Uputili zahtjev Ministarstvu pomorstva

EPILOG NEZADOVOLJSTVA Talijanski brodar traži i smjenu lučkog kapetana Glažara

Marinko Glavan

Lučki kapetan Darko Glažar kratko je komentirao zahtjev, kazavši samo kako je »Lučka kapetanija svoj posao i 2009. i danas odradila po svim pravilima struke« te da se radi o »pritisku brodara na institucije«

Lučki kapetan Darko Glažar kratko je komentirao zahtjev, kazavši samo kako je »Lučka kapetanija svoj posao i 2009. i danas odradila po svim pravilima struke« te da se radi o »pritisku brodara na institucije«

Brodar za Glažara traži i stegovni postupak zbog »teške povrede službene dužnosti«. Kapetan Darko Glažar ističe da je to pritisak brodara na institucije



RIJEKA Talijanski brodar Caronte & Tourist Isole Minori S.p.A., kojemu je uskraćena suglasnost na plovidbeni red na trajektnoj liniji Rijeka – Porozina podnio je Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture zahtjev za razrješenjem dužnosti ravnatelja Lučke uprave Rijeka Denisa Vukorepe, ravnatelja Županijske lučke uprave Cres Antona Opatića, kao i riječkog lučkog kapetana Darka Glažara, potvrdio nam je odvjetnik brodara Miran Maćešić.


U zahtjevima za smjenom navedeni trojac brodar optužuje za kršenje odredbi Europske unije o slobodnom prometu u lukama, pristranost, prekoračenje ovlasti, a Glažara čak i za teške povrede službene dužnosti, zbog čega protiv njega traže i pokretanje »stegovnog postupka«.


Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa već je odbio komentirati zahtjev za smjenom, naglašavajući kako Lučka uprava podržava uvođenje novih linija iz Rijeke, ali i da je za to potrebno ispuniti niz preduvjeta, od kojih je jedan novo prometno rješenje, no i kako to nije izgledno do kraja ovogodišnje turističke sezone, već za iduću.




U zahtjevu za smjenom lučkog kapetana Glažara, glavni je argument brodara nepostojanje maritimne studije za luku Porozina, rekonstruirane 2009. godine, bez koje Glažar nije, prema njihovim tvrdnjama, smio dopustiti promet u toj luci, odnosno da je bio dužan obustaviti svako uplovljavanje u luku dok se ne izradi Studija.


– Kako je Lučki kapetan Lučke kapetanije Rijeka imao saznanja da ne postoji maritimna studija za luku Porozine, što znači da u tom trenutnu u tu luku uplovljavaju brodovi koji ne jamče sigurnost imovine i ljudi, a propustio je zabraniti plovidbu u luci Porozina do izrade maritimne studije, odnosno provesti nadzor o uvjetima sigurnosti plovidbe u luci Porozina i zabraniti daljnju plovidbu u toj luci. Proizlazilo bi, dakle, da je Lučki kapetan Lučke kapetanije Rijeka počinio teški propust u obavljanju službeničkih dužnosti. Takvo postupanje predstavlja nesavjesno obavljanje službenih i radnih dužnosti zbog čega je mogla nastati šteta, a opasnost za imovinu i ljude (lučki radnici, pomorci i putnike pa i žitelji Porozina) prijeti i dalje jer ne postoje uvjeti sigurne plovidbe u luci Porozina. Sukladno navedenom predlaže se pokretanje stegovnog postupka zbog teške povrede službene dužnosti iz čl. 99. st. 1. t. 1., t.2. i t. 4. Zakona o državnim službenicima i čl. 69. st.1. t. 6 Zakona o lučkim kapetanijama, stoji u zahtjevu brodara.


Lučki kapetan Glažar kratko je komentirao zahtjev, kazavši samo kako je »Lučka kapetanija svoj posao i 2009. i danas odradila po svim pravilima struke« te da se radi o »pritisku brodara na institucije«.


– Stručne službe Lučke kapetanije Rijeka procijenile su da nije bila potrebna izrada nove maritimne studije za luku Porozina, s obzirom da zahvatima iz 2009. godine nisu nastale promjene koje bi bitno izmijenile karakteristike pristaništa. Da su u Županijskoj lučkoj upravi Cres smatrali da je došlo do bitnih promjena i oni bi bili inicirali izradu nove Maritimne studije, rekao je Glažar.