Rekorder vozio 122 km/h

Kamere na Krnjevu u samo nekoliko dana utvrdile: Petina vozača prekoračuje brzinu

Darko Pajić

Rezultati mjerenja u samo nekoliko dana, koliko su postavljene kamere, pokazuju da više od 20 posto vozila prekoračuje maksimalno dozvoljenu brzinu od 70 km/h. Nitko od tih vozača neće dobiti kaznu, iako uređaji snimaju i registarske tablice, ali će podaci poslužiti za poboljšanje sigurnosti na toj prometnici



RIJEKA » Oko 122 kilometara na sat najveća je brzina vozila izmjerena jučer na Novoj cesti na Krnjevu, gdje su prije nekoliko dana postavljene kamere i uređaj za nadzor brzine. I to nažalost nije ništa neuobičajeno, jer se ovom gradskom ulicom nerijetko vozi daleko brže od maksimalno dozvoljenih 70 kilometara na sat.


  Upravo to pokazali su početni rezultati provedenih mjerenja u kontroli prometa na Novoj cesti, gdje je više od 20 posto vozila uhvaćeno u prekoračenju brzine. Nitko od njih neće dobiti kaznu, iako uređaji snimaju i registarske tablice, ali su podaci svakako zanimljivi, jer upućuju na prometna rješenja koja bi se mogla uvesti kako bi se sigurnost na Novoj cesti povećala.


Pilot-projekt


Jučer su u razdoblju od 10 do 15 sati Novom cestom prošla ukupno 3.264 vozila, a čak 641 vozilo kretalo se brzinom iznad dopuštene, dok je 139 vozila išlo brzinom većom od 77 kilometara na sat, što znači da su ispunili uvjete za kažnjavanje ovog prometnog prekršaja. Opasnost od posljedica prebrze vožnje na Novoj cesti je još i veća ukoliko se uzme u obzir da se na relativno kratkoj dionici nalazi više pješačkih prijelaza, što znači da je objektivno upitno mogu li se vozila zaustaviti na vrijeme i izbjeći pješaka ukoliko se krši ograničenje brzine.




  Postavljanje kamera i uređaja za nadzor na Novoj cesti je pilot-projekt Županijskog savjeta za sigurnost cestovnog prometa, koji se provodi u suradnji s tvrtkom Metis. Cilj nije kažnjavanje vozača, niti će kažnjavanja u akciji biti, ali se očekuju zanimljivi podaci o prometnim prekršajima.


  Kako naglašava predsjednik Županijskog savjeta za sigurnost cestovnog prometa Boris Skeledžić, riječ je o svojevrsnom pilot projektu, čiji je cilj ispitati detaljno situaciju na jednoj specifičnoj prometnici, koja se može smatrati dodatno rizičnom za sve sudionike u prometu.


Nepropuštanje pješaka


– Ovu lokaciju odabrali smo zato što je tamo pješački prijelaz na kojem nema semafora, te nerijetko zbog toga dolazi do povećane opasnosti, što potvrđuje i posljednja prometna nezgoda sa smrtnim posljedicama, koja se dogodila na Novoj cesti. Riječ je o širokoj prometnici s četiri traka, po dvije u svakom smjeru, gdje se vozila često kreću brzinama daleko većim od dopuštene. Uređaj za nadzor brzine je multifunkcionalan te bilježi i neke druge prekršaje, kao što je nepropuštanje pješaka na pješačkom prijelazu ili vožnja po suprotnom traku. Uređaji će biti postavljeni oko mjesec i pol dana, a nakon toga će se obaviti analitika, izvući prosječne brzine, vidjeti koliko je opravdano postojeće ograničenje brzine, te će podaci poslužiti za izradu jednog elaborata u kojemu će se predložiti konkretne mjere za popravljanje stanja sigurnosti u prometu. Osobno smatram da je potrebno smanjiti ograničenje brzine, ali do konačne odluke treba vidjeti što će pokazati ovaj projekt, ističe Skeledžić, koji dodaje kako su već održani radni sastanci s predstavnicima Grada Rijeke i Rijekaprometa, kao i da je otvorena opcija uvođenja promjena u regulaciji prometa na Novoj cesti.


  Uvođenje bolje rasvjete i semafora na pješačkom prijelazu je vrlo vjerojatno, a isto se može reći i za novo ograničenje brzine, koje bi iznosilo 60 kilometara na sat.