Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 14° 1
Sutra: 14° 14° 1
13. studenoga 2018.
Golemo kašnjenje

Dokle!? Izgradnja obilaznice Viškova do Marišćine i dalje na "ledu". Novi natječaj – nova žalba

Foto Vedran Karuza
Foto Vedran Karuza
Autor:
Objavljeno: 27. kolovoz 2018. u 18:35 2018-08-27T18:35:00+02:00

GP Krk žalio se Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave na odluku o odabiru ponuđača, pa radovi i dalje stoje. Ipak, dobra je vijest da su riješeni imovinsko pravni odnosi na cijeloj trasi

VIŠKOVO Početak kraja izgradnje pristupne ceste za Centralnu zonu za gospodarenje otpadom Marišćina i dalje je »na ledu«, unatoč provedenom javnom natječaju za nastavak radova, nakon raskida ugovora između Hrvatskih cesta i Hidroelektre.

Nakon godina kašnjenja, uzrok novom stavljanju na čekanje ovog projekta, izuzetno važnog ne samo za Marišćinu, nego za cijelo Viškovo, je žalba na odluku o odabiru ponuđača, koju je Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave podnio GP Krk, jedan od dva ponuđača na natječaju.

Nerealna cijena

Tekst žalbe nije javno dostupan na stranicama Državne komisije, a u petak ga nismo uspjeli dobiti ni od GP-a Krk, no s obzirom da je GP Krk ponudio cijenu izgradnje od 74 milijuna kuna, s PDV-om, a drugi ponuđač, Poduzeće za ceste čak 27 milijuna kuna nižu cijenu, može se nagađati da se GP Krk žalio na nerealno nisku cijenu i troškovnik drugog ponuđača. Slično je bilo i prije šest godina, kada je na natječaju, zbog najpovoljnije cijene, odabrana Hidroelektra, a GP Krk, tada u zajednici sa Strabagom i Viaduktom, podnio je žalbu na osnovi nerealno niskih cijena pojedinih dijelova ponude Hidroelektre.

Dionica Diračje – Orehovica izgrađena za četiri godine

Za usporedbu s trajanjem izgradnje ceste prema Marišćini, gradnja punog profila riječke obilaznice od Diračja do Orehovice, s četiri tunela, nekoliko vijadukata i mostom preko Rječine trajala je četiri godine, a još su četiri bile potrebne za nastavak do Šmrike, izgrađen u punom profilu, s još šest tunela i nekoliko vrlo zahtjevnih vijadukata i usjeka. Ne treba zaboraviti da je i u tom slučaju bila riječ o nastavku gradnje, započete gotovo tri desetljeća ranije. 

Žalba je tada odbijena, Hidroelektra je započela s radovima 2013. godine, a koliko je to bila loša odluka vidljivo je danas, tri godine nakon isteka ugovorenog roka za izgradnju ceste koja još uvijek nije ni blizu dovršetku i puštanju u promet. Rok za izgradnju ceste istekao je još 2015. godine, da bi otad u više navrata bio pomican, bez velikih pomaka na samom gradilištu.

Unatoč golemom kašnjenju, ali i poslovnim problemima Hidroelektre, zbog kojih je odgovornima u HC-u već odavno trebalo biti jasno da ta tvrtka ne može izgraditi cestu prema Marišćini, ugovor s Hidroelektrom raskinut je tek prošle godine. No priča ni tu ne završava, jer još traju pregovori između Hrvatskih cesta i Hidroelektre oko iznosa koji bi HC trebao Hidroelektri isplatiti za izvedene radove.

Raskid ugovora

– Što se tiče raskida ugovora s Hidroelektrom, u ovom trenutku možemo konstatirati kako je u tijeku proces razmatranja okončanog obračuna, odnosno zahtjeva koji je predala spomenuta tvrtka. Ono što bismo napomenuli je kako nastojimo međusobno riješiti sva eventualno sporna pitanja vezana uz okončani obračun – odgovaraju iz HC-a na upit o međusobnim potraživanjima s Hidroelektrom nakon raskida ugovora, uz dodatak kako je moguće i da će, ne postigne li se dogovor mirnim putem, sve skupa završiti na sudu.

GP Krk ponudio je cijenu izgradnje od 74 milijuna kuna, s PDV-om, a drugi ponuđač –  Poduzeće za ceste – čak 27 milijuna kuna nižu cijenu

Iz Hrvatskih cesta nisu željeli komentirati žalbu GP-a Krk na provedeni natječaj, kratko odgovorivši kako je u tijeku žalbeni postupak pred Državnom komisijom, koja će odlučivati o opravdanosti žalbe.
Do odluke Državne komisije, radovi na cesti koja Viškovu i CZGO-u Marišćina život znači, i dalje će stajati. Jedina dobra vijest je da su napokon, potvrđeno je iz HC-a, riješeni imovinsko pravni odnosi na cijeloj trasi ceste. Kada će novi izvođač biti uveden na gradilište, nije poznato, a rok za izvedbu preostalih radova je sedam mjeseci.

Povećan promet

Za komentar problema s izgradnjom ove jako važne prometnice za mještane Viškova i cijeloga Halubja upitali smo i načelnicu Općine Viškovo Sanju Udović.

– Početak školske godine, povratak s godišnjih odmora znači vraćanje u svakodnevicu, a u Općini Viškovo to znači povećani promet u jutarnjim i popodnevnim satima. Iako pravo rješenje ovog problema očekujemo izgradnjom obilaznice za koju smatramo da je već trebao biti od strane investitora Hrvatskih cesta ugovoren novi izvođač, paralelno intenzivno radimo na izgradnji kružnih raskrižja, ali i rekonstrukciji glavnih prometnica kako bismo povećali protočnost, ali i sigurnost prometa.

Upravo smo ishodovali građevinsku dozvolu za kružno raskrižje na Brnasima, uskoro će započeti radovi na kružnom raskrižju u Saršonima, a čeka nas i rekonstrukcija ceste Mladenići – Ronjgi, kaže viškovska načelnica Sanja Udović i ističe da su učenicima na raspolaganju školski autobusi te da su posljednjih godina uveli nove linije kako bi mještanima osigurali što bolju mrežu autobusnih linija i veću mobilnost.

– Sve sudionike u prometu pozivam da voze pažljivo, poštujući prometne znakove te da posebnu pažnju obrate na najmlađe sudionike u prometu, poruka je viškovske načelnice.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka