Učiteljski fakultet

Deset nastavnika ponovo kreće u studentski život kako bi postali – odgajatelji

Ingrid Šestan Kučić

Učiteljski fakultet - sve izražajniji problem nedostatka kadra / Foto  Arhiva NL

Učiteljski fakultet - sve izražajniji problem nedostatka kadra / Foto Arhiva NL

Kadar koji je do unatrag nekoliko godina bio suficitaran te je dobivanje radnog mjesta odgajatelja bilo gotovo ravno dobitku na lutriji, u posljednje je vrijeme postao deficitaran i to naglo, preko noći



RIJEKA  S početkom nove akademske godine predavanja na Učiteljskom fakultetu počet će polaziti ukupno deset novih studenata koji već posjeduju učiteljsku diplomu, a razlog povratka u studentski život svojevrsna je prekvalifikacija za zanimanje odgajatelja.


Kadar koji je do unatrag nekoliko godina bio suficitaran te je dobivanje radnog mjesta odgajatelja bilo gotovo ravno dobitku na lutriji, u posljednje je vrijeme postao deficitaran i to naglo, preko noći.


Taj nedostatak odgajateljskog kadra kulmirao je prošle pedagoške godine, a popunjavanju radnih mjesta u vrtićima često se doskakalo zamjenom odgajatelja učiteljima.




Stoga je Učiteljski fakultet prvi put u povijesti na ovogodišnjem ljetnom upisnom roku otvorio natječaj i za izvanredni preddiplomski sveučilišni studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.


Kako ističe dekanica prof. dr. Lidija Vujičić, 10 upisnih mjesta ciljano je bilo namijenjeno upravo učiteljima koji žele promijeniti profesiju, a ta su mjesta u startu popunjena.


– Uz tih 10 upisnih mjesta proveden je natječaj za još 20 upisnih mjesta na izvanrednom studiju za ostale kandidate i to smo također gotovo sve popunili. 10 mjesta bilo je ciljano za kandidate starije od 24 godine koji imaju diplomu učitelja razredne nastave, a prijavilo se 20 takvih kandidata. Radi se o svojevrsnoj prekvalifikaciji učitelja koji nisu uspjeli naći posao u struci. S obzirom da se uglavnom radi o našim studentima, priznat će im se kolegiji koji su zajednički sa studijem koji su završili pa će i sama razina preddiplomskog studija za njih trajati kraće od uobičajene tri godine. To će se rješavati na individualnoj razini za svakog studenta posebno. Razlog za pokreatnje izvanrednog studija situacija je na tržištu rada, a želimo da u sustavu odgoja i obrazovanja rade kompetentni stručnjaci, pojašnjava prof. dr. Vujičić.


Do nagle deficitarnosti tog kadra došlo je zbog velike smjene generacija, ali i odlaska odgajatelja izvan Hrvatske, a da istovremeno upisne kvote za taj studij nisu povećavane jer do sada za to nije bilo potrebe.


Deficit odgajateljskog kadra prošle se školske godine negativno odrazio i na osnovnoškolski sustav, jer zbog činjenice da su učitelji razredne nastave pronalazili radna mjesta u predškolskim ustanovama, ravnateljima osnovnih škola bilo je gotovo nemoguće pronaći zamjenu za učitelja.


Jednako teško bilo je zaposliti i nastavnika kemije, biologije, geografije, matematike ili fizike, posebno na određeno vrijeme, jer na primorsko-goranskom tržištu rada tog kadra jednostavno nema. Jedan od razloga za to, kao i u slučaju odgajatelja, odlazak je nastavničkog kadra izvan hrvatskih granica u potrazi za boljom egzistencijom.