Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 16° 4n
Sutra: 21° 23° 12
23. svibnja 2018.
Odlični rezultati

Iza PGŽ je rekordna turistička godina. Glavni cilj za ovu je - smanjenje sezonalnosti

Foto Ivica Tomić
Foto Ivica Tomić
Autor:
Objavljeno: 23. siječanj 2018. u 18:23 2018-01-23T18:23:49+01:00

U deset godina broj noćenja u predsezoni povećao se 57 posto, u posezoni 45 posto, dok je u sezoni povećanje 28 posto, a i u 2018. godini značajniji projekti usmjereni su prema produženju sezone

RIJEKA U prošloj, 2017. godini, ostvarena je rekordna turistička sezona u svim vidovima smještaja. Ostvaren je turistički promet, u komercijalnom i nekomercijalnom smještaju, od 2,9 milijuna dolazaka, što je osam posto više u odnosu na 2016. godinu, odnosno 18,5 milijuna noćenja, što je devet posto više u odnosu na godinu prije, a posebno veseli porast veći od 20 posto u predsezoni i posezoni – kazao je primorsko-goranski župan i predsjednik Turističke zajednice Kvarnera Zlatko Komadina na konferenciji za novinare na kojoj je dan osvrt na turističke rezultate u 2017. godini te najavljene aktivnosti TZ-a Kvarnera tijekom 2018. godine.

Komadina je posebno istaknuo porast u EU projektima, među kojima je istaknuo projekt Putevima Frankopana, ali i porast udruženog oglašavanja preko Zračne luke Rijeka.

Svi u »plusu«

– Veseli što su i naši iznajmljivači prepoznali brend Kvarner Familly i mnogi podigli kvalitetu smještaja u svim kategorijama, pa danas imamo 484 Kvarner Family iznajmljivača, plus još četrdeset novoprijavljenih – kazao je Komadina.

Direktorica TZ-a Kvarnera Irena Peršić Živadinov istaknula je porast noćenja ostvarenih na području Kvarnera od 44 posto u cjelogodišnjim razdobljima od 2010. do 2017. godine, u kojima je porast u predsezoni u desetogodišnjem razdoblju 57 posto, u posezoni 45 posto te u sezoni od 28 posto. Peršić Živadinov predstavila je i turistički promet po subregijama te istaknula otok Krk s najvećim udjelom od 36,2 posto, slijedi Crikveničko-vinodolska rivijera sa 17,6 posto, otok Lošinj s 12,6 posto, otok Rab s 11,9, Opatijska rivijera s 11,4, otok Cres sa 6,1, Riječko područje s 3,6 te Gorski kotar s 0,5 posto, a sve subregije bilježe porast turističkog prometa i u dolascima i u ostvarenim noćenjima.

Platak bitan za Kvarner Outdoor

Prema riječima Peršić Živadinov, Kvarner Outdoor obuhvaća promociju kroz manifestacije Tour of Croatia, MTB utrka 4 islands, trail running utrke, Gorski kotar Bike Tour, Lošinj downhill. Tu svakako treba istaknuti RSRTC Platak, na čijoj su promociji uložena značajna financijska sredstva, a koja već daje odlične rezultate posjećenosti. U planu je i izrada operativnog plana za cikloturizam za regiju Kvarner.

– Kada govorimo o Gorskom kotaru, tu bilježimo povećanje broja stranih gostiju, kojih smo nekada imali desetak posto, a sada je omjer stranih i domaćih gostiju 43 naprema 57 posto. Tome svakako doprinose biciklističke, planinarske i pješačke ture, a ovi rezultati potvrđuju tezu da je Gorski kotar postao značajno izletište koje ima svoju turističku priču. Prosječno trajanje boravka gostiju po subregijama Kvarnera je od 2,6 dana u Gorskom kotaru do 8,6 dana na Cresu, a u ostalima šest ili sedam dana. Poseban obol turističkom prometu u Primorsko-goranskoj županiji dali su Nijemci, čiji je udio u noćenjima 29,7 posto, Slovenci (18 posto), Austrijanci (11,3 posto) i Talijani (8,6 posto), ali je zamjetan i rast domaćih gostiju. Možemo reći da sva tržišta bilježe znatna povećanja, kako dolazaka, tako i noćenja. Gotovo 50 posto turista boravi u privatnom smještaju, 25 posto u hotelima, 24 posto u kampovima te dva posto u hostelima, odmaralištima i drugim, a značajan porast je u objektima s pet zvjezdica – kazala je Peršić Živadinov. 

Duže popunjeni

Turističku 2018. godinu TZ Kvarnera započela je nastupom na jednom od najvećih sajmova CMT u Stuttgartu, na kojem je ponuda Kvarnera predstavljena na čak četiri tematska štanda – kamping segment, aktivni odmor, krstarenja i brodska putovanja te u sklopu štanda HTZ-a.

– U ovoj godini nastavljamo s našom promocijom na sajmovima u Njemačkoj, Italiji, Belgiji, Engleskoj, ali i daljnjim razvojem naših brandova kao što su Kvarner family, Kvarner Culture, Gourmet, Outdoor, Health&Wellbeing, u sklopu kojih u 2018. godini imamo 74 nositelja oznake kvalitete. Jedna od naših značajnijih aktivnosti u 2018. godini je produženje turističke sezone, odnosno smanjenje sezonalnosti i povećanje turističkog prometa – kazala je Peršić Živadinov. 

Govoreći o položaju Primorsko-goranske županije u odnosu na druge županije u Hrvatskoj, a prema smještajnim kapacitetima i turističkom prometu, Peršić Živadinov kazala je kako naša županija zauzima treće mjesto, iza Istarske i Splitsko-dalmatinske županije, s udjelom u smještajnim kapacitetima od 17,2 posto, a u noćenjima 17,3 posto. 

– Možemo reći da smo po popunjenosti ispred Splitsko-dalmatinske županije, iako je tamo više kreveta, ali se mi bolje punimo, a naša prednost je u popunjenosti predsezone – kazala je Peršić Živadinov.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Za zdravlje i dobro raspoloženje