Inovativna aplikacija

“Gradsko oko” ubrzava rješavanje problema u Crikvenici

Anto Ravlić

Gradsko oko dio projekta pametnoga grada – Crikvenica  / Foto M. GRACIN

Gradsko oko dio projekta pametnoga grada – Crikvenica / Foto M. GRACIN



Gradsko oko startalo je početkom srpnja. U mjesec dana zaprimljeno je 58 prijava, od kojih je 44 riješeno dok je 14 u obradi. Niti jedan problem nije ostao neobrađen ili ignoriran. S obzirom na 75 posto u potpunosti riješenih prijava, brojke potvrđuju visoku učinkovitosti i efikasnost, kako aplikacije i administracije tako i samih institucija, ističe zamjenica Crnić.



Gradsko oko aplikacija je pomoću koje građani mogu prijavljivati komunalne, prometne ili infrastrukturne probleme kao i one vezane uz čistoću. Aplikacija prihvaća kritike i pohvale. Pristup je vrlo jednostavan. Prijaviti se može na internetskoj stranici www.crikvenica.oko.hr. Nakon unosa osnovnih podataka »ulazi« se u pametni grad putem pametnih telefona ili računala. Dobiva se kod za preuzimanje aplikacije i može se krenuti s prijavljivanjem.


Aplikacija Gradsko oko funkcionira vrlo jednostavno. Po zaprimljenoj prijavi administrator obavijest šalje instituciji ili kooperantu odgovornom za određeni segment funkcioniranja grada. Aplikacija ubrzava rješavanje problema jer se najviše vremena trošilo na traženje prave osobe koja može pokrenuti akciju da bi se riješio problem. Prijavljeni problem sa otpadom ili prometom u mirovanju proslijedit će se »Eko Murvici« d.o.o., problem sa rasvjetom Hrvatskoj elektroprivredi, dok će problemi vezani za veterinu ili telefonsku infrastrukturu biti poslani kooperantima zaduženim za takvu vrstu problema.


Gradsko oko ima još jedan adut.


– Korisnik koji je prijavio problem u svakom trenutku, na vrlo jednostavan način, može vidjeti u kojoj fazi obrade je njegova prijava. Svaki prijavljeni problem dobiva svoju oznaku na interaktivnoj karti Grada te mijenja boju ovisno o fazi rješavanja problema. Aplikacija je u potpunosti besplatna i dostupna svima, a uz evidentiranje problema može se poslati i fotografija postojećeg stanja, ističe Silvia Crnić.


Briga za grad


Do sada su prijavljeni različiti problemi. Najviše ih je vezano uz nepropisno odlaganje otpada, korištenje javne površine bez odobrenja i probleme vezane uz reklame i oglasne ploče. Korisnici aplikacije mogu prijaviti i probleme vezane uz nepropisna parkiranja, razne sanacije, opasnosti ili čistoću.


– Projektima poput »Gradskog oka« Grad Crikvenica pokazuje da osluškuje potrebe svojih građana i brine za njih i za grad. Pozivamo sve građane da preuzmu aplikaciju na svoja računala i mobilne telefone, paze na svoj grad te tako budu dio razvoja Crikvenice kao pametnog grada, zaključuje zamjenica Crnić.