Konačno

NASUŠNO VAŽNA CESTA Do 2020. se gradi novljanska obilaznica, bit će duga 9 i pol kilometara

Anto Ravlić

Kolone ljeti gotovo blokiraju Novi Vinodolski, koji je uz Omiš najproblematičnija točka na čitavoj Jadranskoj magistrali  / M. GRACIN

Kolone ljeti gotovo blokiraju Novi Vinodolski, koji je uz Omiš najproblematičnija točka na čitavoj Jadranskoj magistrali / M. GRACIN

Upravo se projektira dionica duga 9,5 km, vrijedna 111 milijuna kn. Radovi startaju za godinu i pol. Zaobilaznica će se odvajati od Jadranske magistrale na križanju ceste za Bribir, sa sjeverne strane zaobići Novi, da bi na magistralu opet »sišla« poslije Povila



Zaobilaznica Novog Vinodolskog ušla je u Program građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2017. do 2020. godine Vlade Republike Hrvatske. To znači da novljanska zaobilaznica nije samo vizija, obećanje i daleka budućnost, već prometnica koja će se početi graditi za godinu i pol. Zaobilaznica duga gotovo 9,5 kilometara izgradit će se 2020. godine. Stajat će 111 milijuna kuna.


U programu hrvatske Vlade koji je predložio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, definiran je i dotok sredstava za zaobilaznicu. Trenutno se zaobilaznica projektira i izrađuju potrebne studije.


Ove godine je Vlada za projektiranje izdvojila gotovo 900 tisuća kuna. Sljedeće dvije godine izdvojit će se po 15 milijuna kuna, a 2020. godine 80 milijuna. Do kraja sljedeće godine dovršit će se kompletna dokumentacija.




Novi Vinodolski je, uz Omiš, najproblematičnija točka na kompletnoj Jadranskoj magistrali. Ljetne gužve gotovo blokiraju Novi, ali i promet magistralom koja razdvaja grad na dva dijela. Ponekad se kroz Novi tijekom ljeta prolazi punih sat vremena.


Sadašnje stanje je neodrživo jer grad izlazi na more s dvije marine pa se očekuje još intenzivniji promet. Tim više što se hala za plovila marine Muroskva nalazi u Poslovnoj zoni Zapad, do koje se mora magistralom kroz Novi.


Problemi Novog i turističkog tranzita prepoznati su i na razini Hrvatske pa u Programu Vlade stoji:


»Na osnovi provedene analize koridora državne ceste DC8, može se zaključiti da je glavno prometno ograničenje zona u kojoj ova prometnica prolazi kroz Grad Novi Vinodolski te je stoga izrađeno idejno rješenje obilaznice Grada Novog Vinodolskog.«


Ukupna duljina zaobilaznice iznosi 9,35 kilometara. Šest i pol kilometara odnosi se na samu zaobilaznicu koja će jednog dana činiti trasu autoceste Križišće – Žuta Lokva. Gotovo tri kilometra iznosi duljina spojnih cesta. Osim Grada Novog Vinodolskog, trasa obilazi i naselje Povile.


Zaobilaznica će se odvajati od Jadranske magistrale na križanju ceste za Bribir. Prolazit će kroz tunel i preko Novljanskog polja sa sjeverne strane zaobići Novi Vinodolski. Na Jadransku magistralu uključit će se poslije Povila.


Zaobilaznicom Novog moći će se voziti 120 kilometara na sat, dok će se na prilaznim cestama brzina ograničiti na 40 do 60 km na sat.