Prvi koraci

Dozvole za gradnju obilaznice Novog Vinodolskog stižu u ožujku, početak radova krajem ove godine

Franjo Deranja

Trasa buduće obilaznice

Trasa buduće obilaznice

Završena je studija utjecaja na okoliš, a nakon dobivanja lokacijske i građevinske dozvole, slijedi natječaj za gradnju 300 milijuna vrijedne i 9,8 km duge novljanske obilaznice



NOVI VINODOLSKI – Na vidiku je rješenje za ljetne prometne gužve i zastoje na trasi jadranske turističke ceste (magistrale) što prolazi obalnim dijelom novljanskog gradskog područja. Potvrdio nam je to i Tomislav Cvitković, zamjenik gradonačelnika Grada Novog Vinodolskog, koji je najavio da bi konkretni koraci trebali biti poduzeti već u ožujku.


– Završena je studija utjecaja na okoliš, što je povezano izravno s ovim projektom, a potom slijedi ishođenje lokacijske dozvole te dobivanje građevinske dozvole. To bi sve moglo biti ostvareno tijekom sljedećeg mjeseca, a nakon toga slijedi natječaj za gradnju 300 milijuna vrijedne obilaznice Novog Vinodolskog.


Radovi na izgradnji ukupno 9,8 kilometara duge prometnice, što će nakon toga uslijediti i kojom će biti riješen problem ljetnih gužvi u središtu grada kuda dnevno prođe i do 16.000 vozila, trebali bi biti završeni do konca 2022. godine, govori Cvitković.


Tunel i vijadukt




Obilaznica Novog Vinodolskog najvećim dijelom – na 6,5 kilometara duljine – bit će izgrađena na trasi buduće autoceste A7, između Križišća i Žute Lokve, a ostatak će činiti spojne ceste ukupne duljine 3,3 kilometra na jadransku magistralu (D8).


Obilaznica će prolaziti zaleđem Novog Vinodolskog, od Selca do spoja na magistralu (poslije Povila) u smjeru Senja. Na trasi će biti izgrađen tunel Zagori dug više od 800 metara, točnije 834 m, te vijadukt Ričina dug 1.062 metra koji će mjestimice biti visok i do 40 metara. Vijaduktom Ričina cesta će prelaziti Vinodolsku dolinu.


Važnost ove prometnice istaknuo je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je prilikom prezentacije idejnog rješenja projekta krajem prošle godine istaknuo da je upravo obilaznica Novog Vinodolskog jedan od ključnih projekata za grad i za cijelu Primorsko-goransku županiju.


– Ujedno predstavlja i početak gradnje nedostajuće autoceste A7, znači Jadransko-jonskog koridora koji je u Hrvatskoj većim dijelom izgrađen, osim ovdašnje dionice od Križišća do Žute Lokve, te one od Ploča do Dubrovnika, rekao je tom prigodom Butković te je napomenuo da je izgradnja novljanske obilaznice sporazumno prenesena iz nadležnosti Hrvatskih cesta na Hrvatske autoceste (HAC).


Bez novih kredita


Kako je pojasnio Butković, novljanska je obilaznica dio buduće autoceste, a budući da Hrvatske ceste u ovom trenutku imaju više velikih projekata, kao što je izgradnja Pelješkog mosta i ceste D-403 u Rijeci, HAC koji od trenutačno nekoliko velikih projekata radi na 5c koridoru u Baranji, moći će sve raspoložive kapacitete usmjeriti na ovaj projekt.


Što se pak tiče gradnje ceste do Žute Lokve, ministar je najavio da će taj problem morati rješavati neka nova vlada jer u mandatu aktualne Vlade nema za to mogućnosti.


Novljanska obilaznica bit će izgrađena sredstvima HAC-a i bez novih kreditnih zaduženja, a radovi bi – s obzirom na to da se uobičajeno predvidi i razdoblje za rješavanje eventualnih žalbi – mogli početi krajem ove godine i trebali bi potrajali dvije godine, odnosno 24 mjeseca.


Dosad je izrađen idejni projekt vrijedan šest milijuna kuna, radi čega je bila ostvarena suradnja s tvrtkom Tempus projekt d.o.o. iz Zagreba.