Grad: Rijeka
Danas: 23° djelomično oblačno
Sutra: 6° 20° moguća oluja
21. listopada 2017.
Kraj gužvama

Dugoočekivana investicija ''teška'' 18,7 milijuna kuna: Novi rotor Kuk 2 mijenja prometnu sliku Matulja

Snimio Marin ANIČIĆ
Snimio Marin ANIČIĆ
Autor:
Objavljeno: 20. kolovoz 2017. u 16:41 2017-08-20T16:41:39+02:00

Sadašnja prometnica koja zapravo predstavlja glavni ulaz u Matulje i s područja postojećeg rotora Kuk, primjerice iz smjera Opatije, u budućnosti će biti tek lokalna prometnica, a glavnina će ulazaka i izlazaka vozila biti preusmjerena prema novim prometnim rješenjima

Dok ljetne temperature ne posustaju, a užarenim asfaltom prolaze rijeke vozila domaćih i stranih registarskih oznaka, na jednom od prometno iznimno opterećenih i vrlo opasnih raskrižja u Matuljima, iz dana u dan sve se više zahuktavaju radovi koji će potrajati punih 12 mjeseci. Uz pripremne radove koji su zbog opsežnosti investicije započeli još početkom srpnja, a nastavili se bez obzira na turističku sezonu i tijekom kolovoza, ne ometajući pritom turistički promet, u drugoj polovici kolovoza, strojeva je na gradilištu budućeg, jednog od većih rotora u široj okolici, radnog naziva rotor Kuk 2, sve više, baš kao i radnika.

Velika i dugoočekivana investicija Hrvatskih cesta čija je vrijednost 18,7 milijuna kuna, a čije će izvođenje potrajati sve do srpnja iduće godine, na području Općine Matulji dočekana je s odobravanjem. Naime, ovo križanje na koje se slijeva glavnina prometa što zaobilaznicom stiže iz smjera Rijeke i Istre, a svakodnevica su i mnogobrojna vozila stranih registarskih tablica, iznimno je nesigurno, a u sezoni treba desetak, ponekad i više minuta čekati da bi se uspjelo skrenuti ulijevo prema Matuljima. Nesnosne gužve i kolone koje se zbog nepreglednosti ovog križanja koje je odavno postalo premaleno za potrebe modernoga vremena, a lokalno stanovništvo ga »po starinski« naziva križanjem »kod Autoremonta« premda ova tvrtka već odavno ne posluje, prema najavama nadležnih postat će stvar prošlosti. Sadašnja prometnica koja zapravo predstavlja glavni ulaz u Matulje i s područja postojećeg rotora Kuk, primjerice iz smjera Opatije, u budućnosti će biti tek lokalna prometnica, a glavnina će ulazaka i izlazaka vozila biti preusmjerena prema novim prometnim rješenjima, jer kako saznajemo, novi rotor Kuk 2 će imati četiri odvojka.

Raskrižje za Miklaviju

Projekt Hrvatskih cesta čiji je službeni naziv »dogradnja državne ceste DC3 (Matulji-tunel Učka) s državnom cestom DC8«, a radi se o prvoj fazi projekta dugačkoj dva kilometra, odnosno jednostavnijim rječnikom Rotor Kuk 2, prema onome što tvrde nadležni za cestovnu problematiku i sigurnost prometa, iz temelja će promijeniti ne samo matuljsku prometnu svakodnevicu, već u konačnici i uvelike popraviti pristup Opatijskoj rivijeri...
Raskrižje za Radnju zonu Miklavija koje se također gradi, uz upravo započetu investiciju izgradnje rotora Kuk 2, te planirani početak izgradnje čvora Trinajstići tijekom 2018. godine, ali i rekonstrukciju državne ceste kod rotora kraj Bolnice dr. Nemeca, do ulaza u RZ1 i RZ2, kako je najavio matuljski načelnik Mario Ćiković, podiže vrijednost investicija u cestovnu infrastrukturu na području Općine Matulji na čak 70 milijuna kuna. Iznimno je zadovoljan što će se četiri tako opsežna projekta, važna za prometnu povezanost i razvitak matuljskog terena i radnih zona, u relativno kratkom roku realizirati i uvelike poboljšati komunalnu infrastrukturu.

Velik protok vozila

O konkretnim, tehničkim podacima vezanim uz izgradnju kružnog toka Kuk 2, detaljnije podatake smo dobili od predstavnika izvođača radova, tvrtke GPP Mikić iz Omišlja, direktora Nikole Turčića te tehničkog direktora i glavnog inženjera gradilišta Ante Babića.

– Smatram da su i projekt raskrižja za Miklaviju i ovaj koji je tek započeo, Kuk 2, jako dobri projekti Hrvatskih cesta na području Općine Matulji. Usmjereni su na povećanje protoka prometa, kao i na povećanje sigurnosti prometa i komfora u vožnji. Postojeće križanje prema svim parametrima ima dosta velik protok vozila i relativno je nesigurno za današnje uvjete signalizacije na cestama. U sklopu novog kružnog toka napravit će se četiri privoza – jedan u dužini sedamdesetak metara kao buduća cesta prema Opatiji, drugi je postojeći odvojak koji ide iz zapadnog smjera, iz smjera Istre kojim se i danas dolazi na ovo križanje, treći će ići direktno dolje prema rotoru Kuk i Opatiji, a četvrti prema centru Matulja. Sad smo u fazi završetka pripremnih radova i izrade privremene prometne signalizacije i započeli smo s konkretnim zemljanim radovima. Promet je u ovo doba godine gust, no svejedno smo započeli i čekamo da se domaće stanovništvo navikne da smo tu, jer godinu dana ćemo morati zajedno funkcionirati. U ovoj fazi radimo izvan postojeće kolničke konstrukcije, a prema dinamici radova, negdje u travnju ili svibnju iduće godine izaći ćemo i na cestu koja od tunela Učka vodi prema Matuljima i Opatiji i u to vrijeme će biti zatvorena za promet.

Otkupljena zemljišta

Privremenom prometnom signalizacijom će se promet preusmjeravati, a tijekom zadnjih mjesec dana investicije će se promet regulirati naizmjenično, uz pomoć semafora. Prema gabaritu i financijskim sredstvima koja će se utrošiti na izgradnju rotora Kuk 2, rekao bih da se radi o jednom od većih projekata na ovom terenu, jer primjerice u usporedbi s postojećim rotorom kod Bolnice dr. Nemeca, radi se o deset puta više uloženog novca, pa onda svakako u skladu s tim i opsega investicije i zahvata u prostoru. Sve što je u zoni zahvata, otkupljeno je za potrebe izgradnje rotora. Privatne kuće pritom ostaju i neće se rušiti, a u planu je tek demontaža jedne nadstrešnice te izmještanje suhe marine – rekao je Ante Babić.
Nadovezao se matuljski načelnik Mario Ćiković koji pojašnjava da je već ranije, radi potreba budućeg gradilišta porušena tzv. »šintarija« koja se nalazila na terenu koji će zahvaćati prometnica, a na pitanje hoće li se premjestiti i postojeća benzinska crpka, odgovorio je kako konkretnih saznanja o tome nema, no kako je za pretpostaviti da će interes vlasnika biti da ona bude u središtu prometa, dakle negdje uz novo prometno rješenje.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka