Novo rješenje za povezivanje Zagrebačke obale i zaobilaznice

Grad Rijeka i Hrvatske ceste odustaju od spoja ceste D-403 na Osječku

Marinko Glavan

Spoj prema Osječkoj trebao se graditi kao posljednja faza projekta D-403. No, projektno rješenje će omogućiti realizaciju nastavka trase, kada se za to steknu uvjeti, kaže Srđan Škunca 



RIJEKA  Hrvatske ceste i Grad Rijeka odustali su od gradnje spoja buduće ceste D-403 na Osječku ulicu. Potvrdio je to Srđan Škunca, pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem, koji je na naš upit o izgradnji priključaka na buduću cestu, odgovorio kako će od predviđenih spojeva na mrežu gradskih prometnica biti izgrađen onaj na Zvonimirovu i Baračevu ulicu, dok se spoj na Osječku do daljnjega neće graditi. 


   Upravo je taj spoj ceste koja će budući kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali povezivati sa čvorom Škurinje na riječkoj zaobilaznici od početka bio najsporniji, budući da se dio stanara područja kojim je trebala proći spojna cesta oštro protivio njenoj izgradnji, jer bi ona značila i izvlaštenje i rušenje njihovih domova na trasi prometnice. 


  Obavijestili stanare


Osim stambenih objekata na trasi prometnice nalazi se i mljekara PIK-a Rijeka, Stanica za tehnički pregled vozila Škurinje, koji su također dijelom trebali biti uklonjeni, no rušenja su definitivno odgođena na neodređeni rok, na zadovoljstvo stanara Smućenog brega. 





Buduća cesta D-403 dobrim će dijelom svoje trase između čvora Škurinje i Zagrebačke obale prolaziti ispod zemlje, točnije tunelom Podmurvice, dugim 1.250 metara, koji će imati tri prometna traka – dva od luke prema čvoru Škurinje na obilaznici, a jedan u obrnutom smjeru. 


   Kako trasa od čvora Škurinje do portala tunela vodi paralelno s Osječkom ulicom, predviđen je otkup i rušenje dijela nekretnina na tom području, no osim za prvih sto metara od čvora Škurinje tek treba pripremiti izvedbene projekte i ishoditi potrebne dozvole. 


   Na suprotnoj strani, cesta će biti spojena sa Zvonimirovom na raskrižju kraj zgrade Novog lista, te s Baračevom ulicom i na kraju kontejnerskim terminalom.



   – Obavijestili su nas da odustaju od gradnje te ceste. Bili smo pozvani na Titov trg, gdje su nam u Odjelu za komunalni sustav pokazali da se cesta neće graditi, što je dobra vijest za sve nas koji nismo htjeli iseliti iz svojih domova i borili se protiv njene izgradnje na ovoj lokaciji, kazao je Ivo Došen, vlasnik jedne od nekretnina koje su trebale biti srušene. 


   S odustajanjem od spoja na Osječku, otpala je i na dulji rok planirana izgradnja nastavka te ceste prema Potoku. 


   – Sve ostale trase i projektna rješenja ostaju nepromijenjeni, ističe Škunca, uz objašnjenje kako je investitor izgradnje spojne ceste trebao biti HC. 


   – Spoj prema Osječkoj trebao se graditi kao posljednja faza realizacije projekta D-403. Nastavak trase prema Potoku nije bio razmatran u kontekstu realizacije projekta D-403, međutim, kako je riječ o planski utvrđenom koridoru, projektno rješenje je postavljeno tako da će omogućiti realizaciju nastavka trase, kada se za to steknu uvjeti, kazao je Škunca. 


   Na pitanje tko je i zašto odlučio da se od spoja na Osječku odustane, pročelnik za urbanizam odgovara da je priključak dio projektne dokumentacije po kojoj su provedeni postojeći postupci izdavanja lokacijske dozvole. 


  Sumnja u opravdanost


– Namjera projektanta bila je da se preko ovog spoja omogući izravno prometno povezivanje Osječke ulice na cestu D-403. Međutim, izgrađenost područja preko kojega bi spoj trebao biti izveden, složeni uvjeti izgradnje koji iziskuju uklanjanje pojedinih građevina, otvaranje još jednog jakog raskrižja na Osječkoj ulici na kojoj su raskrižja i inače brojna kao i neuvjerljivost prometnih i drugih pokazatelja bili su razlozi temeljem kojih je Grad Rijeka putem Odjela za urbanizam izrazio sumnju u opravdanost njegove izgradnje još u razdoblju izrade Studije utjecaja na okoliš, 2005. godine. 


   Isto tako, izgradnja tog priključka podrazumijevala bi i preseljenje mljekare PIK-a koja je nedavno preuređena i u koju je PIK uložio znatna sredstva. Treba reći i da u okolnostima kada bude dovršena cesta Rujevica-Viškovo i spoj s ceste D-403 na čvor Škurinje-Osječka ulica te spoj s ceste D-403 na Zvonimirovu ulicu, Osječka ulica neće biti opterećena kao danas te stoga spoj od kojeg se odustaje nije prioritet u ovom trenutku, kaže Škunca, ipak uz ogradu da će »konačnu odluku o odustajanju od izgradnje ovog spoja donijeti investitor«. 


  Nerješeno financiranje


– Međutim, koliku važnost ima izgradnja navedenog spoja pokazuje i činjenica da je njegova izgradnja, ukoliko do iste i dođe, predviđena kao posljednja faza izgradnje ceste D-403, zaključuje pročelnik.  

  U Hrvatskim cestama službene informacije o gradnji ceste D-403 gotovo da i nije moguće dobiti, osim već tisuću puta ponovljane mantre da će »dinamika izgradnje ceste pratiti dinamiku realizacije projekta izgradnje Zagrebačke obale«. 


   Neslužbeno, ipak, saznajemo da još nije riješeno niti pitanje financiranja, kao ni rokovi izgradnje. 


   Cesta D-403 trebala bi biti duga oko dva i pol kilometra, a predviđena cijena izgradnje je više od 500 milijuna kuna. Baš kao i D-404 sa zaobilaznicom neće spajati samo kontejnerski terminal već i trgovački centar (ZTC) u privatnom vlasništvu. Kako izgradnja kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali kasni već godinama, a ni pripreme za gradnju D-403 ne idu prema ranije najavljivanim rokovima, slična priča mogla bi biti i po pitanju trajanja njezine izgradnje. Za izgradnju D-403 trebalo je, podsjećamo, sedam godina. Cesta D-403 u planovima je već dulje od desetljeća, bez da se zna kada će biti zabijen prvi kramp na trasi, a kamo li kada će biti završena.