Najpovoljniji parking

Dva sata u garaži Zagrad B po pet, a svaki idući četiri kune

Marinko Glavan

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Svaki idući započeti sat stajat će četiri kune. Nedjeljom, praznikom i radnim danom,  od 17 do 7 sati parkiranje u Zagradu B stoji još povoljnijih dvije kune na sat



Akcijske cijene parkiranja u garaži Zagrad B od danas postaju trajne, potvrđeno je iz Rijeka plusa, tvrtke koja upravlja gradskim parkiralištima. Po principu bolje vrabac u ruci, nego golub na grani, u Rijeka plusu su odlučili da će sat parkiranja radnim danom i subotom, u vremenu od 7 do 17 sati i dalje stajati pet kuna za prva dva sata, dok će svaki idući započeti sat stajati kunu manje, odnosno četiri kune.


Nedjeljom, praznikom i radnim danom od 17 do 7 sati parkiranje u Zagradu B stoji još povoljnijih dvije kune na sat, što ovu garažu čini najjeftinijim rješenjem za parkiranje u centru Rijeke, iako je riječ o najskupljim parkirnim mjestima koja je Rijeka promet ikada izgradio. Zagrad B je službeno otvoren 1. kolovoza ove godine, nakon što su u više navrata probijani rokovi izgradnje, koja je na kraju trajala dulje od tri godine, kao i budžet, pa je ukupna cijena izgradnje na kraju iznosila čak 45 milijuna kuna, koje je Rijeka plus osigurao kreditom. 



Besplatno punjenje baterija 


Garaža Zagrad B raspolaže s ukupno 298 parkirnih mjesta, od kojih je petnaest prilagođeno osobama smanjene pokretljivosti, a u sklopu ulazne etaže postavljena su četiri uređaja za punjenje baterija električnih vozila. Usluga punjenja baterija do daljnjeg ostaje besplatna. 





U prvih mjesec dana rada, dok je parkiranje u njoj bilo besplatno, garaža je bila uglavnom popunjena do posljednjeg mjesta, da bi od početka rujna, kada je počela naplata s cijenom od sedam kuna na sat, uglavnom zjapila prazna. Upravljanje garažom u međuvremenu je preuzeo Rijeka plus te je u prosincu uvedena akcijska cijena od pet kuna na sat, što se pokazalo punim pogotkom jer je prosječna popunjenost garaže naglo skočila. Pokazali su to i podaci o popunjenosti u prosincu i siječnju, kada je u vršnim jutarnjim satima popunjenost garaže znala biti vrlo blizu maksimalnih 298 vozila. Zbog toga je očito u Rijeka plusu odlučeno da akcijske cijene vrijede do daljnjega, na zadovoljstvo brojnih vozača, no istodobno takva odluka otvara niz pitanja o opravdanosti cijelog projekta izgradnje Zagrada B. U prvobitnim proračunima investitora Rijeka promet, rok otplate uloženog novca bio je između 20 i 25 godina, ali s cijenama na razini sedam kuna po satu, dok će sa sadašnjim, bitno nižim cijenama, taj rok biti znatno dulji, što bi, s obzirom na visinu ulaganja, moglo na dulji rok uzrokovati probleme u poslovanju Rijeka prometa.  


I lokacija garaže teško da se može smatrati najsretnijim odabirom, jer tik do nje smještena je dvostruko veća garaža u privatnom vlasništvu pa je opravdano pitati se zbog čega je gradska tvrtka odlučila graditi garažu baš na toj lokaciji, i to na zemljištu u vlasništvu privatne tvrtke – Autotransa, koji je nad garažom trebao izgraditi poslovno-stambenu zgradu, dok je Rijeka promet platio pravo građenja. Zasigurno bi potrebnija bila garaža na Gomili, čija se izgradnja već dugi niz godina najavljuje u gradskim planovima, a koja bi zbog svoje lokacije u najužem centru grada, najvjerojatnije bila više nego dobro popunjena. 


Zagrad B mogao bi biti bolje popunjen donesu li gradske vlasti najavljivane odluke o ukidanju dijela otvorenih parkirnih mjesta u okolnim ulicama, što će njihovim korisnicima ostaviti malo izbora, osim da parkiraju u jednoj od dviju garaža u Ulici Ivana Pavla II.