kad bi se dodatnih stotinjak radnika i dodatna mehanizacija uposlila, sve bi možda i moglo biti završeno do srpnja, ali bi isto tako troškovi bili dramatično veći. 

Nova odgoda

Kronologije radi treba navesti kako je ugovor o gradnji potpisan u srpnju 2008. godine, kao i da je ukupna vrijednost investicije u cestu dugu deset kilometara oko 800 milijuna kuna. Njezino otvorenje najavljivalo se za lipanj 2011., pa za lipanj 2012. godine, a sada je sve izvjesniji scenarij po kojem bi cesta čija gradnja traje gotovo pet godina mogla promašiti još jednu turističku sezonu. Posljedica će biti uobičajene kolone i čekanja na najvećem uskom grlu riječke obilaznice, a to je čvor Sv. Kuzam i čvor Bakar, te dionica Jadranske magistrale od Bakra do Kraljevice, čija je alternativa upravo cesta Sv. Kuzam-Križišće. Zaključak je jednostavan. Zbog silnog povjerenja predstavnika države, odnosno Vlade u Željka Žderića ovoga će ljeta vladati prometne gužve do Krčkog mosta, naravno i na spoju s magistralom za sve koji preko Pasjaka i Rupe dolaze na ljetovanje, obilaze Rijeku i putuju prema jugu. 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.