Potpisan ugovor

Dalmont je novi koncesionar kraljevičkog brodogradilišta

Orjana Antešić



RIJEKA  Novi koncesionar oko 180 četvornih metara kopnenog i morskog prostora kraljevičkog brodogradilišta i formalno je postala tvrtka Dalmont.


Ugovor o prijenosu koncesije, na koji je prije nešto manje od mjesec dana suglasnost dala Vlada, danas su potpisali ministar pomorstva Siniša Hajdaš Dončić i vlasnik tvrtke Dalmont Ivan Ivić.


Ovim parafiranjem osigurani su uvjeti za daljni nastavak brodograđevne djelatnosti, popravka i remonta brodova u kraljevičkom bazenu.




Kao što je na svečanosti u Brodogradilištu istaknula stečajna upraviteljica Marija Ružić, brodogradnja u Kraljevici u kontinuitetu »stanuje« od 1729. godine.


Kroz ta gotovo tri stoljeća mijenjale su se države i tvrtke koje su upravljale kraljevičkim navozima, no sama je djelatnost uspjela preživjeti. Tako bi moralo biti i ovaj put – Brodogradilište »Kraljevica« kao trgovačko društvo najvjerojatnije će kroz idućih pola godine biti likvidirano i time će stečaj, koji je počeo u ljeto 2012. godine, biti okončan.


No, osnovna će se djelatnost nastaviti, ali će je sada voditi Dalmont, zajedno sa još tri tvrtke koje su uzele u potkoncesiju dio prostora, a riječ je o riječkom proizvođaču plovila Kvarnerplastici, kraljevičkom »Vidisu« i tvrtki »Takala« iz Praputnjaka. Prijenosom koncesije Dalmont je ujedno preuzeo i postojeće potkoncesijske odnose s ove tri tvrtke.  


Ministar Hajdaš Dončić istaknuo je koliko je važno da se znanje i tehnologija nastave prenositi, a slučaj kraljevičke brodogradnje ministar je ocijenio svijetlim primjerom da se i u Hrvatskoj može proizvoditi i biti konkurentan u nekim gospodarskim granama. Novom ovlašteniku koncesije u Kraljevici ministar je poželio da »uz dozu rizika, ima i dozu profita«.


Svečanosti potpisivanja nazočila je i kraljevička gradonačelnica Nada Turina Đurić koja je u prigodnom obraćanju istaknula je da je kraljevičko brodogradilište i nastavak djelatnosti izuzetno važno ne samo za Grad Kraljevicu već i cijelu Promorsko-goransku županiju.


Pritom je ujedno najavila kako će se u dogovoru s novim koncesionarom taj prostor uz more nastaviti dalje razvijati kroz novu poslovnu zonu, koja bi se oformila uz brodograđevno jezgro.


Želja je Turine Đurić da se u nekoj doglednoj budućnosti otvori barem približno radnih mjesta koliko ih je nekad zapošljavalo samo Brodogradilište: u svojim zlatnim vremenima i više od tisuću radnika.


Ivan Ivić iskoristio je priliku da uputi javnu zahvalu radnicima svoje tvrtke koji su, dodaje, u proteklih dvadesetak godina dokazali da znaju, mogu i žele raditi. Najavio je skoro otvaranje novih tridesetak radnih mjesta, a preuzet će i desetak zaštitara i vatrogasca koji su i dosad, tijekom stečaja, čuvali brodogradilište.


Nakon remonta Jadrolinijinih trajekata »Sveti Juraj« i »Juraj Dalmatinac«, na redovnom godišnjem servisu u bazenu brodogradilišta trenutno se nalazi trajekt »Bol«, a uskoro stiže i »Krševan« na kojem je Dalmont dobio posao na dogradnji kabina za smještaj posade.