Novi požar

Biste li se vi vozili u Autotrolejovom zapaljivom busu? Direktor kaže da je – sigurno

Marinko Glavan

Foto Silvano Ježina

Foto Silvano Ježina

Izgorjeli autobus je tipa MAN nabavljen 2007. godine. U Autotroleju kažu kako je riječ o sličnom tipu autobusa poput onih na kakvima su požari izbijali u tri navrata u nešto više od godinu dana



RIJEKA Autobus Autotroleja zapalio se u nedjelju, u kasnim večernjim satima, tijekom vožnje riječkom zaobilaznicom u pravcu Grobnika, kod vijadukta Svilno. Vozilo je gotovo u potpunosti izgorjelo, a riječ je o šestom po redu požaru na autobusima Autotroleja, od siječnja prošle godine naovamo.


Zanimljivo, i ovoga puta se zapalilo vozilo marke MAN, nešto starijeg godišta, kao i u većini dosadašnjih slučajeva. Točan uzrok požara koji su ugasili vatrogasci JVP-a Rijeka se još utvrđuje, a srećom nitko nije stradao, jer su u trenutku zapaljenja u vozilu bili samo vozač i mehaničar koji su otišli na probnu vožnju nakon što je autobus bio na servisu u radionici Rijeka Plusa.


Prema riječima direktora Autotroleja Alberta Kontuša, požar je izbio u prostoru motora autobusa, te je pokrenuta procedura utvrđivanja uzroka. Vozač i mehaničar koji su bili u autobusu, obojica radnici Rijeka plusa, gradske tvrtke koja održava vozni park Autotroleja, prošli su, ističe, bez ozljeda.


Provjera stanja




– To je u ovom trenutku najbitnije. Niti vozač niti mehaničar nisu ozlijeđeni – kaže Kontuš.


Izgorjeli autobus je tipa MAN SL 283, nabavljen 2007. godine, do sad je prešao nešto manje od 740 tisuća kilometara, a Kontuš kaže kako je riječ o sličnom tipu autobusa poput onih na kakvima su požari prethodno, u zadnjih nešto više od godinu dana, izbijali u tri navrata.


Zanimalo nas je koliko je još takvih autobusa u voznom parku Autotroleja, te hoće li biti povučeni iz prometa dok se ne utvrde uzroci požara, kao što je to bilo učinjeno prošle godine, u sličnoj situaciji.


– Kao što je već rečeno, riječ je o sličnim autobusima, a takvih je trenutno u KD-u Autotrolej 22. Navedena vozila će do srijede, 23. siječnja 2019. godine, biti sva detaljno pregledana kako bi se utvrdilo pravo stanje vozila i eventulani rizici, a do tada će ti autobusi voziti smanjenim intenzitetom – kaže Kontuš.



S obzirom na probleme s održavanjem dotrajalog voznog parka i nedostatkom mehaničara, o čemu je već pisao Novi list, upitali smo direktora može li se požar dovesti u vezu s održavanjem vozila, a s obzirom na šest požara u godinu dana, i jesu li autobusi sigurni za putnike i vozače.


– Kao što smo već odgovorili, trenutno ne znamo koji je uzrok požara te ne možemo govoriti o problemima u održavanju vozila. KD Autotrolej radi sve da autobusi budu sigurni i da putnici ne budu ugroženi. Pokazatelj toga je i ovaj nesretni događaj. Sukladno utvrđenim procedurama s Rijeka plusom, nakon izvršenog popravka vozilo moraju testirati tako što najprije radi u garaži nekoliko sati te se nakon toga obavlja testna vožnja. Potom se provodi procedura ispitivanja vozila u Kontroli ispravnosti vozila Autotroleja, i u konačnici vozača Autotroleja, prije odlaska na cestu radi obavljanja prijevoza putnika. Kao što je vidljivo, procedura predviđa tri razine kontrole – ističe Kontuš.


Obavljeni popravci


Direktor Rijeka plusa Željko Smojver kaže kako je autobus bio zaprimljen po prijavi kontrole sigurnosti, odnosno kvara brtvila kolektora auspuha, no naknadno je ustanovljen i problem propusnosti brtvila glave i dijelova motora, te su obavljeni popravci.


– U trenu nastanka incidentne situacije predmetno vozilo je bilo na probnoj vožnji, što je uobičajena procedura kod složenijih zahvata na vozilima. U vozilu su bili djelatnici Rijeka plusa, mehaničar za vanjske intervencije koji posjeduje stručnu kvalifikaciju upravljanja vozilom D kategorije, te kvalificirani mehaničar servisa i remonta.


Uobičajena praksa, kako prije Autotroleja tako i sada Rijeka plusa, nalaže da vozilo nakon ovakve vrste radova na popravku motora mora raditi minimalno 2 sata u mjestu, nakon čega je nužno oprati motorni prostor i donji postroj vozila, startati vozilo na mjestu te izvršiti kontrolu rada motora i propusnosti instalacije goriva, ulja i rashladne tekućine te na koncu odraditi probnu vožnju od 30-50 km, što je i bio slučaj – kaže Smojver.



Po pitanju uzroka požara, ističe kako se on još sa sigurnošću ne može utvrditi, a za taj je posao angažiran stalni sudski vještak.


Pitanje sigurnosti


– U ovom trenutku ne možemo precizno odgovoriti može li se incidentni slučaj povezati s održavanjem vozila, no ono što možemo sa sigurnošću tvrditi je da na održavanju vozila KD-a Autotrolej, kao i vozila svih ugovornih partnera, rade iskusni djelatnici s višegodišnjim iskustvom u KD-u Autotrolej koji su i u ovom slučaju radili profesionalno i odgovorno, sukladno pravilima struke – kaže Smojver.


I njemu smo, kao i direktoru Autotroleja, postavili pitanje sigurnosti autobusa za putnike i vozače. 


– Svim našim građanima odgovorno želimo poručiti da su vozila Autotroleja sigurna za prijevoz. Napominjemo da se incidentna situacija desila u tijeku remontnih popravaka te da u danom trenutku vozilo nije bilo namijenjeno prijevozu putnika. Sukladno navedenom, još jednom želimo naglasiti da svako vozilo, svakodnevno i bez izuzetaka, prolazi kontrolu ispravnosti vozila te se pušta u promet isključivo nakon što je od strane kvalificiranog osoblja nadležne službe utvrđeno da je vozilo potpuno ispravno i sigurno za prometovanje. Jasno, kao i u svakoj djelatnosti, i u ovoj su moguće situacije koje se nisu mogle predvidjeti pa tako niti prevenirati, no Rijeka plus i Autotrolej čine sve da takvi događaji budu svedeni na minimum – odgovara Smojver.