Turizam

Strateški potez crikveničkog hotelijerstva: Halal certifikat otvara Jadranu nova tržišta

Anto Ravlić

Foto: Anto Ravlić

Foto: Anto Ravlić

Prestižni halal certifikat sada imaju crikvenički hoteli Katarina, Omorika i Esplanade i on gostima garantira uslugu smještaja, gastronomije i wellnesa po strogim halal standardima



Htelskoj poduzeće Jadran dobilo je halal certifikat kvalitete koji gostima hotela Katarina, Omorika i Esplanade garantira uslugu smještaja, gastronomije i wellnesa po strogim halal standardima. Time Jadran otvara prostor za nova tržišta. Nakon godinu dana priprema halal certifikat kvalitete predsjedniku uprave Jadrana Dinu Manestar uručio je u hotelu Esplanade rukovoditelj Centra za certificiranje halal kvalitete Islamske zajednice u Hrvatskoj Aldin Dugonjić.


Izazovno tržište


Dobivanje certifikata ulaznica je za iskorak prema tržištima arapsko-islamskih država čija klijentela visoke platežne moći zahtjeva halal usluge i gastronomiju.


– Podizanje kvalitete i oplemenjivanje turističkih sadržaja halal uslugama i gastronomijom strateški je poslovni potez, budući obzirom da je riječ o tržištu čiji je globalni gospodarski opseg – prema vodećoj svjetskoj agenciji Thomson Reuters – premašio godišnju vrijednost od milijardi američkih dolara. Od toga dvije milijarde dolara otpada na hranu, kozmetiku i turizam, a preostalih 1,66 milijardi na islamski financijski sektor.




Halal tržište se u svjetskim okvirima definitivno potvrđuje kao najbrže rastuće tržište na kojem i mi vidimo svoj motiv i priliku da se s naša tri novoobnovljena hotela s četiri zvjezdice pozicioniramo na tom tržištu i izborimo za svoj dio kolača. Pored novog izazovnog tržišta arapsko-islamskih zemalja, fokusirani smo i, naravno, na privlačenje halal klijentele iz Europske unije i našeg susjedstva. Dodatni motiv uprave u postizanju tog cilja jest da novoobnovljeni hotel Katarina s novom kategorizacijom od 4 zvjezdice na tržištu pozicioniramo kao hotel za zdravstveni turizam – izjavio je na svečanosti Dino Manestar.



Osim uobičajenih postupaka s hranom, te uređenja soba, zanimljiva je i Šesta postavka nužna za osiguravanje halal kvalitete u tri crikvenička hotela tiče se wellness usluga koje uključuju bazen, spa centar, kozmetički salon i teretanu. Sukladno tome, wellness centri trebaju osigurati odvojeni dio za žene i muškarce, a ako to nije moguće potrebno je osigurati različiti vremenski raspored korištenja usluga za žene i muškarce. Također je nužno ispoštovati stroga pravila da se žensko osoblje brine o ženskim gošćama, a muško osoblje o muškim gostima. I u ovom slučaju osoblje u wellness centrima treba voditi računa da svi kozmetički i ostali proizvodi koje koriste trebaju imati halal certifikat.



Ponuda raste


Tijekom zahtjevnog procesa dobivanja halal certifikata tri hotela iz crikveničkog društva Jadran d.d. morali su ispuniti šest strogih postavki nužnih za certificiranje halal proizvoda i usluga. Rukovoditelj Centra za certificiranje halal kvalitete i Aldin Dugonjić je izrazio zadovoljstvo što će halal certifikat Jadrana otvoriti mogućnost da nova tržišta i turisti upoznaju predivni Kvarner. – Halal turizam raste, zagrebački hoteli koji su uveli halal certifikat bilježe rast prometa od 25 posto s Bliskog i Dalekog istoka – istaknuo je Dugonjić, dodajući da je to i prilika za posezonu jer gosti s tih tržišta bježe od vrućina. – Bitno je imati veći broj hotela s halal certifikatom jer kad se pojavite na velikom tržištu kao jedan hotel, izgubite se u masi. Hrvatska već ima 30 hotela s certifikatom i to je ozbiljna ponuda – rekao je Dugonjić dodajući da Centar za certificiranje halal kvalitete ostaje partner s kojim će Jadran surađivati i dalje.