Radovi u gradskoj luci

Radovi u luci u Novom: Gradska marina dobiva i primarni lukobran

Franjo Deranja

Mikićeva mehanizacija u akciji na gradilištu u novljanskoj luci / Snimio Franjo DERANJA

Mikićeva mehanizacija u akciji na gradilištu u novljanskoj luci / Snimio Franjo DERANJA

Nakon prve etape radova na produljenju Bribirske rive, s jugozapadne strane Vele rive počeli su radovi na gradnji primarnog lukobrana kojim će se ući u more punih 70 metara. Marina će imati 260 vezova u moru i još 200 mjesta na suhom vezu



NOVI VINODOLSKI  Nakon stanovitog zimskog zatišja proteklih dana intenzivirani su radovi na novljanskoj, gradskoj marini, na predjelu gradske luke i Podbarana.


Nakon prve etape radova na produljenju Bribirske rive kao sekundarnog lukobrana, koji je tisućama prostornih metara ušao u akvatorij, sada su s jugozapadne strane Vele rive počeli radovi na gradnji primarnog lukobrana kojim će se ući u more punih 70 metara.


Nakon što se još 30 metara i Bribirska riva produlji nasipom u more i pilotiranjem, suzit će se i gotovo zatvoriti vrata ulaza u buduću marinu i tako ju zaštititi od valova i udara juga. 




Od prve, i to davne ideje o gradnji novljanske marine prošlo je punih četrdesetak godina, a ideja je desetljećima ostajala tek samo ideja i pusti san Novljana koji su posebice time, suvremenom marinom, grad vidjeli još više povezan uz more. Uz more i brodove, turizam i nautički turizam.


Sada se san postupno ipak pretvara u stvarnost. Poznati graditelj, dipl. inž. Nikola Turčić-Mikić, vlasnik i direktor tvrtke GPP »Mikić« d.o.o. iz Omišlja, nakon postavljanja temelja buduće novljanske marine nasipavanjem predjela Podbaran i proširenja i produljenja Bribirske rive nastavlja radove na gradnji primarnog lukobrana.



Češki Triplom holding kupio je preklani firmu Nautica mare, a ima širok djelokrug poduzetničkih djelovanja. Neka ih dovode i u Rumunjsku radi solarnih elektrana, u Češkoj se bave proizvodnjom konstrukcijskih elemenata u graditeljstvu, a osim poduzetništva u solarnoj, električnoj i toplinskoj energiji, financijskog konzaltinga, dotiču se i egzotičnih načina liječenja peruanskim biljem i južnoameričkim metodama. Doticaje s turizmom pa tako i s gradnjom novljanske marine ostvaruju svojim angažmanom u oblasti »pokretnih turističkih domova« (mobil home).



Nakon nasipavanja kamenih blokova, tzv. blokaja, te kameno-zemljanog materijala u more na predjelu Podbaran, uočavaju se postupno obrisi buduće marine. Bit će tu vezova za 260 brodova i jahti, te još 200 mjesta za brodove na suhom vezu. Investitor Nautica mare, koja je dobila koncesiju za 25-godišnje razdoblje, a posluje u sklopu češkog Triplom holdinga, najavljuje zapošljavanje 50-ak ljudi.


Buduća marina umnogome će izmijeniti izgled priobalnog Novog Vinodolskog na predjelu Podbaran gdje je dosad bilo omiljeno kupalište za mnogobrojne Novljane i njihove goste. Bit će tu mnogo popratnih sadržaja, lokala i trgovina za potrebe turista, nautičkih turista ali i onih koji će trebati neke od usluga vezanih uz opremanje brodova gorivom te ostalim potrepštinama, do prodavaonica različita asortimana pa sve do frizersko-kozmetičkog salona i turističke agencije.


Novi Vinodolski tako će već uskoro znatno izmijeniti svoje lice promatrano s morske strane, ali se i potpunije okrenuti i posvetiti upravo moru i turizmu, i to nautičkom turizmu.