Privremena regulacija prometa

Gužve na obilaznici: Samo jednim trakom od solarnog tunela do Orehovice

Darko Pajić

Foto R. Brmalj

Foto R. Brmalj

Od početka tjedna kolone su u jutarnjim satima bile duge i nekoliko km zbog preregulacije prometa radi izgradnje izlaza na čvoru Orehovica i uklapanja novog cestovnog spoja između obilaznice i državne ceste na Kačjaku



RIJEKA  Od početka ovog tjedna na južnom kolniku riječke obilaznice uvedena je privremena regulacija prometa na dionici od solarnog tunela do čvora Orehovica, gdje se promet odvija po jednom, preticajnom traku. Zbog smanjene propusnosti obilaznice, jučer i prekjučer je u jutarnjim satima bilo gužvi i čekanja u kolonama, koje su se u razdoblju od 7 i 30 do 9 sati bile duge nekoliko kilometara i protezale su se sve do čvora Škurinje. Navedeno prometno rješenje uvedeno je zbog izgradnje lokalnog izlaza na čvoru Orehovica i uklapanja novog cestovnog spoja između obilaznice i državne ceste na Kačjaku, koja povezuje Trsat na jednoj strani, te Orehovicu i Banska vrata na drugoj. Promet će se na južnom kolniku obilaznice odvijati po jednom prometnom traku sve do 28. studenog, kada bi trebao biti izgrađen i otvoren lokalni izlaz prema Kačjaku. 


Iako će ovaj cestovni spoj omogućiti bolju lokalnu cestovnu vezu između obilaznice i Trsata, novi lokalni izlaz vjerojatno će donijeti i dodatne rizike u prometu na čvoru Orehovica, moguće je i povećanu opasnost od prometnih nezgoda. 


Tri opcije skretanja


Naime, nakon što se za dva mjeseca pusti u promet lokalni izlaz prema Kačjaku, sva vozila koja se kreću od Škurinja prema Orehovici imat će otežanu preglednost na izlazu iz tunela Trsat. Vozači će odmah nakon prolaska portala tunela nailaziti na čak tri opcije skretanja, jer će im prvo biti ponuđeno desno skretanje prema Kačjaku ili dodatne dvije opcije skretanja na postojećem raskrižju, gdje sva vozila mogu nastaviti promet desnim skretanjem u smjeru čvora Grobnik i Zagreba ili produžiti prema čvoru Draga i pravcu prema Splitu.





Valja se nadati da nezgoda na izlazu iz tunela Trsat neće biti, jer će inače biti neophodno razmisliti i o dodatnim izmjenama prometnog režima u tunelu Trsat, gdje je eventualno moguće odrediti desnu prometnu traku kao izlaznu za Kačjak, dok bi lijeva preticajna traka bila određena za vozila koja nastavljaju putovanje prema Zagrebu ili Splitu. Takvo rješenje bi zasigurno usporilo promet na južnom kolniku kroz tunel Katarina, most Rječina i tunel Trsat, ali bi se barem donekle mogla postići veća sigurnost i bolja preglednost na raskrižjima nakon izlaza iz tunela Trsat ukoliko to bude neophodno.  



Dodatno je otežavajuća okolnost što će vozači na tri različite opcije skretanja dolaziti iz tunela Trsat, gdje nedostaje prostora za postavljanje dodatne prometne signalizacije ili prethodno usmjeravanje vozila prema željenom smjeru kretanja. Kako neslužbeno doznajemo, za dva mjeseca planiraju se postaviti dvije nove prometne table, koje će vozače upozoravati na novu opciju skretanja prema Kačjaku, odnosno prema Zagrebu ili Splitu, ali pritom tek treba vidjeti kako će stvari funkcionirati u praksi. 


Opasan izlaz 


Svakako bi opasnost u prometu mogli izazvati nesavjesni vozači, koji će se zaustavljati ili čak voziti unatrag ukoliko promaše željeno skretanje, slično kao što se već znalo događati na čvoru Orehovica. Situacija umnogome podsjeća na Riječanima poznati problem slabe preglednosti prilikom spuštanja prema čvoru Orehovica iz smjera Grobnika, lokaciji na kojoj se također nalaze tri opcije skretanja, te je u prošlosti često dolazilo do opasnih situacija u prometu, zaustavljanja vozila, pa čak i vožnje unatrag. Ipak, na tom mjestu posljednjih godina nije bilo težih prometnih nezgoda. Kako će stvari izgledati na izlazu iz tunela Trsat tek će se vidjeti nakon otvaranja novog lokalnog izlaza, ali će svakako biti potrebno određeno vrijeme za prilagodbu novim uvjetima u prometu. Naravno, to vrijedi za Riječane, odnosno ljude koji učestalo koriste obilaznicu, dok će vozačima u povremenom tranzitu sigurno biti daleko teže.