Nova javna garaža

298 parkirališnih mjesta: Zagrad B diže rampu besplatno cijeli kolovoz

Damir Cupać

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza

 Od 1. rujna sat parkiranja u garaži Zagrad B koštat će sedam kuna od sedam do 17 sati, a nakon toga tri kune. U prvo vrijeme vrijedit će akcija da se nakon dva sata cijena spušta na četiri kune



RIJEKA Garaža Zagrad B koju je gradio Rijeka promet od 2012. godine i kojom će upravljati nova gradska tvrtka Rijeka plus otvorit će vrata za građane od 1. kolovoza ove godine, a do 1. rujna 2015. godine 298 parkirališnih mjesta neće se naplaćivati. Od toga dana sat parkiranja koštat će sedam kuna od sedam do 17 sati, a nakon toga tri kune. U prvo vrijeme vrijedit će akcija da se nakon dva sata cijena spušta na četiri kune. Mjesečna karta trebala bi koštati 800 kuna, a za stanare okolnih ulica 150 kuna. Rijeka promet platio je izgradnju garaže oko 45 milijuna kuna, a radove je izveo GP Krk.


Gradonačelnika Vojka Obersnela sa suradnicima po garažnom objektu koji je dobio uporabnu dozvolu proveo je voditelj projekta Zvonko Štimac.


Poskupljenje radova


– Garaža Zagrad B dio je garažno-poslovno-stambenog kompleksa čija je izgradnja planirana u tri faze od kojih su, dovršetkom garaže, završene prva i druga faza. Točniije, iskopana je građevna jama sa zaštitnom konstrukcijom garaže i izgrađena je sama garaža kojom se osigurava parkiranje za 298 osobnih vozila. Treća faza realizacije kompleksa tek predstoji i uključuje izgradnju stambeno-poslovnih nadzemnih zgrada s dvije do pet etaža. 





U sklopu ulazne etaže garaže izgrađena su četiri aparata za punjenje električnih vozila kapaciteta istovremenog punjenja četiri električna automobila i dva električna mopeda ili bicikla u vremenu punjenja 30-120 min za 30-80 posto napunjenosti baterije. Punjenje baterija bit će besplatno, kao što će biti besplatan i parking u garaži dok punjenje traje.


Dvije punionice su samostojeće, dok su druge dvije montirane direktno na zid. Svi punjači su opremljeni čitačem kartica za autorizaciju, dok su punionice montirane na zid opremljene PIN KOD tipkovnicom putem ekrana osjetljivog na dodir te 4,5 metra dugačkim priključnim kabelom za vozilo. factbox



I dok je investitor u garažu Rijeka promet, nadzemni stambeno-poslovni kompleks gradit će Autotrans. Građevina je smještena na bivšoj lokaciji autobusne garaže Autotransa, između željezničke pruge i tunela Kalvarija s južne strane, kompleksa Zagrad A sa zapadne strane, te stambenih zgrada sa sjeverne strane, pojasnio je Štimac. On je dodao da je izgradnja bila kompleksna i da je zbog niza nepredviđenih intervencija došlo do poskupljenja, ali i prolongiranja rokova dovršetka.


–  Izvršeni su iskopi građevne jame i izgrađena je zaštita građevne jame s geotehničkom konstrukcijom koja obuvaća izradu armiranobetonske roštiljne konstrukcije sa štapnim i prednapregnutim geosidrima, izgradnju potpornih zidova i izvedbu mlaznih betona s armaturnim mrežama.


Prometna preregulacija 


Za potrebe izgradnje cjelokupnog kompleksa bilo je potrebno izvršiti vertikalno zasijecanje tla. Zbog velike denivelacije i osiguranja stabilnosti pokosa građevne jame i okolnih zgrada sustavno se podgrađivanjem izvodila armirano–betonska roštiljna konstrukcija, naveo je Štimac.



Garaža je projektirana kao podzemna građevina s četiri ukopane etaže i nadzemnom krovnom plohom, budućim javnim trgom, te s tri pješačka komunikacijska punkta. Uz prostor za kretanje i parkiranje osobnih vozila, projektirane su tri komunikacijske vertikale koje povezuju sve etaže, a prostorno se nadovezuju na komunikacijske vertikale budućih nadzemnih zgrada. Od ostalih sadržaja, predviđeni su prostori kontrolne sobe, punionica elektromobila, sanitarni čvorovi, trafostanica, tehnički prostori potrebni za funkciju garaže. Sukladno urbanističkim uvjetima, projektirana  je vertikalna komunikacija prema budućoj stanici gradske željeznice u koridoru Ulice Ivana Pavla II., ali samo na nivou konstrukcije budući se za sada ne predviđa korištenje. Glavni kolni ulaz u garažu je s juga, iz Ulice Ivana Pavla II. preko djelomično natkrivenog prolaza nagiba 15 posto koji završava sustavom automatskih rampi. Organizacija prometa je dalje na svim etažama izvedena kružnom dvosmjernom prometnicom s izdvojenim, slijepim, istočnim krakom. Visinski je interijer podijeljen na sjeverne i južne poluetaže i stubištem na sjeverozapadnom kraju.  Parkiranje je okomito, dvostrano, u sustavu polja između konstrukcije, za ukupno 298 osobnih vozila od čega je 15 mjesta prilagođeno osobama smanjene pokretljivosti. 



Gradonačelnik Vojko Obersnel izrazio je zadovoljstvo novom javnom garažom, a posebno činjenicom da je njezin sastavni dio punionica za elektromobile.


– Garaža će biti u funkciji od 1. kolovoza 2015. godine, a do 1. rujna ove godine parkiranje će biti besplatno. Nakon toga će se sat parkiranja naplaćivati sedam kuna od sedam do 17 sati. Poslije toga cijena će biti četiri kune po satu. Očekuje nas i prometna preregulacija rezultat koje će biti pretvaranje Strohalove ulice u dvosmjernu.Vjerujem da smo postigli cilj povećanja garažnih kapaciteta, ali i stvaranja većih pješačkih površina. Što se tiče treće faze, izgradnje nadzemnog kompleksa, to je obveza Autotransa. Prema mojim informacijama oni su u fazi traženja partnera za taj posao. Mi smo svoj posao obavili i stvorili pretpostavku da Autotrans krene s poslom, kazao je Obersnel.

Kvalitetan posao


Direktorica Rijeka prometa Spomenka Mičetić izrazila je zadovoljstvo što je zahtijevan posao odrađen.


– Posao je odrađen kvalitetno, a garaža zadovoljava sve sigurnosne uvjete. Uz to u garaži postoje dodatni sadržaji kao što su punionica za električna vozila te dva mjesta za vozače koji dođu s dječjim kolicima koja su šira od ostalih i nalaze se na najvišoj razini garaže. Prednost su i prilazne rampe koje su kvalitetno riješene u odnosu na postojeće garaže. Parkirališna mjesta su obojena što daje ljepši izgled, ali to je dobro rješenje i u funkcionalnom smislu. Izvedeni blagi nagibi olakšavaju kretanje vozilima, izjavila je Mičetić. 


Budući da se nedavno ponovno pojavio oglas za dodatne radove vrijedne oko 300.000 kuna, zanimalo nas je kako to direktorica komentira.


– Izgradnja ovoga objekta bila je izuzetno zahtjevna i nailazili smo na objektivne poteškoće. Na početku je investicija planirana na oko 42 milijuna kuna, a ukupna cijena je oko 44 milijuna kuna. Dodatni radovi iznosili su manje od deset posto, a što je prihvatljivo s obzirom na složenost cijeloga projekta, navela je Mičetić te se na kraju zahvalila i građanima koji žive u neposrednoj blizini na razumijevanju i strpljenju.