Skup u Rijeci

KONFERENCIJA NOVOG LISTA Staničić: Kvarner mogao postati lider u nautičkom turizmu

Sanja Gašpert

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Posljednjih godina napravljen je značajan iskorak u nautičkoj infrastrukturi, pa mislim da bi Kvarner mogao postati lider u nautičkom turizmu – Novi Vinodolski dobio je dvije nove marine, što je snažan iskorak u nautičkoj ponudi, Krk je davno postao nautička destinacija s marinom Punat..., kazao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić



RIJEKA  Turizam često sve više postaje doživljaj, a biti na moru zaista je doživljaj. Da bi svi turisti i gosti mogli uživati, zato ste vi svi tu, to je jedan od razloga zbog kojega smo i organizirali ovu konferenciju, uvodno je kazao glavni urednik Novog lista Anto Ravlić, na konferenciji o nautičkom turizmu, održanoj u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja u Rijeci, u organizaciji Novog lista, koji je kao vodeći medij na području Primorsko-goranske županije okupio neke od vodećih ljudi nautičkog turizma kako bi se javnosti prezentirali planovi daljnjeg razvoja.


Najvažnije teme i ciljevi konferencije bili su jučer, danas i sutra nautičkog turizma u Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na područje sjevernog Jadrana te definiranje razvojnih smjernica nautičkog turizma. Konferencija je ponudila dva stručna panela, u prvom, koji je konceptualno posvećen turističkom aspektu nautike i održava se pod nazivom »Nautika kao poluga razvoja nautičkog turizma«, a moderirao ga je Anto Ravlić, glavni urednik Novog lista, sudjelovali su direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov, osnivač PortHop servisa Andrija Čolak i organizator jedriličarske regate Fiumanka Davor Perović.- Nautički turizam je važna grana hrvatskog turizma, davnih je godina počeo na Kvarneru i ima dugu tradiciju. Upravo nautički turizam može produžiti turističku sezonu na Kvarneru.


Danas imamo dobru infrastrukturu, puno nautičara dolazi u naše marine i posljednjih godina bilježimo povećanje njihovih dolazaka, posebice u predsezoni i podsezoni. Suradnja s gospodarstvenicima i marinama je izuzetno važna i godinama radimo na tome da spojimo javni i privatni sektor, u čemu i uspijevamo, kazala je direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov. Dodala je kako Kvarner nije nepoznata nautička destinacija, čak štoviše, Sjeverni Jadran ima perspektive da se bolje brendira u tom smislu.


Snimio Vedran KARUZA


Snimio Vedran KARUZA





– Uvijek može bolje i više i upravo suradnja s gospodarstvenicima, nove aplikacije i projekti, proizvodi i usluge u tome pomažu. Ipak, najvažnije je da je gost zadovoljan, jer je to najbolja preporuka i promocija. Kvarner nikada nije bio za masovni turizam, a vidimo to i po tome što u posljednje vrijeme raste turistički promet u turističkim objektima, ali i kod privatnih iznajmljivača koji imaju pet zvjezdica. Gosti traže dobar proizvod i uslugu, spremni su ga platiti, ali kvaliteta usluge to mora pratiti, kazala je Peršić Živadinov, dodajući kako je naša prednost autentičnost, jer će goste oduševiti samo ono što je drugačije. Dobar način promocije su svakako sajmovi, na kojima smo gotovo redoviti gosti, ali i radionice, prezentacije, work shopovi, kao i rad sa specijaliziranim novinarima, kazala je Peršić Živadinov.


Snimio Vedran KARUZA


Snimio Vedran KARUZA



Nautičari na brodu uistinu mogu uživati, međutim, potrebno je napraviti i ponudu na obali, posebice za vrijeme bure ili drugih nepovoljnih vremenskih uvjeta.- Nautički turizam važan je u turističkom proizvodu. Prema istraživanjima, prosječan nautičar je u dobi  između 40 i 50 godina i troši 182 eura dnevno, preferira čistoću, ekologiju, raznolikost, ali kao minus se ističe upravo nedostatak dobrih sadržaja. Posljednjih godina napravljen je značajan iskorak u nautičkoj infrastrukturi, pa mislim da bi Kvarner mogao postati lider u nautičkom turizmu – Novi Vinodolski dobio je dvije nove marine, što je snažan iskorak u nautičkoj ponudi, Krk je davno postao nautička destinacija s marinom Punat, Šibenik ima niz privatnih marina koje obiluju sadržajima, uskoro se otvara marina u Rovinju, dobra promocija nautičkog turizma sigurno je Fiumanka, a tome treba dodati i nove sadržaje – ugostiteljske, welness usluge, čak i shopping, ali sigurno može bolje i ima prostora za napredak.


Glavni adut Kvarnera sigurno je raznolikost, a Sjeverni Jadran i Kvarner zanimljivi su tržištu zbog odlične prometne povezanosti, kazao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, dodajući kako se u posljednje vrijeme potencira značaj obnove tradicijskih plovila, a upravo programi poput Male barke predstavljaju jedan od odličnih oblika promocije nautičkog turizma.