Građani organizirali peticiju: ‘Drugi kolosijek potpuno će uništiti već devastirani Sušak’



RIJEKA – Devastacija Sušaka traje već desetljećima i time je od ugodnog dijela grada taj kvart pretvoren u industrijsku zonu najgore vrste, stoga jasno želimo istaknuti naše protivljenje bezrazložnoj izgradnji drugog kolosijeka pruge od Škrljeva do Jurdana – stoji u peticiji Sušačana koja je pristigla u našu redakciju, referirajući se na tekst u našem listu koji predstavlja novitete ove velike investicije što čeka ovaj grad, a koja će promjeniti njegovu vizuru.


 


 




– Sve je započelo izgradnjom tzv. istočnog izlaza još 70-ih godina prošlog stoljeća, što je također predstavljeno kao veliki napredak grada. I ta je cesta je izgrađena usprkos protivljenju stanovnika koji su se zalagali da to bude preko Delte, upravo gdje je oko 40 godina poslije i izgrađena cesta D404. I zbog toga je srušeno dosta zgrada, vrtova, dvorišta te je dobiven neodržavani beton, istaknuto je u peticiji.


 


Buka i zagađenje


Onda kao da to sve nije bilo dovoljno, stiže kontejnerski terminal na Brajdici, iako je praksa u EU-a da se oni grade izvan grada. Kod njegove gradnje nije napravljena ozbiljna studija utjecaja na život stanovnika, pa kao rezultat toga je da danas Sušačani trpe zastrašujuću buku i zagađenje, a pod utjecajem su i svjetlosnog zagađenja.


 


– Kod ove investicije drugog kolosijeka, HŽ-u je jedino važno da se pohvali da je povukao ogromna sredstva iz EU fondova. Upitna je i isplativost cijelog projekta, osobito ako uzmemo u obzir trenutačne trendove, pad broja stanovnika u Rijeci te pomanjkanje broja putnika u javnom prometu općenito, smatraju Sušačani.


 


Pruga će prolaziti u blizini čak 21 vrijednog objekta i kulturno-povijesne cjeline uz trasu, a već sada investitor je u studiji naveo da svaka druga varijanta nije moguća, zbog velike izgrađenosti urbanog prostora, vrlo složene konfiguracije terena, značajki postojeće trase i definiranih spojeva s lučkim bazenima.


 


Inozemna iskustva


Stoga, nema izbora, drugi kolosijek ide kroz grad, iako potpisnici navode da će posegnuti za svim demokratskim sredstvima da do toga zahvata dođe. No, kada se to dogodilo?


 


Novi vijadukt uz postojeći na Piramidi, gradnja umjetnog tunela Bulevard – Školjić, intervencije u okružju zgrada koje su od posebnog značaja za Rijeku, primjerice Guvernerova palača ili Državni arhiv (Vila nadvojvode Josipa) ono je što u budućnosti možemo očekivati.


 


HŽ Infrastruktura je otkrila da u ovoj fazi projektiranja razmjenjuje iskustva s inozemnim institucijama koja imaju ovakva iskustva.


 


– U projektna rješenja se ugrađuju ona koja odgovaraju hrvatskim, odnosno svjetskim normama tamo gdje hrvatske ne postoje, kao i ona rješenja koja su najpovoljnija za okoliš. Isto tako, posebni uvjeti pojedinih institucija koji se odnose na zaštitu okoliša ugrađuju se u projektna rješenja kako bi utjecaj na okoliš bio što manji, navodi se u studiji.


 


Zanimljivo, tijekom javne rasprave zaprimljeno je oko 30 primjedbi (grupa građana, pojedinaca, mjesnih odbora), no sve koje su se odnosile na to da »drugi kolosijek nije potreban« nisu prihvaćene. Zapravo, većina se na to i referirala.


 


Građani Sušaka u peticiji ističu da ovom investicijom možemo očekivati porast buke i vibracija, zrak će biti onečišćen, mogućnost od požara bit će veća, kao i pojavnost invazivnih biljaka koje će se morati kemijski tretirati. Zaključili su da se tu radi o velikom ulaganju, ali da će korist od svega toga biti zapravo nikakva.


Novi list pratite putem aplikacija za AndroidiPhone/iPad ili Windows Phone.