Sommelier luksuznog hotela Amabilis

Klaudio Jurčić: Naši gosti žele piti autohtono vino

Alenka Juričić Bukarica

To je naš veliki adut. Svakako ima smisla sjediti na terasi, gledati u daljini Krk i piti žlahtinu. Mogu reći, žlahtina Šipun se pokazala najtraženijom, kaže Jurčić



SELCE Iako se izgradnja većeg vinskog podruma u Amabilisu tek najavljuje, jedini petozvjezdani hotel na crikveničkoj rivijeri s eno-gastro ponudom nastoji opravdati epitet vrhunskog. Timu na čelu s direktoricom Mirjanom Dragaš ovog se ljeta pridružio i četverostruki prvak Hrvatske u sommellierstvu Klaudio Jurčić.


Ovaj se vinski znalac netom vratio s Europskog prvenstva za sommeliere održanog u San Marinu, prenio dojmove s natjecanja te otkrio koja vina imaju najbolju »prođu« kod gostiju Amabilisa. Jurčić je na europskom prvenstvu nastupio drugi put te u konkurenciji od 40-ak najboljih sommeliera iz cijele Europe osvojio 17. mjesto. Reći će da se za natjecanje ustvari nije stigao posebno pripremiti. 


    Inače, ovom turističkom sezonom u Amabilisu su vrlo zadovoljni. Hotel, kojem je ovo prva cjelovita poslovna godina, s obzirom na to da je na tržištu od lani, s radom je počeo početkom ožujka, a s početkom studenoga zatvara vrata na četiri mjeseca.    – Većina gostiju, osobito u glavnoj sezoni u prosjeku ostaje tjedan dana i riječ je o individualnim gostima. Drago nam je što imamo goste koji nam se vraćaju i po nekoliko puta godišnje što pokazuje da su zadovoljni objektom i uslugom. Naime, riječ je o ljudima koji su boravili po cijelom svijetu u luksuznim hotelima te znaju što mogu i trebaju očekivati. Većina gostiju je iz Austrije, Njemačke, Češke, Italije, Poljske, Ukrajine i Rusije, a imali smo i goste iz SAD-a, Grčke pa čak i Dubaija, rekla je Dragaš te dodala kako se radi o gostima koji traže objekte s 5 zvjezdica kojima se, obzirom na to da se radi o manjem, butik hotelu, u Amabilisu mogu potpuno posvetiti. Zanimljivo je kako nije rijetkost da grupa zakupi cjelokupan hotel. Tako je grupa Rusa ovog ljeta Amabilis zakupila na tjedan dana. Odmor je kombiniran s proslavom rođendana prilikom kojeg je, uz ostalo, za dekoraciju utrošeno 3.000 ruža, a nije nedostajao ni vatromet, kao i posebna jela u restoranu. Da se gosti vraćaju u hotel, dokazuje i ekipa ljubitelja Mclaren automobila koja je već rezervirala smještaj za iduću godinu.


Velike pripreme




– Da bi se ušlo među 10 najboljih, odnosno u polufinale, trebalo bi se godinu dana odreći posla i posvetiti isključivo pripremama. Tu su natjecatelji svjetskog nivoa koji su posvećeni isključivo sommelierstvu. Tako sam, primjerice, za Svjetsko prvenstvo, koje sam igrom prilika propustio, samo posljednja tri mjeseca prije natjecanja radio samo na pripremama i to po 12 do 13 sati na dan. Iako se možda čini neobično, pripreme su doista iscrpne, svakog dana se uči teorija, potom degustiraju destilati, vina, radio sam i na komunikaciji na engleskom jeziku za stolom, sa suradnicima učio o japanskoj kuhinji i degustirao sake. Sommelier jednostavno mora biti u formi, kao kada se bavite sportom. Naime, sasvim je druga priča vino kada u mjesec dana degustirate petstotinjak etiketa. Tada doista možete vidjeti nijanse koje čine razliku. Osim kolega u restoranu Baltazar, pomogao mi je i naš cijenjeni vinar Vlado Krauthaker, kazao je Jurčić pojasnivši kako je izgledalo samo natjecanje.


Uz ostalo, natjecatelji su morali sljubljivati sir i sake, prepoznati vinske regije u Tunisu, Alžiru, Maroku, Hrvatskoj i drugim zemljama. Zanimljiv je bio zadatak u kojem su za uzorke vina bile navedene cijena i godište, a natjecatelji su morali prepoznati opravdava li cijena kvalitetu vina.


Pretendenti na krunu najboljeg morali su proći i dekantiranje mladog crnog vina, spojiti šampanjce s carpacciom i tartufima, ispraviti vinsku kartu s vinima iz Tajlanda i Japana, kao i pogoditi prosječnu cijenu na internetu za neka od najpoznatijih vina poput Petrusa. Pobjedu je odnio Arvid Rosengren iz Švedske.    

Obrazovana osoba


Govoreći, pak, o preferencijama i poznavanju vina gostiju hotela Amabilis, Jurčić je kazao kako je vrlo bitna uloga onoga tko prodaje vino.


– Ključno je da ta osoba bude obrazovana i zna ponuditi vino. Naši gosti su u pravilu proputovali svijet i kušali puno toga, međutim, mnogi traže lokalni proizvod, žele probati autohtono vino i hranu. To je naš veliki adut. Svakako ima smisla sjediti na terasi, gledati u daljini Krk i piti žlahtinu. Mogu reći, žlahtina Šipun se pokazala najtraženijom. Opet ima klijentele koja traži hrvatska vina, ali se vrate na ona vina koja inače piju, dodao je ovaj sommelier.