Potpisan ugovor

Drugi kolosijek kroz Rijeku prolazi za osam godina.: IGH-u projektiranje pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani

Darko Pajić

Ilustracija Foto S. Drechsler

Ilustracija Foto S. Drechsler

Pruga bi trebala odgovoriti potrebama odvijanja teretnog prometa luke, te omogućiti ostvarenje nove željezničke veze za riječki putnički prijevoz



RIJEKA Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) dobio je posao izrade projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, obnovu i modernizaciju pružne dionice Škrljevo – Rijeka – Jurdani. Ugovor vrijedan 33,7 milijuna kuna bez PDV-a potpisan je s tvrtkom HŽ Infrastruktura, a IGH u posao ulazi s tvrtkom »Granova« kao partnerom. Pruga Škrljevo-Rijeka-Jurdani duga je ukupno 27 kilometara i procjenjuje se da bi izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na ovoj dionici koštala oko 300 milijuna eura. Sama realizacija ove investicije mogla bi u najboljem slučaju započeti 2020. godine, jer je Studijom izvodljivosti projekta planirano da izrada projektne dokumentacije bude obavljena u radoblju od 2015. do 2020. godine nakon čega bi mogla početi izgradnja, koja bi trebala potrajati dodatne četiri godine. Kako iz navedenog proizlazi, drugi kolosijek kroz Rijeku mogao bi biti završen najranije 2024. godine.


Pruga bi trebala odgovoriti potrebama odvijanja teretnog prometa luke u riječkom, sušačkom i bakarskom bazenu, te istovremeno omogućiti ostvarenje nove željezničke veze za riječki gradski i prigradski putnički prijevoz. Između ostalog predviđena je gradnja tri tunela; tunela Kalvarija, tunela Rukavac i tunela Baudine. Na dionici se nalaze željeznički kolodvori Škrljevo, Sušak-Pećine, Rijeka, Opatija-Matulji, Jurdani i Šapjane, a postojeća stajališta su Krnjevo, Rukavac, Jušići i Permani. Dogradnjom drugog kolosijeka i rekonstrukcijom postojećeg planira se izgradnja još 13 novih stajališta: Sv. Kuzam, Draga, Vežica, Podvežica, Sušak, Školjić, Zagrad, Mlaka, Kantrida, Zamet, Marčeljeva Draga, Martinkovac i Pavlovac.