Raspisivanje natječaja za opsežnu rekonstrukciju najvažnijih gradskih prometnica

Asfaltiranje žila kucavica Rijeke počinje prije ljeta

Marinko Glavan

Asfalt će se između ostalog mijenjati u Liburnijskoj, Krešimirovoj, Ulici Franje Račkog, Šetalištu XIII. divizije i Ulici Janka Polića Kamova. U drugoj fazi predviđena je sanacija Rive, Zajčeve, Scarpine, Adamićeve i Trpimirove, kao i dvaju mostova preko Rječine 



RIJEKA Hrvatske ceste (HC) pripremaju opsežnu rekonstrukciju prometnica pod svojom nadležnošću u Gradu Rijeci, na potezu od Plumbuma do Bivija, za što će u roku od desetak dana biti raspisan javni natječaj za odabir izvođača radova, najavio je šef riječke ispostave HC-a Matija Glad.


Ukupna vrijednost sanacije i rekonstrukcije kolnika je oko 40 milijuna kuna, a u prvoj fazi, za koju se natječaj raspisuje, obuhvaća izmjenu asfaltnog sloja u punoj širini prometnice na više dionica državne ceste D8 u Rijeci, kao i zamjenu asfalta na nekoliko velikih raskrižja. Radovi bi, najavljuje Glad, trebali biti dovršeni tijekom ove godine. 


   – Tehničku dokumentaciju već smo izradili, zajedno s koncesionarom za održavanje, tvrtkom Ceste Rijeka, te je sve spremno za raspisivanje tendera za izvođenje radova. Važno je naglasiti da se dionice predviđene za rekonstrukciju neće samo krpati, već će na njima asfaltni sloj biti zamijenjen u cijelosti, rekao je Glad. 




   Asfalt će se, među ostalim dionicama, mijenjati u Liburnijskoj ulici od križanja s Pionirskom do željezničkog nadvožnjaka, na križanju s Ulicom Jože Vlahovića, zatim u Krešimirovoj od kućnog broja 2A do 52A, na raskrižju Krešimirove, Zvonimirove i Baračeve, u Ulici Franje Račkog, na cijelom Šetalištu XIII. divizije, te u Ulici Janka Polića Kamova. Kako je riječ o prometnim »žilama kucavicama« Rijeke, Glad ističe da će najzahtjevniji dio projekta biti prometno rješenje za vrijeme izvođenja radova. 


   – Prometni projekt izrađuje izvođač radova, ali sigurno je da je pred nama teška zadaća regulacije prometa na način da bude što manje gužvi, iako će ih sigurno biti, s obzirom da ćemo morati zatvarati čitave prometnice. Posebno problematične su Šetalište XIII. divizije i Ulica Janka Polića Kamova, gdje, osim prometa, postoji i problem parkiranja, jer stanari nemaju drugog rješenja za parkiranje vozila. Očekujemo da radovi započnu prije početka turističke sezone, ali ćemo najzahtjevnije dionice sanirati u drugoj polovici srpnja i u kolovozu, kada je prometno opterećenje u gradu, pa tako i na tim prometnicama, ipak znatno manje od uobičajenog, kaže Glad, koji je pozvao vozače na strpljenje i poštivanje prometne regulacije tijekom izvođenja radova. 



U tijeku je i priprema natječajne dokumentacije za projektiranje rotora na raskrižju Osječke, Tizianove i Prvomajske, rotora na Plumbumu, te rotora Pavlovac, kod nekadašnjeg hotela Panorama. Sredstva u proračunu osigurana su i za te projekte, čija bi izgradnja trebala započeti u prvim mjesecima iduće godine.    – Dotad nas očekuje i raspisivanje natječaja za izvođača radova koji će trajati svega tri do četiri mjeseca. Sama izgradnja odnosi vrlo malo vremena u odnosu na projektiranje i ishodovanje potrebne dokumentacije za gradnju, ističe Glad.    Zanimalo nas je i što je s rotorom na Martinkovcu, čija se gradnja najavljuje već četiri godine, na što je odgovorio da će uskoro započeti postupci izvlaštenja za desetak parcela, a prođe li sve bez većih zastoja, gradnja bi mogla započeti u 2015. godini.


   Zamjena asfaltnog sloja na dotrajalim prometnicama pod ingerencijom HC-a stajat će oko 15 milijuna kuna, za što su, tvrdi Glad, već osigurana sredstva u proračunu državne cestarske tvrtke. Financiranje je, dodaje, osigurano i za drugu fazu, koja predviđa sveobuhvatnu sanaciju Rive i Zajčeve, od Trga Žabica do HNK Ivana pl. Zajca, te Scarpine, Adamićeve i Trpimirove, kao i dvaju mostova preko Rječine. 


   – Na tom potezu prometnica između HNK i Žabice neće biti dovoljno samo zamijeniti asfaltni sloj, već je potrebna potpuna rekonstrukcija. Problem je u podlozi koja je nestabilna i stalno propada, tako da manji popravci kolnika ne daju rezultate. Pripremamo dokumenaciju za natječaj za projektiranje sanacije, koji će biti raspisan krajem ožujka ili u travnju, a očekujemo da bi projektna dokumentacija mogla biti dovršena u rujnu. Projektant će definirati koji su sve zahvati potrebni da se stabilizira podloga, a o tome će ovisiti i konačna cijena cijelog zahvata, koja je zasad procijenjena na oko 25 milijuna kuna, rekao je Glad, koji procjenjuje da će radovi na navedenim prometnicama započeti krajem ove godine. 


   S obzirom na obuhvat najavljenih sanacija riječkih ulica gužve će biti neminovne. Možda bi ih se moglo smanjiti izvođenjem radova noću, no dosad su tu opciju iz HC-a uvijek odbijali, zbog prevelikih troškova, odnosno plaćanja noćnog rada izvođača, kao i zbog prevelike buke koja smeta stanarima zgrada oko prometnica koje se saniraju. Tako će se i nabrojani radovi uglavnom izvoditi u uobičajenom radnom vremenu, zbog čega će vozačima u Rijeci u drugom dijelu godine jedina opcija biti da se dobro naoružaju strpljenjem.