Investicija Hrvatskih cesta vrijedna 500 milijuna kuna

Gradnja D-403 počinje najesen na raskižju na čvoru Škurinje

Damir Cupać

U Programu je kao projekt od izuzetne važnosti za Rijeku istaknuta izgradnja državne ceste D-403 kojom bi se povezao čvor Škurinje s planiranim terminalom riječke luke na Zagrebačkoj obali budući da je cesta neophodna za funkcioniranje terminala, izjavila je pročelnica Odjela gradske uprave za komunalni sustav Irena Miličević



RIJEKA – Pročelnica Odjela gradske uprave za komunalni sustav Irena Miličević izvijestila je Kolegij gradonačelnika da bi gradnja prve faze ceste D-403 – raskrižje u čvoru Škurinje na zaobilaznici – trebala početi do kraja godine. Do tada bi trebala biti gotova preostala projektna dokumentacija koja će se prilagoditi prema konačnom rješenju kontejnerskog terminala na Zgrebačkoj obali. Vrijednost cijele gradnje ove prometnice koja će tako spojiti novi kontejnerski terminal s riječkom zaobilaznicom je 500 milijuna kuna.


– Vlada je krajem 2013. godine donijela Program građenja i održavanja javnih cesta na području Republike Hrvatske za razdoblje do 2016. godine. U Programu je kao projekt od izuzetne važnosti za Rijeku istaknuta izgradnja državne ceste D-403 kojom bi se povezao čvor Škurinje s planiranim terminalom riječke luke na Zagrebačkoj obali budući da je cestaneophodna za funkcioniranje terminala. U sklopu luke predviđeno je proširenje kapaciteta izgradnjom Zagrebačke obale s kontejnerskim terminalom za kojeg je potrebna suvremena prometnica koja bi ga najkraćim putem povezivala na riječku obilaznicu, a preko nje na hrvatsku i europsku mrežu autocesta, navela je Miličević. Pročelnica je dodala da su postojeće gradske prometnice opterećene već i sadašnjim prometom, te ne bi mogle optimalno prihvatiti povećanje prometa, naročito teških teretnih vozila.


Realizaciija izgradnje D-403 građevinski je zahtjevna i uključuje izgradnju trotračnog tunela duljine 1250 metara, dva vijadukta duljina 316 i 144 metara,željezničkog povožnjaka duljine 56 metara, nadvožnjaka duljine 33 metra, šest križanja od kojih su dva kružna raskrižja, rekonstrukcija 340 metara Zvonimirove ulice, prelaganje velikog broja instalacija.

Sama lokacijska dozvola previđa faznost izgradnje. Ukupno je planirano deset faza izgradnje i to raskižja u čvoru Škurinje na zaobilaznici grada Rijeke, rekonstrukciju Zvonimirove ulice, spojnu cestu čvor Škurinje – raskrižje A – sjeverni portal tunela Podmurvice, tunel Podmurvice, raskrižje glavne trase D-403 i spojne ceste na Zvonimirovu ulicu, spojne ceste glavna trasa D-403 – Zvonimirova ulica, trasu od raskrižja sa spojnom cestom za Zvonimirovu ulicu do ulice Milutina Barača, spojna cestu na Osječku ulicu i pristupne ceste do postojećih objekata, vijadukta Piopi i glavne trase u luci Rijeka.





– Državna cesta D-403 će stoga predstavljati izravnu vezu zaobilaznice i luke, a uz to će imati funkciju kao još jedna nova gradska prometnica za povezivanje naselja Škurinje – Podmurvice – Mlaka jer će se s nje izvesti i spojevi na Osječku, Zvonimirovu i Baračevu ulicu pa će se tako skratiti duljina putovanja i rasteretiti postojeći promet unutar gradske mreže, izjavila je Miličević.


Državna cesta D-403 odavno je zacrtana u svim prostorno planskim dokumentima, a Hrvatske ceste kao investitor izgradnje ishodile su lokacijsku dozvolu za zahvat u prostoru. Temeljem dozvole izrađen je prijedlog parcelacijskog elaborata broj čija je provedba u tijeku. Hrvatske ceste ugovorile su i pri kraju je procjena vrijednosti svih nekretnina na trasi ceste nakon čega slijede postupci izvlaštenja u svim slučajevima gdje se priprema ne riješi dogovorom.


Pretežiti dio zemljišta na kojem je planirana cesta D-403 je neizgrađeno zemljište, a samo na manjem dijelu se nalaze objekti koje je prije izgradnje potrebno porušiti. Hrvatske ceste će o svom trošku provesti postupak i ukloniti sve objekte na trasi što znači i 13 bespravnih baraka-pomoćnih objekata trećih, fizičkih osoba koje se povremeno koriste u svrhupoljoprivredne obrade zemljišta.

– U stambenim objektima koji se nalaze na trasi ceste živi određeni broj korisnika, a dio tih objekata je u njihovom vlasništvu ili suvlasništvu , dok su ostali objekti u vlasništvu Republike Hrvatske, primjerice nekretnina u ulici Milutina Barača 50, odnosno u su/vlasništvu Grada Rijeke i to u dijelu zemljišta dok su privremeni objekti na tom zemljištu nelegalni i izgrađeni uglavnom od prijašnjih korisnika. Imovinsko-pravne odnose sa suvlasnicima, kao ostalim vlasnicima nekretnina u zahvatu državne ceste D-403 rješavat će Hrvatske ceste – investitor izgradnje u postupku izvlaštenja pred nadležnim uredom državne uprave.


Visina naknade vlasnicima utvrditi će se u tijeku postupka izvlaštenja, a na osnovu procjene sudskog vještaka, izvršene u sklopu osiguranja dokaza.


Radi izgradnje navedene ceste uklonit će se ukupno 16 objekata. Sa 16 stanara u stambenim objektima postigli smo dogovor i oni će potpisati ugovore o najmu s Gradom Rijekom, pojasnila je Miličević.


Gradonačelnik Vojko Obersnel naglasio je da Grad Rijeka intenzivno radi na preuzetim obvezama kako bi se pripremni postupak što više skratio, a gradnja počela čim prije jer je riječ o prometnici koja je izuzetno važna i za kontejnerski terminal i za mređu gradskih cesta jer će omogućiti novi ulaz u grad, ali i izlaz iz grada.