Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 21° 2n
Sutra: 21° 25° 1
18. rujna 2018.
Novi problem

I Zelena akcija tužbom protiv rješenja o prihvatljivosti LNG terminala

Foto: S. JEŽINA
Foto: S. JEŽINA
Autor:
Objavljeno: 21. svibanj 2018. u 15:24 2018-05-21T15:24:42+02:00

Smatramo kako s obzirom na manjkavosti studije o utjecaju na okoliš, te određene propuste i greške u proceduri, Upravni sud treba poništiti Rješenje Ministarstva, izjavila je Marija Mileta iz Zelene akcije, voditeljica kampanje „Kontra LNG-a”

RIJEKA Nakon Općine Omišalj i Primorsko-goranske županije, Zelena akcija je podnijela tužbu Upravnom sudu u Rijeci protiv rješenja Ministarstva zaštite okoliša i energetike o prihvatljivosti zahvata plutajućeg LNG terminala na otoku Krku za okoliš.

- Smatramo kako s obzirom na manjkavosti studije o utjecaju na okoliš, te određene propuste i greške u proceduri, Upravni sud treba poništiti Rješenje Ministarstva, izjavila je Marija Mileta iz Zelene akcije, voditeljica kampanje „Kontra LNG-a”.

U studiji se, objašnjava, navodi fazna izgradnja terminala za ukapljeni prirodni plin, pri čemu je plutajući terminal prva faza, a kopneni terminal druga faza. Međutim, usprkos činjenici kako su te dvije faze neodvojivo povezani dijelovi jednog zahvata u okoliš, sam projekt je rascjepkan na dva manja projekta.

- Prema tumačenjima Direktive EU o procjeni utjecaja zahvata na okoliš, zabranjeno je jedan zahvat dijeliti na više manjih kako bi se na obmanjujući način smanjio njihov ukupni utjecaj na okoliš. Procjenu utjecaja na okoliš potrebno je napraviti za cjelokupni zahvat, komentirala je Željka Leljak Gracin, pravnica Zelene akcije.

Osim toga, dodaju iz Zelene akcije, u studiji nedostaju različite varijante zahvata u okoliš.U Rješenju Ministarstva se navodi kako je primjedba o nedostatku analize varijantnih rješenja djelomično usvojena tijekom javne rasprave, no ne navodi se da je ta nepravilnost u konačnici i uklonjena.

U tužbi se dokazuje i kako izgradnja plutajućeg terminala nije u skladu s Prostornim planom uređenja Općine Omišalj, kojim nisu utvrđeni lokacijski i drugi uvjeti za izgradnju luke i plutajućeg terminala, kao niti Prostornim planom Primorsko-goranske županije koji je plan višeg reda.

Među sadržajnim nedostacima Studije, iz Zelene akcije ističu i korištenje morske vode za uplinjavanje.

Teza da to neće imati štetan utjecaj je jednostavno šokantna, s obzirom na količinu vjerodostojnih i relevantnih podataka koji govore upravo suprotno.

Primjerice, u Italiji su okolišne organizacije tužile vlasnika LNG postrojenja kod mjesta Porto Viro zbog ekološke katastrofe. Na sudu je 2016. godine dokazana povezanost ekološke katastrofe s ispuštanjem klorirane morske vode iz LNG terminala, ali su čelnici oslobođeni krivnje jer su prošli postupak procjene utjecaja i dobili dozvolu za taj način rada.

Pitamo se, očekuje li to i nas, kazala je Mileta, izražavajući nadu „kako će Upravni sud obaviti posao kojeg Ministarstvo zaštite okoliša nije bilo u stanju obaviti, jer je očigledno da studije utjecaja na okoliš služe samo kao opravdanje za štetne projekte”.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka