Zagušenje

Od Šmrike do Novog Vinodolskog: Na desetak kilometara magistrale 34 križanja

Anto Ravlić

Foto A. Ravlić

Foto A. Ravlić

Svakih 350 metara neka se cestica spušta ili penje na magistralu. Ideja je da se vozila na lokalnim sabirnim cestama »pokupe« i preko manjeg broja prilaza usmjere na glavni pravac



CRIKVENICA Kako ubrzati promet tijekom ljeta i istodobno ga učiniti sigurnijim? Na prvi pogled teško moguće, no izvedivo uz relativno manja ulaganja i relativno dulji period. Na Jadranskoj magistrali, od Šmrike do Novog Vinodolskog, previše je priključaka. Više je ulaza nego na stadionu Nou Camp. Mnogi od njih nemaju veze s logikom, prometnim pravilima i sigurnošću. Prometni stručnjaci bi zamjerili i na njihovoj geometriji. Sve te cestice koče promet i čine ga opasnim.  


Za razliku od starog hrvatskog narodnog običaja da se sve rješava u pet do dvanaest, predstavnici Hrvatskih cesta Radne jedinice Rijeka i Policijske postaje Crikvenica obišli su Jadransku magistralu kako bi utvrdili što poduzeti da bi promet na 22 kilometra dugoj dionici frekventne ceste bolje funkcionirao.


Voditeljica RJ Rijeka Hrvatskih cesta Silvana Sorić ističe da bi gradovi Crikvenica i Novi Vinodolski morali lokalni promet fokusirati na sabirne ceste koje bi dobile adekvatne spojeve s Jadranskom magistralom. Time bi se ukinulo »stotine« ulaza s svih strana i na svakom kutu. Profitirali bi i vozači koji se kreću glavnim pravcem i lokalno stanovništvo koje bi dobilo sigurnije ulaze na Jadransku magistralu. Najbolja situacija je na dionici od centra Novog Vinodolskog prema Kozici gdje se nedavna rekonstrukcija magistrale iskoristila za uređenje sigurnih spojeva. Na tome je inzistirao i Grad Novi Vinodolski prilikom obnove dionice koja se nije ozbiljnije obnavljala desetljećima. Od centra Novog prema Crikvenici sasvim druga priča. U manje od dva i pol kilometra 14 spojeva s magistralom. Dakle, svakih 180 metara stani, koči i čekaj tko će izletjeti. S druge strane, sa svih tih izlaza teško je izaći na magistralu za prometnih špica.




Najgora je situacija u Dramlju. Na pet kilometara čak 15 ulaza. Na nekoliko mjesta na južni izlaz nadovezuje se sjeverni. Preglednost gotovo nikakva. Na tom potezu nalazi se i spoj koji je označen najprobmatičnijim, skretanjem za Dirakovicu. Cesta koja vodi za naselje visi ispod magistrale, a kad se skreće iz pravca zapada, nemoguće je to učiniti a da se ne napravi luk kroz lijevu traku. Jedini uređeni spojevi s magistralom su ulazi na cestu kroz središte Dramlja koja je rekonstruirana prije tri godine.


Jadranovo se može pohvaliti sa sedam spojeva na samo dva kilometra. U Šmriki na Jadransku magistralu izlazi osam cestica na samo dva kilometra. Kad se zbroje problematične dionice, crta se podvlači pod 34 ulaza na Jadransku magistralu na samo 11 kilometara. Dakle, svakih 350 metara mora se kočiti, propuštati vozila i čekati da se vozilo uključi. Previše.Jedina zadovoljavajuća dionica je potez od istočnog do zapadnog ulaza u Crikvenicu. Na prometnici koja je zaista građena kao zaobilaznica na tri kilometra postoji samo benzinska pumpa. I na tom dijelu magistrale najmanje je zastoja i nesreća.