Manje radničkih, učeničkih i socijalnih karata

I ovo je jedan od uzroka problema Autotroleja: Kolaps “3. maja” smanjio broj radničkih karata

Marinko Glavan

Foto D. Škomrlj

Foto D. Škomrlj

»3. maj« zapao je u teške poslovne probleme i ostao bez brojnih radnika



RIJEKA Najveći pad prodaje pokaznih karata Autotroleja u prošloj godini bio je u segmentu radničkih, učeničkih i socijalnih karata, razvidno je iz službenih brojki koje nam je riječki gradski prijevoznik poslao nakon što smo ovoga tjedna analizirali moguće uzroke pada prodaje mjesečnih pokaznih od sedam posto, što je jedan od uzroka prošlogodišnjeg minusa u bilanci Autotroleja, koji je samo u prvih devet mjeseci 2018. godine dosegnuo 7,7 milijuna kuna.


Broj prodanih mjesečnih radničkih pokaznih karata pao je s 58.248 u 2017. godini na prošlogodišnjih 53.888, odnosno za sedam i pol posto, no istodobno je broj godišnjih radničkih pokaznih karata porastao sa 657 na 752, odnosno za oko stotinjak, a kada se godišnje karte »pretvore« u mjesečne, pad prodaje radničkih pokaznih karata ipak je nešto blaži, odnosno kreće se nešto iznad tri tisuće mjesečnih karata manje nego godinu dana ranije.


Kako smo već objavili, podaci Državnog zavoda za statistiku u zadnjih nekoliko godina pokazuju trend rasta broja zaposlenih kako na području Grada Rijeke, tako i cijele Primorsko-goranske županije. To je u nesrazmjeru s prodajnim rezultatima Autotroleja u segmentu radničkih karata, no valja ponoviti kako statistika DZS-a seže samo do kraja 2017. godine, a kako je u prošloj godini »3. maj« zapao u teške poslovne probleme, zbog čega je ostao bez velikog broja radnika, moguće je da je to imalo utjecaj na rezultate Autotroleja.




Prodaja mjesečnih karata za učenike srednjih škola pala je s 45.054 u 2017. godini, na 41.938 u 2018., što je u ovom slučaju posve u skladu s trendovima konstatnog smanjenja broja srednjoškolaca na području Grada i županija. Zanimljivo, broj prodanih mjesečnih karata za osnovce u prošloj je godini narastao, s 16.983 iz prethodne godine, na ukupno 17.894 karte.


Smanjio se i broj prodanih umirovljeničkih karata, s 15.672 na 14.363, a u oči bode podatak o padu broja socijalnih karata za gotovo pet tisuća – s 24.854 u 2017., na 19.769 u prošloj godini. Broj takozvanih 65+ besplatnih karata ostao je praktički identičan kao i godinu ranije, s 24.512 izdanih karata, dok se broj povlaštenih karata smanjio s 15.247, na 13.520 karata.


Kada se sve zbroji, ukupno je u 2018. godini prodano oko 17 tisuća mjesečnih karata manje nego godinu ranije, zbog čega i direktor Autotroleja Alberto Kontuš najavljuje donošenje mjera za povećanje broja korisnika.


– S obzirom da podaci pokazuju kako na pad broja korisnika javnog prijevoza ne utječe broj zaposlenih osoba, logično je zaključiti da se radi o odluci građana da se voze taksijem, Uberom, osobnim vozilima ili pak idu pješice. Takvim navikama može se izravno konkurirati povećanjem efikasnosti javnog prijevoza, odnosno bržim prometovanjem kroz gradsko središte no što je to u slučaju kada se građani voze osobnim vozilima.


Nažalost, takvo što je teško izvedivo s obzirom na konfiguraciju grada. No, treba reći da trenutno izrađujemo mjere za financijsku i operativnu stabilizaciju društva, a u sklopu tog dokumenta će se izvršiti analiza tržišta i artikulirati mjere kojim bi se povećao broj korisnika. Sagledat će se u suradnji s našim suvlasnicima sve mogućnosti – zaključuje Kontuš.