Riječki gradonačelnik i direktor Energa o problemu cijena

Energovi računi za veljaču čekaju izmjenu spornog Pravilnika

Marinko Glavan

Sanjin Kirigin i Vojko Obersnel na jučerašnjoj konferenciji na novinare / Foto: R. BRMALJ

Sanjin Kirigin i Vojko Obersnel na jučerašnjoj konferenciji na novinare / Foto: R. BRMALJ

Uz račune, svaki će korisnik centralnoga grijanja dobiti i anketni listić u kojemu će biti predloženo nekoliko rješenja problematike centralnoga grijanja



RIJEKA » Račune za centralno grijanje za veljaču Energo neće obračunavati niti slati korisnicima dok se ne izmijeni Pravilnik o obračunu i raspodjeli troškova toplinske energije, najavio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel na zajedničkoj konferenciji za novinare s direktorom Energa Sanjinom Kiriginom.


  Upravo je Pravilnik, tvrdi Obersnel, doveo do činjenice da neki korisnici dobivaju neopravdano visoke račune za grijanje.  

– Probleme pokušavamo riješiti u izravnom kontaktu s tim građanima, ali i iniciranjem izmjena Pravilnika, tako da račune za veljaču Energo neće slati dok on ne bude izmijenjen, rekao je Obersnel, koji procjenjuje da će računi kasniti petnaestak dana u odnosu na uobičajeni datum izdavanja.


  Kada jednom računi stignu, uz njih će svaki korisnik centralnog grijanja dobiti i anketni listić u kojemu će biti predloženo nekoliko rješenja problematike centralnoga grijanja.  

 Više opcija


– O tome kakav sustav žele, mogu odlučiti samo korisnici, ne politika. U anketi će im biti predloženo nekoliko rješenja – nastavak isporuke toplinske energije od Energa, po tržišnim uvjetima, zatim da se račun za grijanje ispostavlja zgradi, a suvlasnici sami odlučuju kako će raspodjeliti trošak, kao i to da se zgrade, tamo gdje je to tehnički moguće, izdvoje iz sustava, te ako žele ugrade vlastite kotlovnice, u čemu će im Energo osigurati maksimalnu stručnu podršku. Također, bit će ponuđena i opcija da građani uzmu u najam Energove toplane, kojima bi sami upravljali. Na koncu, tu je i radikalno rješenje – potpuno gašenje sustava centralnoga grijanja – rekao je Obersnel.




  Najveći dio njegova izlaganja odnosio se na, kako je kazao, histeriju prozivanja njega i Kirigina lažljivcima »od strane političkih stranaka i neodgovornih pojedinaca«, zbog njihovih izjava o tome kako je HERA odredila cijene centralnog grijanja u Rijeci.


 


 Čandekova 8


– Nikada nisam lagao, nego uvijek pokušavao zaštititi građane i to činim i sada. Da problem postoji, svjesni smo već godinama i pokušavamo ga riješiti. U sve se uplela politika, manipulacijama i dezinformacijama s ciljem stjecanja jeftinih političkih bodova. Nije to prvi ni zadnji put, imali smo slučaj zgrade u Ulici Franje Čandeka 8, za koji znamo kako je završio. I tamo se uplela politika, odbijajući prihvatiti racionalno rješenje koje je nudio Grad, pa stanari te zgrade na kraju i danas plaćaju skupe sudske troškove. Slično je bilo i s Marišćinom, kada sam proglašavan lažljivcem, maltene i lopovom, a Marišćina je danas pred dovršetkom, kao prvi uređeni centralni sustav gospodarenja otpadom u Hrvatskoj. U kontekstu zbrinjavanja otpada na kraju se pokazalo da je sve bilo prema zakonu, rekao je Obersnel, dodajući kako je cijeli kaos oko grijanja započeo još 2013. godine, kada su toplane podijeljene na tri kategorije, iako je Energo do tada bio promatran kao jedinstveni cjeloviti sustav.


Opširnije u tiskanom izdanju