Priprema za izgradnju kapaciteta u Novom Vinodolskom

Jahte u marini Muroskva već na ljeto 2015. godine?

Anto Ravlić

Plan je da se do travnja raspiše natječaj, što bi omogućilo da gradnja marine ispod Jadranske magistrale krene već u rujnu sljedeće godine



NOVI VINODOLSKI Marina u uvali Muroskva u Novom Vinodolskom mogla bi primiti prve brodove i prije no što se Novljani nadaju. Plan je da se do travnja raspiše natječaj, što bi omogućilo da gradnja marine ispod Jadranske magistrale krene već u rujnu sljedeće godine. Brodovi bi mogli uploviti u marinu na istočnom ulazu u Novi Vinodolski već na ljeto 2015. godine, objašnjava predsjednik Upravnog vijeća Županijske lučke uprave Novi Vinodolski Saša Đujić.


 – Pripreme idu ekspresno zahvaljujući podršci Primorsko-goranske županije i Grada Novog Vinodolskog. Radi se o projektu koji otvara Novi Vinodolski moru, što je davna želja, ali dosad se nismo mogli pohvaliti realizacijom. Marina bi se koristila i kao luka za javni promet. Uvala Muroskva je izvrsna pozicija, nije u samom centru, a opet je dovoljno blizu gradu, ističe Đujić, objašnjavajući da će uvalu i marinu zatvarati veliki lukobran. 


Klenovica je prije dvije godine dobila novi lukobran koji je oplemenio luku, no u planu je i izgradnja zapadnog lukobrana, čime bi se zaokružila izgradnja klenovarske luke. Projektiranje druge faze uređenja luke, što uključuje i drugi lukobran, je pri kraju. Puno prije bi se mogli povećati kapaciteti klenovarske luke. U 2014. godini planira se postaviti pontone koji bi donijeli stotinjak vezova. Uglavnom za lokalno stanovništvo. U planovima je uređenje luke u Teplom portu. Luka bi prvenstveno služila za prekrcaj, no našlo bi se prostora za nautičke vezove.





Marina u uvali Muroskva ponudila bi 170 vezova za plovila dužine 8 do 12 metara, uz sve dodatne sadržaje koje marina zahtjeva. ŽLU Novi Vinodolski bi ubirala prihode od marine i sredstva usmjeravala u obnovu i gradnju kapaciteta. Ponajviše za lokalno stanovništvo. Novi Vinodolski raspolaže s oko 150 stalnih vezova i stotinjak sezonskih, što je sigurno premalo. Dio sredstava mogao bi se usmjeriti u lučice u Povilama i Smokvici. U planu je izrada idejnih rješenja koja podrazumijeva izgradnju lukobrana. 


– Imamo podršku Grada Novog Vinodolskog jer nam je svima jasno da je nautički turizam budućnost Novog Vinodolskog. Ne daleka, već bliska budućnost, ističe predsjednik Upravnog vijeća ŽLU Novi Vinodolski Saša Đujić kojem je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina produžio mandat na sljedeće četiri godine. 


U svjetlu orijentacije Novog Vinodolskog na nautički turizam bitnu ulogu ima marina u novljanskoj luci kapaciteta 260 vezova plus 200 na suhom vezu. Sve građevinske dozvole za projekt »težak« 110 milijuna kuna su dobivene, no pomaka nema. Država je dodijelila koncesiju za novljansku marinu firmi Nautica mare. Ne pokrene li investiciju, koncesionar će ostati bez 13 milijuna kuna jamčevine. Odustajanje koncesionara od projekta koji bi Novom Vinodolskom dao novu dimenziju, dodatno bi prolongiralo gradnju marine u koju su po prvotnim planovima već trebali uplovljavati brodovi. 


– Ne pokrene li se projekt na proljeće, doći će do velikih problema jer nam je glavni lukobran u lošem stanju. Obzirom da se očekivala gradnja novog lukobrana, nije se ulagalo u održavanje starog koji je na rubu, ističe Đujić, dodajući da se na lokaciji Podbaran predviđa uređenje 100 do 150 vezova za domicilno stanovništvo.