Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
19. listopada 2019.
Kanoćal

kolumna DAMIR CUPAĆ Koga briga za probleme dok ima subvencija

snimio Roni Brmalj
snimio Roni Brmalj
Autor:
Objavljeno: 4. ožujak 2019. u 22:24 2019-03-04T22:24:00+01:00

Nakon dugotrajne rasprave od tri sata prihvaćeni su i zaključci koje je predložio Obersnel, prihvaćen je amandman SDP-ovca Vojka Brauta, oštrice kritike su otupjele. A bit će još i bolje jer će se povećati subvencije pa će vozači i mehaničari imati veće plaće.

Kolega Marinko Glavan izbio mi je iz džepa 79 kuna. U četvtak ujutro, 28. veljače 2019. godine, spremao sam se na još jednu maratonsku sjednicu riječkoga Gradskog vijeća kojima se ne nazire kraja od kada je pobijedila demokracija u svibnju 2017. godine, a izborni pobjednici u euforiji promijenili poslovnik i uveli institut replike. Razmišljao sam da bi bilo pametno ići autobusom Autotroleja, tim više što mogu birati hoću li ući u peticu ili jedanajsticu. A onda sam prizvao sve one tekstove koje je Novi list objavio o stanju u tom komunalnom društvu i sjetio se da su zbog duga od sigurno preko 10 milijuna kuna, nedostatka vozača i mehaničara, nedostatka autobusa, ukinute linije. Računam ajde ti, druže, autom jer nije lijepo okasniti na sjednicu predstavničkoga tijela na kojoj se raspravlja o suspenziji Hrvoju Buriću. Garaža Zagrad 2 u kojoj je sat parkiranja pet kuna već je u 8.45 bila krcata, garaža kojom upravlja Rijeka plus kojemu je na čelu bivši direktor Autotroleja Željko Smojver.

A kako neće biti puna kada je Rijeka plus iznajmio pola garaže pravnim osobama pa građani ne mogu parkirati valjda već od 6.30. A ništa, ajmo u Zagrad 1 gdje je sat parkiranja sedam kuna. Nema veze, bitno je da stignem na vrijeme. Najprije na jednu presicu pa onda na Korzo 16. Najavljuje predsjednik Gradskoga vijeća HNS-ovac Andrej Poropat dnevni red. Vidim ima i dopuna. Gradonačelnik je predložio točku o Autotroleju i Rijeka plusu. Neki gradski vijećnici su najavljivali prije više od mjesec dana da će to napraviti, ali nisu valjda stigli. Kontam, dobro da sam išao autom pa što košta da košta parking.

Ne bi bilo lijepo da se propusti rasprava o tvrtki čiji autobusi gore, a čiji direktor Alberto Kontuš upozorava Nadzorni odbor da stanje nikako nije dobro. Između ostalog i zbog potrebe outsoursanja servisa jer očito Rijeka plus koji vodi Smojver, bivši direktor Autotroleja, ne može odraditi posao koji bi morao i zbog čega je svojevremeno napravljena reorganizacija po savjetu američkih stručnjaka kojima je za taj posao plaćen milijun kuna. Do te rasprave trebalo je čekati sedam i pol sati, a trajala neka tri sata. Ali vrijedilo je.

Za govornicu je najprije izašao Kontuš koji je postao direktor Autotroleja prije nekoliko mjeseci nakon što je njegov prethodnik Marin Rajčić dao ostavku, a na čelnom mjestu naslijedio je Smojvera. Izradio je direktor konzervativnu financijsku analizu za razdoblje od svih 12 mjeseci prema kojoj bi minus mogao biti i 12 milijuna kuna, ali nada se da će ipak biti manji. Svjetlo na kraju tunela su informacije da će za pola godine doći dio kontingenta novih autobusa, a velike nade se polažu i u agencije za zapošljavanje preko kojih bi vozači iz zemalja u okruženju mogli doći u Autotrolej.

A onda je izašao Smojver, sigurnim korakom i poručio: »Odgovorno tvrdim s ove govornice da su vozila sa stajališta Rijeka plusa sigurna jer imamo stručne radnike.« Već tada u mene se uvukao crv sumnje. Sjetio sam se punta u onoj garaži gdje se sat plaća sedam kuna do 19 sati, a nakon toga je nešto jeftinije. Krenuli su istupi HDZ-ovaca koji su žestoko napali i gradsku vlast i Smojvera, pa je i HNS izrazio nezadovoljstvo, Most, Lista za Rijeku... No, SDP s koalicijskim partnerima, uključujući gradonačelnika Vojka Obersnela, nakon svakog istupa je ponavljao otprilike ovu pjesmu – postoje problemi, ali nema razloga za paniku.

Nakon dugotrajne rasprave od tri sata prihvaćeni su i zaključci koje je predložio Obersnel, prihvaćen je amandman SDP-ovca Vojka Brauta, oštrice kritike su otupjele. A bit će još i bolje jer će se povećati subvencije pa će vozači i mehaničari imati veće plaće. Tada sam bio uvjeren da sam budala kada sam čitao one tekstove Marinka Glavana, a jednog sam, bože mi prosti, i pisao s njim. Problema ima, ali odriješit će građani kesu i ispuniti financijsku rupu. Pa neće se valjda tražiti nečija odgovornost.

Spremao sam svoje stvari i lupao se šakom u glavu zbog čega na posao nisam išao autobusom koji je dio jednog od najbolje organiziranih javnih prijevoza. Moje oduševljenje pokvario je onaj Tihomir Čordašev iz Akcije mladih. On je mrtav-hladan pitao Kontuša laže li Novi list. Premro sam od straha. Ne samo da mi je kolega izbio lovu iz džepa nego ću se sad morati i crvenjeti od srama. A Kontuš odgovori: »Novi list ne laže, ali je krivo interpretirao stvari«. A što je to Novi list krivo interpretirao. Riječi koji su dio Kontuševa obraćanja Nadzornom odboru Autotroleja. Navedimo ih još jednom.

– Smatram ovu situaciju neodrživom i izrazito rizičnom za društvo, vlasnike, djelatnike i putnike – zavapio je Kontuš.

Ali ne treba se brinuti. Prihvaćena je i nova Odluka o komunalnoj naknadi pa će se dio sredstava moći preliti i u nove subvencije. Kada nije zatražena Smojverova odgovornost, neće ni njegova. A jel' tako, jasno da jest!

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.