Projekti: bza gradska željeznica

HŽ uštedio Gradu Rijeci 160.000 kuna

Ljiljana Hlača

Idejni projekt brze gradske željeznice nije ni pokrenut, jer je HŽ pristupio dogradnji drugog kolosijeka kroz Rijeku



RIJEKA » Grad Rijeka je ove godine u proračunu osigurao 160.000 kuna za pokretanje idejnog projekta za postavljanje brze gradske željeznice. No, ta sredstva ipak nisu potrošena, jer projekt nije pokrenut. Razlog tomu jest, kako navodi pročelnik Odjela gradske uprave za urbanizam Srđan Škunca, to što je Grad Rijeka u međuvremenu uključen u izradu jednog drugog projekta, a riječ je o izradi idejnog rješenja rekonstrukcije željezničke pruge Škrljevo-Matulji-Šapjane s dogradnjom drugog kolosijeka, koji će djelom zahvatiti i temu postavljanja brze gradske željeznice.


  U okviru tog projekta već su definirane mikrolokacije svih postaja brze gradske željeznice predviđenih GUP-om Grada Rijeke. Glavni nositelj rekonstrukcije željezničke pruge Škrljevo-Matulji-Šapjane su Hrvatske željeznice.


  – Istim projektom su utvrđene i tehničke osobine i razina opremljenosti tih postaja za odvijanje prometa putnika gradskom željeznicom te mogućnosti pristupa na svaku od planiranih postaja. Budući da spomenuti projekt mora proći još određene revizije, nakon dobivanja potrebnih suglasnosti nastavit će se rad na njegovoj daljnjoj realizaciji, navodi Škunca.




  Trasa brze željeznice stara je riječka priča, svojevrsni »nadzemni« riječki metro, a poznata je iz prostornog plana donesenog još 2003. godine, odnosno GUP-a donesenog 2007.


  – Dakle, brza gradska željeznica prometovat će postojećom željezničkom prugom kroz Grad Rijeku. S time da se ista ta pruga mora dograditi drugim kolosijekom kako bi se omogućilo uredno prometovanje teretnih i putničkih vlakova te same brze gradske željeznice unutar intervala prihvatljivog korisnicima, a to bi bilo svakih 15 do 20 minuta, saznajemo od Grada Rijeke.